Jump to content

Photo

Överlevarna (Survivors)

• Please log in to reply
72 replies to this topic

#51 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 September 2009 - 15:12

Ja, inga regelbundna tider precis. I det här fallet så sa Text-TV tablån "The Worthogs" filmen. <_<
Som som sagt, tur att TV4 har TV4Play. :)

Edit: "FEL: Programet du försöker titta på är ännu inte tillgängligt eller så sitter du utanför Sveriges gränser." :(

Skåne är väl fortfarande Svenskt eller har jag missat något? :mellow:

Edited by Crusader, 14 September 2009 - 15:35.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#52 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 September 2009 - 15:50

Skåne är väl fortfarande Svenskt eller har jag missat något?

:lol:
Jag tror det, men Danmark kanske har tagit över Skåne i smyg ;)

Missade ju också de sista delarna pga ändringarna i tablån.
Ska ta och testa TV4Play för de avsnittena.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#53 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 14 September 2009 - 16:00

Tur med webb-tv. Undrar hur länge det ligger uppe?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#54 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 September 2009 - 16:03

Inte många dagar, verkar vara en vecka per avsnitt. Står hur många dagar det är kvar under avsnittet.

Smart att man kan välja om man vill ha textning på avsnittet eller inte.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#55 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 15 September 2009 - 07:47

Ja, det är verkligen tummen ner för tv-tablåerna (eller, läs TV 4 som verkar ha haft total beslutsångest) som var helt galna! Jag gjorde som så att för säkerhets skull så hade jag på 4:an from kl 21 för att inte missa... :angry:

Skåne är väl fortfarande Svenskt eller har jag missat något? :mellow:

Hör väl till Danmark? ;)

Edited by Synon, 15 September 2009 - 07:48.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#56 tntclr

tntclr

Lieutenant Commander

• Members
  • 134 posts

Posted 18 September 2009 - 17:40

Mitt intresse för serien sjönk för varje avsnitt och jag orkade inte ens se det sista. Hade kanske lite för höga förväntningar. Det tillhör ju temat postapokalyps att det så uppenbart bereds plats för mer djuplodande undersökningar, i en filosofisk-politisk ådra, av samhällsbyggnad, mänskliga begär och behov osv. Överlevarna misslyckas med att ta vara på temats inneboende potential. Istället blir det ganska mycket ytligt bjäbb och relationsdrama, med konstiga tempoväxlingar där alltför mycket saker går alltför fort och är dåligt underbyggda.
"Are science fiction and heart mutually exclusive? One word answer: Cocoon"
Steve Guttenberg i s2ep5 av Party Down

#57 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 September 2009 - 17:56

ÄNTLIGEN funkade avsnitt 5. :)

Del 5:

Bra och intresant avsnitt. Lite sorgligt hur det utvecklade sig med John och hans annars fridfulla grupp.
Tom begriper jag mig inte på. Han tog verkligen illa vid sig att Anya hade haft en älskarinna.
Nu har forskarna fått upp ögonen för Abby. Bra eller dåligt? Bra för mänskligheten då hon troligen är botemedlet. Men knappast bra för Abby&Co.

Del 6:

Den förbaskade Dexter. Samatha är totalt galen om hon tror att hon kan bygga upp ett sammhälle på det viset.
Men Tom gjorde det inte bättre precis. Visst var en linje tvungen att dras men det där ställer bara till problem med Samathas twistade moral.
Vad fan har hänt med Naj. Han har blivit helt jobbig och så rymmer han? Och så hamnar han i känslokalla Craigs sjuka barnarbetarstyrka. Tur att Al bryr sig så mycket om honom.
Äntligen fick man veta lite om Greg och varför han inte vill fästa sig. Men fasiken att han blev skjuten. Jäkla Dexter som Samantha skickade för att döda dem.

Jag ser klart fram mot säsong 2. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#58 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 September 2009 - 20:25

Nu har jag sett hela serien. Överlag tycker jag det varit bra. (Sedan att jag av någon underlig anledning glömde förlänga timern på inspelningarna är ju mitt eget fel. :P)

Gillar att det har varit en relativt hög fart i avsnitten. Flera intressanta karaktärer som tex Samantha - som i vissa scener verkar så svag och osäker så man undrar om hon verkligen borde ha den position hon har och där emellan sessioner där hon utövar van auktoritet. Vet inte om det är medvetet eller en brist/bonus hos/från skådespelerskan.

Gillade inte riktigt att jag fick vibbar ett tag att influensan inte var naturlig, utan planterad av "labbfolket". Kan/Kunde det inte ha få(tt) vara en vanlig influensa? Måste det klämmas in en massa konspirationsteorier hela tiden?

Kan hålla med Tntclr att det blir lite för mycket interna bonding-moments i serien. Samtidigt så är känns det ganska naturligt att det sker - trots allt. Det är ju frågan om människor där de alla egentligen planerade och dra åt olika håll men som ändå växer ihop.

Tycker också att det är lite synd att man tycks släppa "Anya är Homo-/Bisexuell"-grejen till förmån för Anya+Tom=Sant. Det känns som ett ganska ointressant sidospår här med något sorts Anya/Tom/Sarah-triangeldrama. Tror Tom som karaktär kunde väna och bli en god människa utan att Anya kärar ned sig i honom.

Dexter var ingen trevlig karaktär. Guldstjärna till skådespelaren som verkligen lyckas få en och avsky honom. :) Appropå Dexter så tror jag inte heller att Samantha kan driva igenom sina drömmar om det nyupprättade samhället genom att skapa en polisstat med folk som Dexter.

