B-filmer
Posted 09 December 2005 - 07:26
Var det föresten någon som såg "event Horizon" på Danmark 2 igår? En lite mysko B-film som inte har någon kultstatus direkt (än).
Posted 09 December 2005 - 15:30
last.fm Filmtipset
Posted 09 December 2005 - 21:38
Evil dead är ju riktiga höjdare liksom Braindead och "... the living dead". Åtminstone inom sin genre.
Var det föresten någon som såg "event Horizon" på Danmark 2 igår? En lite mysko B-film som inte har någon kultstatus direkt (än).
klassas the living dead triologin (som numer är en fyrologi) som b-film? night kanske gör det, de andra vet jag inte... inte land iaf, där är ju dennis hopper med, och man har nog inte sparat på peningan i den rullen. fast skådisarna i de andra är ju inga jag hört talas om direkt...
norsk sub i dansk tv?Tyvärr har jag inte Danmark 2 (bara den norska 2:an. Där kör dom lite kul...bl.a. så avverkade dom hela Angel-serien på mindre än 2 år
DOm visar också en del bra filmer...men det är ju norsk sub som är lite störande) men jag tycker att Evil dead & Braindead är riktigt bra! Jag gillar när man använder blod i stora mängder på ett roligt sätt
Jon var namnet: