Jump to content

Photo

Filmer producerade av SyFy (Sci-Fi Channel)


  • Please log in to reply
124 replies to this topic

#76 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 June 2014 - 07:24

Härligt syfy-röj där. :)

 

Svårt att säga något om cgin när trailern är i mobilupplösning... Men det såg väl inte ut att vara i klass med Avatar direkt. :P


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#77 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 July 2014 - 17:01

Första teser-trailer för Sharktopus vs. Pteracuda!

 

Betyder det här slutet för Sharktopus?!

 


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#78 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 July 2014 - 17:38

Ibland undrar jag varför jag aldrig tagit i tu med Sharktopus-filmerna. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#79 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 July 2014 - 18:33

Bermuda Tentacles (2014) [US]

¤ Dedicerad till Crusader!
VAD? Air force One störtar i havet och den räddningskapsel innehållandes Usas president sjunker till botten i den mytomspunna Bermuda Triangeln. Hemligheter vaknar till liv när insatsstyrkan gör sig redo att undsätta honom.
VEM? Linda Hamilton frontar den här produktionen som fylls upp av bl.a. John "Dark Angel" Savage och Jamie "Scream" Kennedy.
VAR? Inspelad på USS Iowa, American Battleship (Asylum-rafflet) spelades troligen in på samma båt, resten torde vara studio och cgi.
HUR? Nyligen läste jag en lista på 25 manuspåhitt som vi aldrig mer vill se igen, "millitär vilde" (dvs. det självsäkra rötägget med attitydproblem och som aldrig lyder order och ändå ensam är den som kan rädda världen) borde nog varit med på den listan. För är det något som drar ned filmen är det Trip Oliver och hans "jag vet bättre än mina överordnare"-kör. Linda Hamilton gör en stabil insats som Amiral Hansen och klår de flesta manliga motsvarigheterna i filmer i den här klassen. Lugn, sansad och framstår som insatt i vad hon håller på med; man skall kanske inte fråga vad den här SyFy-filmen gör för Linda Hamilton utan vad Linda Hamilton gör för SyFy-filmer. Special effekterna är godkända, men på flera håll så är det också cgin plågsamt synlig (typ allt som är i anslutning till vattenytan). Manuset är godkänt om än med standardmässiga twister och karaktärer en ändå rätt bra grundintrig och dialogen är relativt smidig och klart godkänd.
XC Säger: Gillar man SyFy monster-/SyFy-filmer tycker man nog den här är rätt underhållande. Den ligger i SyFys mellansegment skulle jag vilja säga.
NÄR? Och nog låter väl "ringmaskar" lite smidigare än "rörbyggande maskar"? :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#80 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 July 2014 - 03:18

Ditt och Cruz omdömen gör mig nyfiken. Filmen verkar bra och det skulle vara kul att se Linda Hamilton sparka rumpa igen, det händer ju inte så ofta. Eller rättare sagt, man ser inte allt som hon gör. Nu senast var det väl hennes inhopp i Lost Girl. Jag antecknar filmen så hoppas jag kunna se den framöver och kanske även kunna bjuda på ett omdöme.

#81 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 31 July 2014 - 14:49

Nu har tydligen det här mästerverket haft premiär:

 


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#82 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 August 2014 - 11:55

Sharknado 2 drog storpublik med nästan 4 miljoner tittare:

  • »The Syfy original telepic Sharknado 2: The Second One set a network record on Wednesday night with 3.9 million viewers for its premiere telecast. That makes it the most-watched movie in network history. What's more: It nabbed 1 billion Twitter impressions, according to the cable network.« — [Källa]

De flesta verkar riktigt nöjda.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#83 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 August 2014 - 14:01

Med tanke på hur ur-usel första var så är jag inte ens sugen att se den. De försökte inte ens med den. Hur den kan dra så mycket folk fattar jag inte. Är folk verkligen så glada vid usla filmer?


Edited by Crusader, 01 August 2014 - 14:01.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#84 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 August 2014 - 16:24

Jag vill i alla fall se den första bara för att med egna ögon bevittna vad det är för stohej kring hela spektaklet. :P



#85 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 August 2014 - 17:17

Sharknado (2013) [US]
Jag minns avlägset utlåtandet "man kunde lika gärna kunnat ha hajar som simmar i regn"; minns jag inte fel var det allas vår Crusader, och jag tror det var just om den här filmen. Stormen som slog till på Twitter under (och efter) den här filmen var om möjligt ännu mer surrealistisk än filmens. SyFy och Asylum hade tillsammans fått sin första succé.

