Jump to content

Photo

Senast inköpta SF/F/S boken

• Please log in to reply
329 replies to this topic

#276 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 10 March 2012 - 20:53

Jag använder Nero 7 Ultra Edition, vilket jag tror är den sista versionen som stöder Audible.

Enda "nackdelen" är väl att den delar upp varje skiva i 9-10 spår men vill man ha större mp3-filer så har väl de flesta bra ripprogram en funktion som sätter ihop alla spår under rippning.

Jag gör så att jag skriver filen till diverse nero-imager (.nrg) sedan använder jag Daemon Tools för att mounta skivorna och rippar med dbpoweramp (eftersom jag köpte dbpoweramp en gång i tiden och gillar den konverteraren).

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#277 stoffe

stoffe

Senior Commander

• Members
  • 291 posts

Posted 10 March 2012 - 21:04

Tackar! Man ska tydligen kunna bränna .aa filer med iTunes också och det är ju gratis (iaf. om man är laglig :) ) så jag tänkte prova det först.
ಠ_ಠ

#278 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 10 March 2012 - 21:41

Problemet med iTunes tror jag är att det inte går att bränna till en image. Iaf inte den versionen jag testade förut. Onödigt att sitta och skriva till skivor och sånt.. :P

//Peak

sixty six."

#279 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 10 May 2012 - 00:05

När man nu just ropat om vilka serier man köpt kan man ju passa på att erkänna att man har köpt böcker också. Den här gången är det bilderböcker det gäller:
  • Herbert & tidsmaskinen: Chokladjakten av Anders Björkelid och Jonas Anderson köpte jag på Uppsala Comix och fick signerad av författarna. Fin bok, men ettan var nog bättre. De berättade lite om den inställda tredje boken också. Den tycktes också intressant.
  • Lunch på Klara kyrkogård av Lennart Hellsing och Fibben Hald skaffade jag förra veckan. Jag hängde kvar i Stockholm en klase dagar efter SIS. Lennart Hellsing kom till Kulturhuset och läste ur denna bok. Jag passade på att lyssna och att skaffa boken. Man kunde köpa den för tvåhundra kronor eller gå med i Hellsing-sällskapet för hundranittioen kronor och få boken på köpet. Kändes som att det senare var ett dominant alternativ, så jag passade på att bli medlem (eller kusin, som det heter). Fick altså boken, och en signatur i den också. Handlingen är att en massa människor tar för vana att äta sin lunch på Klara Kyrkogård i Stockholm. I boken kommer flera kändisar upp ur sina gravar och observerar detta. Allt förstås på rim på hellsingskt vis.
  • Den flygande kaninen av Johan Wanloo köpte jag på torget i Växjö. Så den fick jag inte signerad. Där emot köpte jag uppföljaren Den flygande kaninen och jätteapan direkt av författaren på SPX förra året. Sedan dess har jag tänkt att jag borde läsa första boken och få reda på den flygande kaninens ursprung, så jag blev förstås glad när jag hittade den. Så värst mycket sägs förvisso inte om ursprunget i boken. Men ändå!

#280 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 12 May 2012 - 18:24

Nyss köpt "The Wind through the Keyhole" av Stephen King... :)

//Peak

sixty six."

#281 Pezeru

Pezeru

Cadet First Year

• Members
  • 5 posts

Posted 26 May 2012 - 23:05

Börjat läsa Hunger Games, vill ju till slut se filmen då kan man ju inte hoppa boken...

www.thesouthsquare.wordpress.com

#282 stoffe

stoffe

Senior Commander

• Members
  • 291 posts

Posted 26 May 2012 - 23:42

Läste precis ut The Postmortal av Drew Magary. Lite ojämn på sina ställen kanske men annars väldigt bra. Författaren har helt klart lagt ned en massa arbete på att förutse konsekvenserna som ett botemedel mot åldrande skulle kunna ha och det är tankeväckande läsning även om jag inte vet om jag håller med hela tiden med de slutsatser han drar. Har nu börjat läsa Nightside of the Long Sun som jag hittills tycker är lite seg.
ಠ_ಠ

#283 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 14 June 2012 - 13:20

Nagra nya fynd har det blivit sedan senast.

Peter Watts

Starfish
Spoiler

Maelstrom
Spoiler

βehemoth: β-Max
Spoiler

βehemoth: Seppuku
Spoiler

Suzanne Collins

Hungerspelen trilogin (en samlingsvolym med Hungerspelen, Fatta eld och Revolt.)

Jim C. Hines

The Stepsister Scheme
Spoiler

The Mermaid's Madness
Spoiler

Red Hood's Revenge
Spoiler

The Snow Queen's Shadow
Spoiler

#284 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 September 2012 - 21:28

Hade en shopping-spree nu i veckan och lade följande böcker till handlingarna:

The Borrowers (Mary Norton) - Engelsk utgåva
Hungerspelen, Revolt och Fatta Eld (Suzanne Collins).
Svavelvinter och Slaktare Små (Erik Granström).
Metro 2033 och Metro 2034 (Dmitrij Gluchovski).

#Garm: Peter Watts Starfish och Maelstorm tror jag att jag laddade ned gratis som ebok för några år sedan från författarens hemsida. :) Har dock inte läst dem skall erkännas. Jim C Hines Prinsess-serie är ett bra val, sträckläste dem i princip.

