Yepp, om du är intresserad, vore jag gladAntar att [Nattens visor] är otecknad!?
http://www.scifinytt...&attach_id=1230
Mer NS....
Posted 10 August 2012 - 13:45
Posted 10 August 2012 - 17:18
Posted 19 August 2012 - 00:34
Posted 23 August 2012 - 10:30
Tänkte bara visa er min tushning av en av Göta Lejons strippserie som han skissade. Tänkte i fall den kunde vara med i SSS # 16, om ni tycker om det är en bra idé.
Plus, jag tror att jag är en bättre tushare än en tecknare, mindre fult tycker jag när jag ritar och tushar mina egna seriesidor...
Posted 08 April 2013 - 15:11
Skriver klart några manus jag har haft hängande i luften, skrivit Militant Vinter som väntar på att genomarbetas och håller på med ett manus med Nattkatten, har funderingar på att använda några karaktärer jag aldrig har använt förr, svårt att bestämma sig för vilka.
Posted 01 May 2013 - 12:08
Jag lägger upp det här ämnet här eftersom det rör sig om ett NS-manus.
Anledningen är allt jag läst om Tin i tråden Figurer där det skrivits om felaktigheter som uppstått kring hans krafter/förmågor och diskussioner om hur detta skulle kunna lösas retroaktivt. En idé var att det är en falsk Tin, en kopia, som nästlat sig in i Norden Stjärnor.
Den tanken använde jag för att fritt skissa ihop en seriesida där jag låter den riktiga Tin blåsa bort den falska Tin med en energistråle samt visar att han kan flyga, vilket är så jag tolkar hans riktiga krafter så som karaktärens skapare själv har beskrivit dem.
http://i1246.photobu...h_01_edited.jpg
Syftet var att ge en kort och dramatisk entré som det sedan kanske går att spinna vidare på om den känns okej.
Synopsis: Sedan lekte jag så klart själv med en tänkbar fortsättning. Tanken är att kunna klistra på en snabb tillbakablick där Tin förklarar vad som hänt, sedan slänga in en lämplig antagonist som attackerar dem. Antagonisten tvingas agera eftersom Tin lyckades fly ur sin fångenskap. Antagonisten slår ut alla hjältar eftersom den vet allt om dem och deras svagheter. Alla utom Tin, eftersom han är så mystiskt konstruerad. Tin, som är smart robotcyborg, har även samlat info om antagonistens svagheter under sin fångenskap. Han blottar antagonistens svaghet så att övriga hjältar tillsammans kan besegra hotet. Tin räddar dagen. De firar hans återkomst. Slut.
Antagonisten: Måhända är det en illvillig utomjordisk skurk skapat en Tin-kopia för att samla in information om jordens bästa superhjältar inför en nära förestående attack i syfte att slå ut Nordens Stjärnor och invadera jorden? Eller en skurk som inte hade tekniken att kopiera Tins förmåga att skjuta energistrålare eller flyga och istället lade till förlängda lemmar för att ha någon praktisk "kraft" att visa upp?
Posted 02 May 2013 - 18:00
Heh! Vi får nog ha mer än en sida innan det printas, eller? Och ett godkännande från skaparen av Tin.
Jag vet inte hur Tins flygförmåga fungerar så jag lekte med tanken och satte två utfällbara raketer i ryggen på honom. De ryker kraftigt men jag tänker mer ånga a la steampunk eftersom jag tycker Tin drar lite åt den genren i sin design. Tänkte även att det skulle vara en kul bonuskraft om han kunde svepa in ett område i en stor ångande rökridå. Tänk lite Owl's farkost i Watchmen.
Om man vill vara mer modern kanske Tin drivs av en slags fusionsreaktor vilket rent ovetenskapligt beskrivet "förbränner" vatten, därav ångan. Kan ju delvis förklara varför rustningen fick liv i Isegrims förslag till bakgrundshistoria när den sjönk med skeppet, dvs kombination människa och vatten. Hade varit en kul detalj och eventuell nackdel att Tin är vattendriven. Då skulle han ju ibland faktiskt kunna "dricka" vatten, vilket gör honom lite mindre robot och mer mänsklig. Jag bara spånar hej vilt här nu.
Edited by Göta Lejon, 02 May 2013 - 18:02.