Asylum och SyFy har blivit bättre på det där med manus och filmerna börjar få en status så de kan få in lite mer erfarna skådespelare, även om Ian Ziering erkände att han försökte ta sig ur filmen när den döptes om från Dark Skies till Sharknado. Och det är faktiskt, för divisionen, ett riktigt bra manus. Om än med sina sidor. Första delen av filmen, medan hajattackerna och deras spridning hålls på en lagom fantastisk nivå tillhör filmens starkare och en del av mig önskar man fortsatt på det spåret. Därmed inte sagt att jag inte uppskattar sharknados:en i sig. För det gör jag, de är både storslagna och episka och framför allt störtlöjliga. Kudos till skådespelarna som levererar hela filmen med inlevelse.

Något som jag respekterar Asylum för är deras förmåga att klämma in kvinnliga karaktärer med lite riv i, och Sharknados "Nova" är inget undantag. Skådespelerskan gör ett superbt jobb med pumphaglet och attityden.

Visuellt är det här en film i övre divisionen av Asylums filmer. Effekterna är kanske inte "Weta workshop"-bra men de är klart godkända. Till och med vatten-elementen fungerar i filmen (något som Asylums haft problem med tidigare).

Den detalj som kanske är fånigast och svårast att svälja är inte hajar som åker snålskjuts med en tornado, nej fånigast är nog att av tusentals hajar lyckas "Fin" bli svald av samma haj som svalde "Nova". Men eftersom jag gillade karaktären har jag överseende med det.

Är man uppmärksam f.ö. så hittar man ett antal homage genom filmen. Inledningsscenens fiskebåt kan ju tex inte vara annat än ett homage till Hajen (hajskräckisarnas urmoder). Det här blir kanske inte skrämmande, men det blir heller aldrig för fånigt och tonen ligger bortom slapstick. Det här är underhållning rakt av, ett manus som inte tar sig själv på för stort allvar samt en trevlig och lagom billig produktion.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#86 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 August 2014 - 16:44

Håll i er!

*


Sharknado 2: The Second One (2014) [US]

Ingen var kanske mer förvånad än SyFy och Asylum själva när Sharknado visade sig bli tidernas succé bland SyFy originalen och så månadsskiftet juli/augusti i år var det dags att följa upp succén. Och man lyckas mot alla odds leverera en uppföljare med samma humor och underhållande, röjjiga action. Och en kulig story som inte bara Ian Ziering och Tara Reid återvänder till utan förnyar konceptet tillräckligt för att fortsätta vara underhållande.

Det märks att man identifierade humorn som den stora bidragsgivaren när ettan drog fram som en tornado i tablåerna, för roligt blir det med alla väderleksrapporter och "tv-soffor". Regissören är dock tillräckligt smart för att hålla karaktärerna på en fortsatt seriös nivå. Och Zierling överlevde trots allt nästan 300 avsnitt av Bevvan, den erfarenheten kommer väl till pass här för att leverera en karaktär någorlunda seriöst under så fåniga premisser.
Jag kan sakna lite av den mer seriösa tonen av katastroffilm som inledde ettan, men förstår samtidigt att detta var den enda vägen att gå. Ingen skulle nämligen tagit en seriösare Sharknado 2 på allvar.

Eftersom man förflyttar handlingen från LA till New York så är det bra (av naturliga skäl) "Fin" och "April" från första filmen som återvänder, men det innebär inte att man ger avkall på ett av Asylum signum: tjejer som sparkar rumpa. Man värvar ett tungt namn som ny sidekick till "Fin": Vivica A. Fox. Och hon lär inte göra någon besviken.
Jag skulle också tippa på att man haft lite mer pengar när man producerade den här jämfört med ettan, för till och med förtexterna känns mer påkostade. CGIn är godkänd men (som väntat) en aning plastiga.

