Jump to content

Photo

Samarbete!


35 replies to this topic

#1 rka99

rka99

    Cadet First Year

  • Members
  • 8 posts

Posted 29 July 2014 - 12:43

Hej alla!

Vi är några stycken som har jobbat några år inom film och tv, som är galet sugna på att göra kortfilm om svenska superhjältar, alltså en typ av fan-film. Ingen dokumentär eller så, utan ren fiktion. Inget trams, utan en seriös och välgjord kortfilm. Vi såg fan-filmen ”Girl of steel”, (http://geektyrant.co...m-girl-of-steel) och kände att vi också borde göra något liknande, fast bättre då såklart! :) Så vi undrar om det finns någon serieskapare som skulle vara sugen på ett samarbete? Vi tänker också att vi är väldigt öppna för ett samarbete kring innehåll och manus!

Om någon önskar referenser på saker vi gjort tidigare så är det bara att säga till så skickar jag lite länkar!

Maila gärna på robin.k.andersson@hotmail.com om det här låter intressant så snackar vi mer, eller om ni vet vart vi kan vända oss så hör gärna av er då också!

Tack på förhand! /Robin och Anton


Edited by rka99, 03 August 2014 - 13:47.


#2 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 29 July 2014 - 14:53

Ni har verkligen kommit till rätt ställe! Låter verkligen intressant, så många idéer jag har!

 

Hade verkligen varit kul att se något med Nordens Stjärnor.


Edited by Sret, 29 July 2014 - 15:49.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#3 rka99

rka99

    Cadet First Year

  • Members
  • 8 posts

Posted 29 July 2014 - 23:28

Ni har verkligen kommit till rätt ställe! Låter verkligen intressant, så många idéer jag har!

 

Hade verkligen varit kul att se något med Nordens Stjärnor.

Jaaa! Eller hur!! Nordens Stjärnor var liksom det första jag tänkte på när vi började prata om det här, hade varit så kul!



#4 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 30 July 2014 - 09:19

Låter kul! Nordens Stjärnor har en egen hemsida.

nordensstjarnor.businesscatalyst.com


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#5 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 30 July 2014 - 15:30

Låter som en TOPPEN IDÉ! :D



#6 rka99

rka99

    Cadet First Year

  • Members
  • 8 posts

Posted 30 July 2014 - 17:36

Men har jag fattat det rätt att Nordens Stjärnor är skriven av flera olika författare och med lite blandade medlemar (karaktärer), typ lite som DC's Suicide Squad? Eller finns det några grundkaraktärer liksom? Förutom greve Fredrick von Lindén då! :)

 

Jag läste också ett manus, här på forumet, som du hade skrivit Sret! Det såg spännande ut!


Edited by rka99, 30 July 2014 - 17:38.


#7 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 30 July 2014 - 17:44

I nuläget är väl ca 15-20 olika hjältar utarbetade och etablerade. Fler kan vara på gång / under arbete. Vilka som är med i ett avsnitt avgörs av författaren själv. Vissa har visat sig populärare än andra, men det kan ju svänga fram och tillbaka. Fredrick von Linden är ofta med, men inte alltid. I de flesta äventyr deltar 3-7 olika hjältefigurer.

Hoppas vi kan hjälpa dig och dina filmkamrater!


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#8 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 30 July 2014 - 17:55

Men har jag fattat det rätt att Nordens Stjärnor är skriven av flera olika författare och med lite blandade medlemar (karaktärer), typ lite som DC's Suicide Squad? Eller finns det några grundkaraktärer liksom? Förutom greve Fredrick von Lindén då! :)

 

Jag läste också ett manus, här på forumet, som du hade skrivit Sret! Det såg spännande ut!

 

 

Du har läst ett utav mina manus här på forumet? Vilket? Har nämligen några liggande på forumet. "Såg spännande ut", milde tid jag kan inte handskas med det smickret, du får mig att rodna :blush:

 

Man kanske skall likna det lite mer med Justice League, eller vad säger ni rävar som är mer bevandrade i seriernas värld än en nykomling som mig?


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#9 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 30 July 2014 - 18:53

Snarare påminner väl Nordens Stjärnor om Justice League ja. Suicide Squad är ju skurkar som tvingas jobba som hjältar. Nordens Stjärnor är hjältar och gör det frivilligt. Men på ett sätt påminner det om Suicide Squad, nämligen att regeringen/myndigheterna är inblandade från start.


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#10 rka99

rka99

    Cadet First Year

  • Members
  • 8 posts

Posted 31 July 2014 - 03:51

Snarare påminner väl Nordens Stjärnor om Justice League ja. Suicide Squad är ju skurkar som tvingas jobba som hjältar. Nordens Stjärnor är hjältar och gör det frivilligt. Men på ett sätt påminner det om Suicide Squad, nämligen att regeringen/myndigheterna är inblandade från start.


Ah! Har för mig att jag läst någonstans att författarna är ganska fria med att byta karaktärerna i Suicide Squad lite som dom vill, och det var väl där egentligen som jag försökte hitta någon liknelse! :) Men jag är mer insatt i Justice Leauge egentligen, så det är ju bara bra!

I nuläget är väl ca 15-20 olika hjältar utarbetade och etablerade. Fler kan vara på gång / under arbete. Vilka som är med i ett avsnitt avgörs av författaren själv. Vissa har visat sig populärare än andra, men det kan ju svänga fram och tillbaka. Fredrick von Linden är ofta med, men inte alltid. I de flesta äventyr deltar 3-7 olika hjältefigurer.
Hoppas vi kan hjälpa dig och dina filmkamrater!


Ja, men ni har varit hjälpsamma hittills ju! Att nån tycker det här är en bra ide känns skitskoj! Har några frågor ni kanske kan hjälpa mig med? Finns det något ställe, här på forumet kanske, man kan läsa mer om de etablerade karaktärerna? Vilka de är, bakgrund osv? Här är min tanke; en karaktär som Fredrick von Linden (som samlade Nordens Stjärnor, om jag inte har fel?), vore ju kanske bra att bygga någon grundstory kring! Det jag tänker är att det vore kul, och bäst, storymässigt, att fördjupa sig i en lite mindre grupp karaktärer. Min fråga är väl egentligen om vi ska ta kontakt med författarna och tecknarna för sig, för att kolla att det är okej att vi använder karaktärerna? Och vem kollar jag med att det är ok att använda sig av Nordens Stjärnor, som grupp? Är det ansvarig utgivare av tidningen då?

Många frågor blev det! Hoppas det är lugnt! :)

 

Men har jag fattat det rätt att Nordens Stjärnor är skriven av flera olika författare och med lite blandade medlemar (karaktärer), typ lite som DC's Suicide Squad? Eller finns det några grundkaraktärer liksom? Förutom greve Fredrick von Lindén då! :)

 

Jag läste också ett manus, här på forumet, som du hade skrivit Sret! Det såg spännande ut!

 

 

Du har läst ett utav mina manus här på forumet? Vilket? Har nämligen några liggande på forumet. "Såg spännande ut", milde tid jag kan inte handskas med det smickret, du får mig att rodna :blush:

 

Man kanske skall likna det lite mer med Justice League, eller vad säger ni rävar som är mer bevandrade i seriernas värld än en nykomling som mig?

 

Haha! Ok, ska försöka tona ner smickret, kan dock bli svårt! Jo, men jag har läst "Ghast vs Zombiegirls". Så jäkla härligt att läsa alla beskrivande texter om bilderna, man kan ju se serien framför sig!

 

Men du skrev förut också att du hade en massa idéer! Är det något du vill dela med dig av? Det är så bra att få med er på det här, eftersom ni är så mycket mer insatta i NS än vad jag är för tillfället! :)



#11 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 31 July 2014 - 09:15

Det speciella med Nordens Stjärnor är ju att skaparteamen roterar vilt och att delarna görs i okronologisk ordning. Likaså roterar det ju mycket vilka medlemmar som deltar i äventyren. Dessutom är seriens historia uppdelad i fyra eror.

 

Här finns en guide som vi arbetar efter.
http://www.griffinde...al5komplett.pfd

 

Om du vill ha ett ex av seriealbumet så kan du pm:a mig din adress så skickar jag ett.


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#12 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 01 August 2014 - 11:55

Länken till guiden funkar inte för mig, men den kanske funkar för andra. Jag låter er läsa på lite om Nordens Stjärnor för i guiden finns de flesta utav mina idéer uppskrivna.


