Jump to content

Photo

Bästa Sci Fi tv Serie


  • This topic is locked This topic is locked
53 replies to this topic

Poll: Bästa sci fi serie (66 member(s) have cast votes)

Bästa sci fi serie

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote

#51 Sötnosen

Sötnosen

    Senior Captain

  • Members
  • 663 posts
  • Location:Solna
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 09 January 2006 - 15:06


men den serien följer ett annat koncept och möjliggör att man kan missa ett avsnitt eller två utan att det gör så mycket. Frågan är huruvida det är bra eller dåligt?

Det är givetvis dåligt. Speciellt när det händer stora grejer som borde påverka handlingen i stort men i nästa avsnitt är allt tillbaka som det brukar vara. Men det är förstås bara min åsikt...


Jo, jag lutar åt det hållet också... Jag undrar nästan om inte anledningen (nåväl en av dem) till att DS9 är min absoluta favorit bland alla ST serierna är att den mest närmare sig B5 och BSG konceptet då den mer följer en arc (dominionkriget)... Där är avsnitten bättre sammanlänkade. mmmm.... DS9 :wub:
Posted ImagePosted Image

#52 Adama

Adama

    Cadet Third Year

  • Members
  • 16 posts

Posted 23 January 2006 - 16:16

Har sett nästan alla de nämda serierna och kan utan att tveka lägga min röst på battlestar galactica.
Storyn är mörk och helt igenom skit bra. Skådespelar insatserna, speciellt från de äldre skådesplearna är riktigt bra. BSG har allt.

#53 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 23 January 2006 - 16:25

Storyn är mörk och helt igenom skit bra. Skådespelar insatserna, speciellt från de äldre skådesplearna är riktigt bra. BSG har allt


Instämmer :thumbsup:

Välkommen Adama :D

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#54 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 January 2006 - 14:51

Jäkligt svårt måste jag säga eftersom flera av alternativen är riktigt bra, men en serie som ligger mig varmt om hjärtat är Babylon 5 med dess fantastiska handling som till skillnad från en del andra serier inom samma genre faktiskt har en kontinuitet. Blanda sedan detta med underbara karaktärer, härliga miljöer, ljuvlig musik, klart godkända effekter, finfin regi och så vidare. Där har ni receptet på en serie som fortfarande är lika bra nu som då.