Kort sagt? Gillade man ettan så gillar man den här, men man skall vara beredd på att den har en tydligare ton av humor. Gillade man inte ettan kanske man skall ge den en chans ändå, för den här driver friskt med sig själv och hymlar inte med vad den är: rolig röj-action.

En trea har givetvis redan fått grönljus, inte mig emot om jag skall vara ärlig.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#87 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 August 2014 - 01:09

Hehe, det verkar minst sagt vara underhållningsvärde i dom där två filmerna. Och jag gillar att man i den andra filmen driver lite med sig själv och den något oväntade framgången som man hade med den första. Jag läste en del bitska kommentarer som tycker att det börjar gå SyFy och Asylum åt huvudet i och med dessa framgångar. Något i stil med att dom börjar bli för manistream. Man kan omöjligt ta sådana kommentarer på allvar skulle jag vilja påstå, trots att jag inte ens har sett filmerna. Det är trots allt fortfarande en bra bit mellan den typen av filmer som dessa två aktörer gör och vad som anses vara mainstream. :fniss:

 

Hoppas kunna se dom vid något tillfälle. Borde ta tag i det nu, men orkar inte sitta och häcka vid datorn för att se en film. Inte just nu i alla fall. Men den som väntar på något gott och allt det där.



#88 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 August 2014 - 02:53

I must be out of my freakin' mind... Fattar inte varför jag ger mig på det här. Jag skyller på XC... och Shark Week!


Sharknado 2: The Second One (2014)
 
Fin Shepard och April Wexler är på ett flyg till New York när de hamnar mitt i en storm av hajar. I stan väntar Fin's syster, Ellen Brody, med sin make Martin Brody, Fin's föredetta bästa vän, och deras barn Mora och Vaughn. Tillsammans med Fin's gammla skolkamrater Skye, Bryan, Polly och Chrissie hoppas de på en trevlig semester men en storm full med hajar är påväg in i staden och med den kommer nya Sharknados.

Uppföljare på Sharknado med Ian Ziering och Tara Reid åter i huvudrollerna tillsammans med nya ansikten som Vivica A. FoxKari Wuhrer och Judd Hirsch.

Shark Week börjar idag! Så varför inte fira med uppföljaren till den sämst gjorda hajfilm jag någonsin sett, som var så ologisk (t ex stora monsterhajar som simmar bredvid och under bilen när de kör på vägen) att de lika gärna hade kunnat gjort en film om hajar som simmar i regn.
Hur en sådan extremt uruselt oseriöst gjord film kunde blir populär och dessutom få en uppföljare medans bra gjorda lågbudget filmer sågas till det extrema för minsta lilla fel är för mig ofattbart. Med tanke på namnet så lär de inte ha varit mer seriösa med den här. Och att de nu dessutom tänker göra en film om året är ofattbart skrämmande.
 
Det första jag märker är en massa parodi och påskägg till andra filmer. Början är en uppenbart på Titta Vi Flyger / Airplane! (1980) vars intro var en parodi på Jaws med en flygplans fena bland molnen och Robert Hays, som var hjälten som fick landa ett pilotlöst plan i den, spelar här piloten. En annan uppenbar är "There's something on the wing" scenen från Nightmare at 20,000 Feet.
Som en hyllning (eller förolämpning?) till Jaws så heter 2 av karaktärerna Martin Brody och Ellen Brody och de har en son vid namn Vaughn (Borgmästaren i Jaws). Logiskt borde dottern Mora också vara från Jaws men jag kan inte hitta något om det. "Jaws IV: The Revenge" har också en hint med den ärrade hajen som jagar April. Och det är inte en tillfällighet att den första som dör heter Chrissie. :P
Vi ser också en klar referens till "Alligator" (både filmen och myten) och en känd Baseball film jag inte minns namnet på. Och Evil Dead referensen i slutet missar nog ingen. ;)
 
Filmen har också en löjligt massa cameos. Jag nämde Robert Hays tidigare. Där är också sångaren Billy Ray Cyrus (läkare), väderpersonligheterna Al RokerStephanie Abrams och Raphael Miranda och  (sig själva), Wrestling stjärnan Kurt Angle (Brandchef), komikern Benjy Bronk (uteliggare), TV-personligheten Downtown Julie Brown (sjuksköterska), komikern Andy Dick (Polis), den kontroversielle "Super Size Me" dokumentärfilmaren Jared Fogle (Subway Jared), FUBU's VD Daymond John, TV-personligheterna Matt LauerMichael Strahan och Kelly Ripa (sig själva), Kelly Osbourne (Flygvärdinna), Petunia (som spelade sig själv i första filmen också) och en massa SyFy producenter (Thomas P. Vitale tog med sig halva släkten) för att nämna några.
I den början ser vi också  Wil Wheaton (Star Trek: The Next Generation, TableTop på Geek & Sundry) och hans fru Anne Wheaton som flygpassagerare.
 