Edited by XC, 19 September 2012 - 21:31.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#285 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 19 September 2012 - 21:35

Åh, Metro - dem måste jag leta upp!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#286 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 21 September 2012 - 15:17

@XC: Ohh, vilka fina inköp. Kul att även du kan slå till med en shopping-spree ibland. Första boken är jag nyfiken på. Svavelvinter och dess uppföljare har jag i pocket, men inte läst ordentligt än. Men dom verkar bra. Och dom två sista kan jag rekommendera. Har dock inte läst den senaste boken, men den första är riktigt vass. Och Hungerspelel-trilogin är riktigt bra. Hoppas att du blir sugen på att läsa dom snart. Längtar efter att få läsa dina omdömen (som jag hopps att du skriver ner) framöver.

@Synon: Det tycker jag att du gör rätt i. Kan varmt rekommendera den första boken och den andra verkar vara minst lika bra.

Edited by Garm, 21 September 2012 - 15:17.

#287 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 24 September 2012 - 15:30

Det blev två second hand fynd i helgen. Båda 5 kr styck.

The Goonies - dödskallegänget av James Khan. (Antar att det är en sådan där bok som bygger på filmens manus). Minns att jag gillade filmen när jag var yngre. Har inte sett den på år och dar' men skulle gärna se om den om jag fick möjlighet till det. Och vem minns inte det coola spelet till NES? :D
Omslag
Spoiler

Så grydde hämndens timme av John Marsden. (Den femte boken (av totalt sju) i hans Tomorrow-serie). Bara sex böcker kvar...
Omslag
Spoiler

Edited by Garm, 24 September 2012 - 16:39.

#288 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 September 2012 - 16:31

Så grydde hämdens timme av John Marsden. (Den femte boken (av totalt sju) i hans Tomorrow-serie). Bara sex böcker kvar...
Omslag

Spoiler

:avundsjuk som attan:

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#289 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 24 September 2012 - 17:51

Inte då. Håll ögonen öppna så kanske även du hittar dom. Hoppas det. :)

Har gjort det som ett projekt att försöka hitta alla böcker. Verkar bli svårt, även om jag har flera second hand butiker kvar att utforska. Även ett och annat antikvariat. Avstår gärna Tradera in i det sista. Litar inte tillräckligt mycket på folk för att göra sådana inköp.

#290 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 07 October 2012 - 09:46

Har köpt båda Metro-böckerna! Men känner jag mig själv rätt så blir det först under julen jag kommer att läsa dem. Åker ut på landet då och brukar passa på att läsa lite böcker. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#291 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 07 October 2012 - 16:23

Nu har jag köpt första delen av Turtledoves World War-serie. Börjar iaf lovande, tycker jaag.. :)

Snackade med några författare på Swecon som jag nog skall ta och leta upp också.

//Peak

sixty six."

#292 stoffe

stoffe

Senior Commander

• Members
  • 291 posts

Posted 07 October 2012 - 21:43

Nu har jag köpt första delen av Turtledoves World War-serie. Börjar iaf lovande, tycker jaag.. :)

Jag sträcklyssnade mig igenom både World War och Colonization. Jag irriterade mig rätt mycket på handlingen ibland och Turtledoves sexfixering (eller så är det jag som är pryd) men jag måste ha fått ut något av upplevelsen eftersom jag trots allt tog mig igenom båda serierna. :)

Senast inköpta bok är annars "Midst Toil and Tribulation" av David Weber.

Edited by stoffe, 07 October 2012 - 21:45.

ಠ_ಠ

#293 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 November 2012 - 02:10

Nu har jag köpt bok 12 och 13 av The Dresden Files: Changes och Ghost Story.
Tidigare hade jag även köpt bok 7-11: Dead Beat, Proven Guilty, With Knight, Small Favour och Turn Coat men för någon anledning så har jag visst glömt att skriva det här. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#294 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 10 January 2013 - 12:37

Igår kom tredje och fjärde Sventon-boken på posten. Köpta ledes Tradera. Nu får jag fundera över om jag ska skaffa/låna de två första böckerna innan jag läser dessa. Någon förresten som begriper kopplingen mellan detta inköp och boken jag läser nu?

#295 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 11 January 2013 - 14:20

Senaste fynden på second hand. Boken längst till höger intresserar nog bara mig. :P

DSC_0001_zpsf3402404.jpg

#296 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 11 January 2013 - 19:22

Ooo Gamla Drakar & Demoner-serien. Fynd! :)

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#297 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 11 January 2013 - 19:51

Jag sålde alla mina på Tradera en gång i tiden. Fick 600 spänn för "Trollkarlens Stav" (Pratchett) minns jag...

Den första boken är en av mina favoriter. Jag har alltid sagt att jag skall köpa fortsättningarna till den där andra Hambly-boken som Äventyrsspel/Target Games gav ut...

Fortsättningen på den här alltså: http://www.fantastic...f-mandrigyn.htm (kallades den "Det svarta citadellet" på svenska eller var det en annan bok?

//Peak

sixty six."

#298 Libby

Libby

Senior Commander

• Members
  • 357 posts

Posted 11 January 2013 - 20:49

Ja, Barbara Hambley´s böcker var nog inte så tokiga. Jag minns inte på rak arm så mycket av handlingen, bara den där nöjda känslan man har efter en trevlig läsupplevelse. :-)

(varför har Fiskrens smileys när inte jag har det?)

#299 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 11 January 2013 - 22:08

Strunta i - i smileyn så funkar det nog bättre.. Skall ladda upp de gamla smileysarna nu under helgen också så att ni får lite fler att leka med igen.

//Peak

sixty six."

#300 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 13 January 2013 - 01:12

Oj, så det var ett fynd som jag gjorde. Fint. :) Jag tror att det fanns fler böcker i den serien så dom borde jag se till att köpa snarast.