Ser fram emot säsong 2, när den nu kommer. Undrar om Anya kommer lyckas rädda Greg och vad den sista scenen var för något. En vision från Greg? Eller bara en teaser inför säsong 2?

Edit förresten, för den som är nyfiken så hittade jag en liten karta över vad som sker (och i vilken takt) om vi plötligt skulle försvinna.

Edited by XC, 20 September 2009 - 20:27.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#59 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 September 2009 - 17:36

TV4 har köpt in Överlevarna säsong 2

Edited by GaterGirl, 21 September 2009 - 17:36.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#60 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 September 2009 - 17:40

Skoj. :D

Förresten, är det någon som sett den sk original serien? Är den värd och kiak in?

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#61 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 September 2009 - 17:44

Skulle väl ha varit någon gång på 70-talet i så fall ^_^ men så bra minne har jag inte :lol:

#62 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 September 2009 - 18:04

Man får göra som vanligt då. Korpa åt sig några avsnitt "på det där andra stället" och bilda sig en egen uppfattning.

Jag hade hoppats på att den visats i repris någon gång och någon här snappat upp den. ;)

fqq5BYam.jpg

#63 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 21 September 2009 - 18:50

Förresten, är det någon som sett den sk original serien? Är den värd och kiak in?

Hmm, jo jag har sett den och tyckte att det var bland det häftigaste som gått på TV. Men det var väl drygt 30 år sedan ( :blush: ) så jag vet inte riktigt hur jag skulle se på den idag.
Grundidén verkar vara densamma såvitt jag minns.
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#64 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 03 May 2011 - 12:12

TV4 har köpt in Överlevarna säsong 2

TV4 ska visa säsong 2 med start nu på torsdag 5/5 klockan 23. Ingen repris.

Väldigt vilken tid det tog för dom att göra det. Lite synd att dom inte visade säsong 1 i repris innan, för det lär väl vara få som minns dom avsnitten med tanke på hur länge det är sedan TV4 visade dom.

Edited by Piranhaconda, 03 May 2011 - 15:09.

#65 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 03 May 2011 - 15:08

Mejlade TV4 och frågade dom om dom kommer att visa avsnitten på deras TV4 Play och fick till svar att det visste dom inte.

Huh? Säsong 2 bärjar sändas redan på torsdag och dom har inga uppgifter om avsnitten ska visas på deras Play. Starkt jobbat. :P

Upptäckte även att säsong 2 verkar sluta med en cliffhanger och att serien numera är nedlagd. Får se om jag tittar eller ej.

Two series were produced of the new series. Series 1 ran on BBC One and BBC HD in November–December 2008, and series 2 ran in January–February 2010, ending with a cliffhanger. The BBC announced on 13 April 2010 that, due to poor viewing figures and other considerations, Survivors had been canceled. - [Wikipedia]

#66 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 09 May 2011 - 13:38

Avsnitten i säsong 2 av Överlevarna kommer att finnas tillgängliga på TV4 Play om någon missar avsnittet på tv eller heller vill se det på detta sätt.

Avsnitt 1 finns i skrivande stund tillgängligt att se fritt i 3 dagar till.

Edited by Piranhaconda, 09 May 2011 - 13:49.

#67 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 09 May 2011 - 14:38

...har missat det helt...

Tappade intresset lite för serien när jag läste att ett av mina stora störelsemoment i säsong 1 kommer att bli mer omfattande i säsong 2.

fqq5BYam.jpg

#68 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 09 May 2011 - 15:07

Vad tänker du på? :)

Det du skrev tidigare?

Gillade inte riktigt att jag fick vibbar ett tag att influensan inte var naturlig, utan planterad av "labbfolket". Kan/Kunde det inte ha få(tt) vara en vanlig influensa? Måste det klämmas in en massa konspirationsteorier hela tiden?

Jag minns ärligt talat inte vad jag tyckte om den första säsongen och det är ju inget gott tecken. Ett typiskt resultat av att tv-kanalerna tar för lång tid på sig att visa serier som man är intresserad av. Vart tog t ex den utlovade The Day of the Triffids vägen? Nu har jag iofs sett den, men det hör inte till saken. Sedan är jag inte så pigg på att se en säsong som jag vet kommer att sluta med en cliffhanger och sedan inte få en fortsättning. Finns så mycket annat jag kan se istället.

Edited by Piranhaconda, 09 May 2011 - 15:07.

#69 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 09 May 2011 - 19:08

Nope, jag menar att man på en grundläggande nivå helt missar poängen och skriver ett relationsdrama i en post-apokalyptisk miljö. För frän doft av såpa helt enkelt. Sedan tycker jag man fegade ur helt med Anya (Zoë Tapper).

fqq5BYam.jpg

#70 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 10 May 2011 - 12:19

Då hänger jag med. Kan inte säga att jag minns den biten heller, men jag tror dig när du säger att det blev fel setting redan från början. Det händer ju lite då och då att man har något bra på pappret men sedan inte får till det i realiteten. Jag antar att du passar på den andra säsongen? :)

#71 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 10 May 2011 - 14:07

Jag tror det. Hinner inte på första avsnittet och sedan riskerar jag att inte hinna ifatt. :(

fqq5BYam.jpg

#72 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 16 March 2013 - 20:51

Missade andra säsongen, men tar igen nu med Netflix. Ser nu första säsongen för att fräscha upp minnet. Love Netflix!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#73 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 16 March 2013 - 22:23

...har andra säsongen visats? :blink: Det har jag helt missat förträngt.

Edited by XC, 16 March 2013 - 22:24.

fqq5BYam.jpg