Att Kari Wuhrer (en gammal ungdoms förälskelse för mig) är med hjälper, även om jag inte minns hennes som så här gammal. :P

Så hur gör man en uppföljare på Sharknado och ökar faran? Brinnande hajar, såklart. :P

Betydligt bättre gjord än första filmen (inte för att det säger mycket. En klass filmelever hade gjort ett bätte jobb). Här verkar de iallafall försökt. Visst, fortfarande det där med hajar som simmar på ett omöjligt litet djup men den här gången så körde de iallafall inte bil samtidigt. ;) Fast hela grejen med att April blir av med sin hand men de hittar hela hennes arm var lite väl.

Faktiskt en riktigt rolig film och den här gången för att den är menad att vara rolig och inte bara är dåligt gjord. Ian Ziering's extremt seriösa spelande gör det hela ännu roligare. Och när han rider hajen i slutet var nog det bästa i hela filmen. En super cheesy film och den här gången så fungerar det för det mästa. Visst, ibland blir den lite tröttsam men överlag en underhållande. Att vara så dålig så den blir bra fungerar bara när man inte medvetet gör den dålig IMO och den här gången så kändes det som att de iallafall försöker göra den bra.
Precis som du säger XC, den har en betydligt tydligare ton av humor vilket första saknade och var ett av felen med den. Men de håller fortfarande karaktärerna som seriösa vilket gör det hela ännu roligare. Som du säger, första filmen var igentligen inte tänkt att vara så löjlig som den blev utan det hade mycket med usel regi och extremt dålig budget där det kändes uppenbart att ingen brydde sig om filmen när de gjorde den utan bara ville få det överstökat med. Det känns som att med dess succé så fick de intresset att faktiskt försöka göra något bra med en uppföljare. Det var lite så med Mega Shark också där första filmen var nästan osebar men 2:an var riktigt bra.

Planerna är nu att det ska produceras en film per år men jag tror inte det kommer att hålla. Men jag ser iallafall fram emot en 3:a nästa år.

En helt OK film jag kan rekomendera även om ni, som jag, ogillade första filmen men gillar typen av filmer.

Betyg: OK+
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#89 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 August 2014 - 04:56

:lol2: Ja, XC har den positiva effekten att man ser alla möjliga filmer tack vare att hon först har "tagit en för laget", så att säga, och dessutom bjussar på omdömen som gör det svårt att låta bli att inte se filmerna själv. :D

Det är trevligt och kul att läsa dina omdömen med. Och intressant när det blir som med dessa två filmer, att dina och XC:s åsikter går isär. Man blir, som sagt, sugen på att se filmerna själv när man läser era omdömen.

Edited by Garm (M), 11 August 2014 - 05:01.


#90 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 August 2014 - 17:55

I must be out of my freakin' mind... Fattar inte varför jag ger mig på det här. Jag skyller på XC... och Shark Week!

Jag tar på mig fullt ansvar för att du gav dig på den här filmen. Med nöje rentutav. :D

 

Som en hyllning (eller förolämpning?) till Jaws så heter 2 av karaktärerna Martin Brody och Ellen Brody...

...visste att det var något bekant med namnen... Kan inte missa att jag missade den referensen. :duh:

 

Så hur gör man en uppföljare på Sharknado och ökar faran? Brinnande hajar, såklart. :P

Och snö-/istornadosar. Glöm inte dem! :D

 

Faktiskt en riktigt rolig film och den här gången för att den är menad att vara rolig och inte bara är dåligt gjord. Ian Ziering's extremt seriösa spelande gör det hela ännu roligare. Och när han rider hajen i slutet var nog det bästa i hela filmen. En super cheesy film och den här gången så fungerar det för det mästa. Visst, ibland blir den lite tröttsam men överlag en underhållande. Att vara så dålig så den blir bra fungerar bara när man inte medvetet gör den dålig IMO och den här gången så kändes det som att de iallafall försöker göra den bra. // Det känns som att med dess succé så fick de intresset att faktiskt försöka göra något bra med en uppföljare. Det var lite så med Mega Shark också där första filmen var nästan osebar men 2:an var riktigt bra.

