Jag själv följer diskussionen med intresse, för jag har ju skapat en skurk som torde bli Jeanne's NEMESIS!
Han tillhör samma vampyrklan som hennes ena förälder ( dom har alla mohawk, det är genetiskt.), och har vissa planer för henne...
Har för mig jag visat story-idéen förut, som synes här nedan:
Gryningseld –
”Vampyrsläktet är döende, i stort sett borta från denna jord. Alla klaner har decimerats kraftigt. Orsaken är den brännande solen… Trots att klanerna i alla tider har gömt sig undan från dess strålar, så har de låga doser som de utsätts för vid solens ned och uppgång påverkat vampyr-dna på ett negativt sätt.
Cancer härjar vilt ibland dom, och ju äldre dom blir… desto värre blir sjukdomen, då solens strålar träffat deras bleka ansikten oräkneliga gånger. För varje generation blir problemet värre, då allt mer av människans teknik sänder ut ljus på angränsande våglängd. Oförmågan att skapa nya vampyrer genom bett, Xeno-genetisk sterilitet, blir allt vanligare.
Men en av Nattetidens Kungar tänker inte ge sig så lätt… Han har studerat sjukdomen och kommit fram till att svaret borde finnas hos en Dhampir… den enda som kan leva i den brännande solen – Jeanne Nocturne!”
Jag kallar honom Nattidskungen - efter Kizz låt: "King of the Night-time WOOORLD!"
Han ska ha en ansiktsmålning och stil som påminner om deras olika persona. Men så till saken... Om jag ska kunna göra storyn, och en profil för Nattidskungen, så måste jag veta hur mäktig, och VILKA krafter vampyrer har.
Om alla vampyrer har förmågan, och särskilt då kungar som boven ovan, att få Jeanne's styrka och matchande supersnabbhet ( flera hundra kilometer i timmen) så borde dom ha erövrat jorden och förslavat mänskligheten sen årtusenden tillbaka.
Endast om supervarelser med liknande styrkenivå funnits kvar ( åsså cancer förstås), skulle dom logiskt sett ha kunnat hållas tillbaka.
Men jag ser det som varken logiskt eller önskvärt att klass 200 supervarelser, med nog många krafter att kontra den ENORMA rad superförmågor som en Nattidskung har, skulle funnits kvar i tiden mellan modern atom-tid och den förhistoriska eran. Det rör bara till saker, och förminskar lite våra moderna hjältar - i mitt tycke.
SÅ! En perfekt, och slutgiltig definition av en standard-vampyr, tycker jag är i sin ordning. Sen kan ju en del klaner ha särskilda förmågor, eller alla har inte dom över 200 krafter som vampyrer tydligen har. Men en definiering av en standard-vampyr, alltså vad Jeanne kan göra, hade varit på sin plats.
Edited by PredaBot, 30 January 2013 - 01:40.