Edited by Sret, 01 August 2014 - 12:26.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#13 rka99

rka99

    Cadet First Year

  • Members
  • 8 posts

Posted 01 August 2014 - 15:53

Länken funkar inte för mig heller



#14 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 01 August 2014 - 20:40

Om ingen annan gör det så kan jag försöka skicka den till er på epost. Fast jag vet inte ifall någon annan har hunnit före.


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#15 rka99

rka99

    Cadet First Year

  • Members
  • 8 posts

Posted 01 August 2014 - 23:45

Om ingen annan gör det så kan jag försöka skicka den till er på epost. Fast jag vet inte ifall någon annan har hunnit före.


Det får du gärna göra! :) Adressen står ju i första posten

#16 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 August 2014 - 01:31

Det ser ut som att två bokstäver har kastats om i adressen. Den ska sluta på .pdf och inte .pfd
 
Följande är alltså korrekt;

http://www.griffinde...al5komplett.pdf



#17 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 02 August 2014 - 12:26

Tror inte att det där är den senaste versionen Garm, för den senaste skall vara 5.9 nämligen.

 

Försökte skicka den senaste via mail,men det gällde om att det var felstavat eller något till din epost.


Edited by Sret, 02 August 2014 - 13:48.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#18 rka99

rka99

    Cadet First Year

  • Members
  • 8 posts

Posted 03 August 2014 - 13:25

Ja, felstavat på slutet där med.. hade missat .com. Jag skyller på värmen!



#19 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 03 August 2014 - 13:46

Ser man på, jag missade det helt, jag skyller på våran statsminister.

 

Skickade den via epost, jag koppas det fungerar.


Edited by Sret, 03 August 2014 - 13:51.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#20 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 04 August 2014 - 12:49

Låter ju skoj detta. Var finns detta filmgäng rent geografiskt?



#21 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 04 August 2014 - 18:04

Hade även varit kul att se lite vad ni gjort tidigare.


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#22 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 12 August 2014 - 13:03

Roligt! Viktor har spelat zombie i Den Sista Dokusåpan, Johan har också varit del av den kreativa processen med en kortfilm, och William och jag har erfarenhet av amatörteater. Jag ställer gärna mitt begränsade kunnande till förfogande om någon vill ha det. Jag är en mästare på att pladdra öronen av folk. ^__^



#23 rka99

rka99

    Cadet First Year

  • Members
  • 8 posts

Posted 18 August 2014 - 18:07

Ledsen för sent svar alla!!

Låter ju skoj detta. Var finns detta filmgäng rent geografiskt?

Vi håller till i Stockholm allihopa!

 

 

Hade även varit kul att se lite vad ni gjort tidigare.

Det mesta jag har gjort har gått i tv, så det finns nog på webben att hitta skulle jag tro, på diverse play-kanaler. Annars kan du kolla in min vimeo.com sida, där ligger dolda kortfilms-projekt som du kan få lösenord till! Om du vill se vad Anton Österlund, min fotograf har filmat är det lättast att söka på hans namn!

 

 

Roligt! Viktor har spelat zombie i Den Sista Dokusåpan, Johan har också varit del av den kreativa processen med en kortfilm, och William och jag har erfarenhet av amatörteater. Jag ställer gärna mitt begränsade kunnande till förfogande om någon vill ha det. Jag är en mästare på att pladdra öronen av folk. ^__^

Det låter helt underbart! Måste vi styra upp, när det blir av! :)

 

 

Just nu har vi pratat löst om att ev göra en kortfilm där Orientens Pärla ELLER Vita Duvan II är i fokus, dels för att de har väldigt intressanta backstorys och känns spännande. Jag skulle också tycka det var kul att ev göra något med Plågaren.

Vad har ni för tankar kring det?



#24 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 18 August 2014 - 19:26

Det kanske är en bra idé att, som du nämner, ha en person i fokus. Men för att man ska känna att det är en grupp så är det ju bra om flera figurer märks på olika sätt. Plågaren (min figur) på film? Tanken svindlar! Men läs gärna igenom albumet och känn efter. För min del får ni gärna plocka stoff och innehåll därifrån.


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#25 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 18 August 2014 - 20:57

Så inte Ghast? Aj! Mitt ego fick sig en smäll :lol:.

 

Men skämt å sido, oavsett vad som sker, så blir det säkerligen intressant. Har ni några lösa tankar på handling och så vidare eller bollar ni bara idéer än så länge? Kommer ni att använda någon skurk? Det hela är så spännande.


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.



Reply to this topic