Jupp, det märks tydligt att man inte ville göra fansen besvikna. Och som du säger gör det mycket att skådespelarna tar sina roller på lite allvar och inte medvetet försöker vara roliga. Något man säger om Leslie Nielsen i "Den Nakna Pistolen"-filmerna: första två filmerna var han rolig för han tog rollen på allvar, 3e försökte han bara vara rolig och det blev inte lika bra.

 

Men jag ser iallafall fram emot en 3:a nästa år.

Jag med, det är inte alltid bolagen lyckas träffa in så många rätt på en uppföljare som här. :) Så det är lätt att ge dem förnyat förtroende.

 

En helt OK film jag kan rekomendera även om ni, som jag, ogillade första filmen men gillar typen av filmer.

YAY. Då hade jag rätt i att man antagligen skulle uppskatta den här även om man avskydda 1:an! :hurrah:


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#91 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 March 2015 - 18:03

Dåså Grabbar och Tjejer! Nu kan vi börja nedräkningen för sommarens stora event! För den 22a Juli 2015 har Sharknado 3: Hell No premiär i hela 86 länder.

  • Sharknado%203-thumb-300xauto-54304.jpg
  • »As silly as these films are what is impressive is that the bloody thing will air in 86 countries that day. Who knew that an Asylum film would ever be THAT popular?« — [Källa]

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#92 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 March 2015 - 18:18

Länken till källan fungerar inte.

 

Undrar om Sverige är ett av dom länderna.

 

Hur som helst så börjar det bli hög tid att ta tag i det här med att se dom föregående filmerna.



#93 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 March 2015 - 18:32

Kanal5 körde monsterfilmer efter melodifestivalen, tror Sharknado gick vecka 1 och 2. :)

 

Länken fixad; fattar inte varför de trillar bort ibland.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#94 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 March 2015 - 01:25

Och det säger du först nu. :blink:

 

Det var ju lite oflyt minst sagt. Det hade sparat mig lite tid och arbete på att försöka att se filmerna. Nåväl, jag får hoppas på en snar repris av båda filmerna eller så får jag leta upp dom på annat håll när jag får möjlighet till det.



#95 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 March 2015 - 18:06

Jag hade tänkt posta om det men glömde det. :blush: De körde katastrof-filmer förra året efter Mellon f.ö.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#96 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 May 2015 - 15:08

Lite Sharktopus nyheter. För det första så verkar det som att "Sharktopus vs. Mermantula" var en missuppfattning och troligen bara ett tidigare plan som aldrig blev av för filmen finns inte och är inget de jobbar på. Istället så kommer vi nu efter "Sharktopus vs. Pteracuda" att få "Sharktopus vs. Whalewolf" som kommer att visas i July på SyFy. Filmen har redan sågats av nyhets sajter trotts att ingen har sett den än.

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#97 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 May 2015 - 17:42

Shrktopus ja... En filmserie man borde ta tag i innan antalet filmer blir ohanterbart.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#98 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 May 2015 - 02:03

Jag tycker vi kan ta oss an dem tillsammans i sommar när 3:e filmen kommer. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#99 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 May 2015 - 08:12

Låter som en plan. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#100 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 May 2015 - 15:31

Lite Sharktopus nyheter. För det första så verkar det som att "Sharktopus vs. Mermantula" var en missuppfattning och troligen bara ett tidigare plan som aldrig blev av för filmen finns inte och är inget de jobbar på. Istället så kommer vi nu efter "Sharktopus vs. Pteracuda" att få "Sharktopus vs. Whalewolf" som kommer att visas i July på SyFy. Filmen har redan sågats av nyhets sajter trotts att ingen har sett den än.

Källa

Teaser! Knappt ens det. :P


Edited by Crusader, 22 May 2015 - 15:33.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif