Jump to content

Photo

Överlevarna (Survivors)

• Please log in to reply
72 replies to this topic

#1 Wowbagger

Wowbagger

Commander

• Members
  • 197 posts

Posted 30 May 2008 - 15:37

Den här serien verkar kunna bli intressant,
http://www.bbc.co.uk...survivors.shtml

BBC brukar inte göra mig besviken i alla fall och ett doomsday tema låter lockande.

Edited by Wowbagger, 30 May 2008 - 17:18.

#2 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 May 2008 - 15:42

:whistle:

Titta här

Men det gör inget att du startade upp en tråd under spoilerdelen av forumet. Det finns säkert dom som vill använda den när serien väl börjar sändas. :)

#3 Wowbagger

Wowbagger

Commander

• Members
  • 197 posts

Posted 30 May 2008 - 15:51

:whistle:

Titta här

Men det gör inget att du startade upp en tråd under spoilerdelen av forumet. Det finns säkert dom som vill använda den när serien väl börjar sändas. :)

Meeen! Jag gjorde en sökning på Survivors, "honest guv" :)

Edit:
Herregud den är ju på första sidan också :o

Edited by Wowbagger, 30 May 2008 - 15:53.

#4 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 May 2008 - 15:58

:lol:

Det är lugnt. :)

Du får gärna klistra in följande efter texten i din ämnesrubrik

| Spoilervarning

#5 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 30 May 2008 - 17:28

Det är lungt, nyhetsposterna är lite speciella så det är normalt att det blir dubletter av dem.

Jag skall följa iaf, låter intressant.. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#6 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 30 May 2008 - 17:55

Jag så den " gamla " serien i sin tid, älskade den, så jag skal def se denna remake också :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#7 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 May 2008 - 18:04

Ska klart ses. :D Men vad står "ny" för i "Survivors ny"? New York?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 May 2008 - 18:07

Ny serie kanske ;) fast det är en remake
För många inkl. mig blir det ju en ny serie, för jag har inte sett den gamla (vad jag vet)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#9 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 November 2008 - 22:29

Freema Agyeman's Time to Shine - ComicMix news

Actress Fills Dance Card in England

Freema Agyeman, who debuted on the UK's latest genre series, Survivors, on November 23 said, “I couldn’t have wished for a better start to my career than Doctor Who. It was like a rocket that blasted me up and as a consequence I have all these opportunities presented to me. It feels like it would be rude to say no.”

The 29-year-old told the London Telegraph that she plays Jenny Collins, “a teacher trying to escape a population-killing virus in a six-part remake of the 1970s cult drama.” Survivors.

“Jenny is bright and capable but in this situation she is overwhelmed,” she described. “Looking after her sick flatmate gives her a purpose to get through the situation. The whole thing is about trying to find hope.”

“Doctor Who was a good warm-up,” Agyeman admitted. “You’d be running around on the edge of cliff, chased by someone holding a fake monster on the end of stick. At first you would feel silly, but you quickly learn to go for it, to feel the terror of the moment. In Survivors, although it is much more serious, I tried to imagine the loss and loneliness Jenny is feeling in that moment.”

Agyeman will also be seen in the BBC’s new adaptation of Charles Dickens’s Little Dorrit, followed by playing a government prosecutor Alesha Phillips on Law & Order: London. “There’s so much I want to learn and these three [roles] were all extremely different from each other and from what I had done before,” she said.

For Little Dorrit, the attractive actress will play attention-seeking orphan Tattycoram. “Tattycoram’s race wasn’t specified but in Victorian London if you weren’t upper class, you experienced prejudice, so race transposes beautifully,” she said. “Up until Doctor Who I was happy in my career but I was being cast as gangsters and suchlike, which was a frustration for me. Now I get parts that could have been cast to any color. I am aware that I have this huge platform and I am proud to represent the black community but I am also proud of being able to show that I can do other parts.”

Har helt missat att den börjat.
2 avsnitt visade hittills.

23-Nov-2008 - 01x01
25-Nov-2008 - 01x02
02-Dec-2008 - 01x03
09-Dec-2008 - 01x04
16-Dec-2008 - 01x05
23-Dec-2008 - 01x06
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#10 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 28 November 2008 - 00:06

Hörde om serien nu i veckan och efter att ha frågat nån som sett den så tyckte hon att jag nog kunde kolla in de...så borde kanske ta och göra ett försök :)
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#11 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 November 2008 - 11:49

Jag ska göra ett försök jag med även om jag har hört lite delade meningar om dom två hittills visade avsnitten. BBC har även en sida för serien för den som vill kolla in.

http://www.bbc.co.uk/survivors/

Edited by Cartman, 28 November 2008 - 11:49.

#12 Wowbagger

Wowbagger

Commander

• Members
  • 197 posts

Posted 03 January 2009 - 16:26

Har nu kollat på första säsongen och mycket riktigt så var det "my cup of tea"
Bra karaktärer och skådisar tillsammans med intressanta historier, man får verkligen en ide hur det skulle vara om det faktiskt hände. En hel del värderingar sätts på sin spets och tack och lov är det inte amerikanska värderingar för en gångs skull ;)

Nån som vet nåt om Säsong2?

Ok, svarar mig själv,
http://www.guardian....9/survivors-bbc
http://survivorsbbctv.wordpress.com/

"Nån gång under 2009" jaja får duga tills vidare :)

#13 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 31 August 2009 - 21:12

Överlevarna äger rum i en mycket nära framtid i spåren efter en viruspandemi som slagit ut över 90 procent av jordens befolkning. Vad händer när självklarheter som elektricitet, rent vatten, teknologi och matproduktion försvinner? När myndigheter, sjukvård och infrastruktur slås ut? Och framför allt när hela familjer och alla vänner, älskare, grannar och bekanta går bort?
http://www.tv4.se/1....deId=1.1155870

Första avsnittet sänds lördag kl 21:15 (tyvärr blir det avbrott för nyheterna kl 22 innan avsnittet fortsätter.) Söndag visas det två avsnitt med start kl 21:00. Måndag och tisdag plus torsdag kl 21 sänds resterande avsnitt.

Edited by Georgia, 05 September 2009 - 16:10.
Ändrat underrubriken pga ny dag och tid / Georgia

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#14 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 September 2009 - 10:40

Kanske kan vara något...

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#15 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 01 September 2009 - 13:25

Jag ska ge den ett försök. Jag var på gång att se den då BBC började att visa den men det rann ut i sanden.

#16 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 01 September 2009 - 21:50

Domedag? Katastrof? *lite svag för sådana filmer/serier och älskar att se dem med skräckblandad förtjusning* :o

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#17 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 01 September 2009 - 22:07

Oh. Sweet. Det har en cool premiss som jag fastnade för.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#18 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 05 September 2009 - 15:31

OBS Premiär söndag 6 september kl 22.15 och säsongsavslutning lördag 12 september kl 22.25

Ah, redan på g en andra säsong!

TV4 sänder den första säsongen av den brittiska dramaserien Överlevarna i sex avsnitt från 2008. Serien gjorde stor succé då den visades på BBC med en tittarandel på 26 procent vid premiären. En andra säsong är redan under inspelning.

Överlevarna äger rum i en mycket nära framtid i spåren efter en viruspandemi som slagit ut över 90 procent av jordens befolkning. Vad händer när självklarheter som elektricitet, rent vatten, teknologi och matproduktion försvinner? När myndigheter, sjukvård och infrastruktur slås ut? Och framför allt när hela familjer och alla vänner, älskare, grannar och bekanta går bort?

De få som överlever ska klara sig i en ny värld där inget längre är som det var. En skrämmande verklighet utan spelregler där vänskap kan betyda skillnaden mellan liv och död.

Serien följer en liten grupp främlingar som tyr sig till varandra i hopp om att öka sina möjligheter att överleva i en ödelagd civilisation.

Gruppens ledare, Abby Grant (Julie Graham), drivs av en brinnande längtan att återfinna sin son medan den charmige Tom Price (Max Beesley) snarare drivs av sitt förflutna som hårdkokt brottsling.

Gruppen består även av den unga läkaren Anya (Zoë Tapper) som inte längre vill kännas vid sitt gamla yrke, playboyen Al Sadiq (Philip Rhys) som blir surrogatpappa till den föräldralöse Najid (Chahak Patel) och Greg Preston (Paterson Joseph) som gör allt vad han kan för glömma vad som hänt honom. Det enda som binder dem samman är att de överlevt, men överlevnad är bara början på det äventyr som väntar dem.

Den prisbelönte författaren Adrian Hodges har skrivit manuset baserat på 70-talskultserien Survivors baserad på Terry Nations roman med samma namn.

Serien är producerad 2008 i sex delar.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#19 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 September 2009 - 15:50

Enligt DagensTV.com som börjar första avsnittet kl. 21 och fortsätter sen efter nyheterna
Tv tablå TV4 söndag, 6 september 2009 | DagensTv.com

#20 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 05 September 2009 - 16:07

Tack Georgia, ser ut att stämma, 4ans sajt som lurades med tiden :evil:

Avbrott för nyheter - bah!

#21 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 September 2009 - 21:01

Paus för nyheter... :(

Måste säga att den känns riktigt lovande: bra tempo och uppbyggnad av karaktärer och handling.

Trivia: två skådisar från Torchwood med här ^_^

Hm...nu diskuterar de på nyheterna om det är så smart att visa en serie om en dödlig pandemi i dessa svininfluensa-tider...

Edited by Synon, 06 September 2009 - 21:03.

#22 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 September 2009 - 21:59

Trivia: två skådisar från Torchwood med här ^_^

Crap. Missade det här helt och hållet med tanke på dagens hekt och stress. Vilka skådisar?

Hm...nu diskuterar de på nyheterna om det är så smart att visa en serie om en dödlig pandemi i dessa svininfluensa-tider...

Dagens bästa! :lol2:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#23 Wowbagger

Wowbagger

Commander

• Members
  • 197 posts

Posted 06 September 2009 - 22:02

Jag har kollat hela serien och gillade den skarpt.
Skön "what if" känsla i den.

#24 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 September 2009 - 22:16

:lol:
Precis min tanke också när jag slog över till TV för att se.

Martha (Freema Agyeman) i Dr. Who är med i alla fall fast inte länge, om hon inte dyker upp igen i senare avsnitt

En sak som störde mig; Var tog alla bilar vägen :unsure: alla gator/vägar var ju i stort sett tomma på fordon.

Slutet var bara :o var kom dom ifrån? Vilka är dom? Vad har de med viruset att göra?

#25 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 September 2009 - 22:22

Torchwood: Martha Jones (Freema Agyeman) och Beth (Nikki Amuka-Bird) som var med i avsnittet Sleeper (var tvungen att kolla upp det :P )

Här spelar de Jenny resp ministern.

En sak som störde mig; Var tog alla bilar vägen :unsure: alla gator/vägar var ju i stort sett tomma på fordon.

Men Georgia då: alla är vi ju miljömedvetna nu och åker buss (=alla bussar inställda pga sjukdom) :P

Slutet var bara :o var kom dom ifrån? Vilka är dom? Vad har de med viruset att göra?

Spontant tänkte jag: aha! Viruset är inte naturligt! Eller kanske sett för många filmer/serier med konspirationsteorier :lol:

Edited by Synon, 06 September 2009 - 22:25.