Jump to content

Photo

Filmer producerade av SyFy (Sci-Fi Channel)


  • Please log in to reply
124 replies to this topic

#26 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 March 2010 - 17:22

Här är en lista på filmer som ska visas på SyFy inom snar framtid

Syfy's Saturday movies: Sharktopus is just the beginning | SCI FI Wire

Sharktopus is the Syfy Saturday night original movie that's been getting all the buzz—but there are 23 others where that came from, including Mongolian Death Worm, Stonehenge Apocalypse and more.

/.../

Saturday Original Movies:

MEGA PIRANHA—Premieres Saturday, April 10, at 9PM (ET/PT)—An unusual alliance tries to stop a mutant strain of giant ferocious piranhas that have escaped from the Amazon and are eating their way to Florida. Stars Barry Williams, Tiffany and Paul Logan.

MOTHMAN—Premieres Saturday, April 24, at 9PM (ET/PT)—The legendary West Virginia monster returns to exact revenge on five childhood friends who covered up an accidental killing. Stars Jewel Staite.

MONGOLIAN DEATH WORM—Premieres Saturday, May 8, at 9PM (ET/PT)—A treasure hunter who has been searching for a tomb containing Genghis Khan's treasure teams with a humanitarian UN health worker to stop the Mongolian Death Worms, awakened by experimental oil drilling in the Mongolian desert. Stars Patrick Flannery and Victoria Pratt.

WITCHVILLE—Premieres Saturday, May 22, at 9PM (ET/PT)— This first Syfy production in China is a sweeping fantasy tale of a kingdom besieged by witches who are sucking the very life out of the land. Only the new King can save his people, but his mysterious connection to the Red Queen of the witches may be his undoing. Stars Luke Goss.

SHARKTOPUS—Genetically engineered as a stealth weapon, a shark/ocotopus hybrid escapes captivity and goes on a killing rampage on the beaches of Mexico. Stars Eric Roberts and Hector Jimenez.

RED—A descendant of Little Red Riding Hood brings her fiancé home to meet her family and tell him about the family business—they are werewolf hunters. When the fiancé is bitten by a werewolf, he finds himself the hunted. Stars Felicia Day, Kavan Smith and Stephen McHattie.

LAKE PLACID 3—In this sequel, a game warden, his wife and their young son move into their aunt's cabin on Lake Placid, where the lonely boy starts feeding baby crocodiles he views as pets. Three years later, the crocs start looking at him and his family as their food. Stars Colin Ferguson.

STONEHENGE APOPCALYPSE—When the giant stones of Stonehenge begin to move and cataclysms occur all over the earth, only a fringe radio talk show host who's an expert in UFOlogy figures out that the ancient monument is really alien technology. Stars Hill Harper, Misha Collins and Peter Wingfield.

THE LOST FUTURE—In a post-apocalyptic world, both humans and animals have devolved back to the Stone Age. But a small group of wise men knows there is knowledge in the mysterious artifacts called books. Now they have found a young man who knows how to read. If they can defeat the warlord who rules the city where the books are kept, the young man can help them defeat the disease that decimated the world and restart civilization. Stars Sean Bean.

SCREAM OF THE BANSHEE—An archeology professor unearths a dangerous relic, releasing a creature that can kill with her bone-splitting scream. Stars Lauren Holly and Lance Henriksen.

MORLOCKS—An experimental time machine opens a window into the future and mutated monsters (the Morlocks) use it to come back to the present and go on a murderous rampage. Stars David Hewlett (Stargate Atlantis).

8TH VOYAGE OF SINBAD—Sinbad searches for the golden head of the long lost Colossus of Rhodes and instead finds an island where the mythical Minotaur still rules, protecting a vast treasure. Sinbad and his crew have to battle the creature and its minions to get the treasure and save their own lives. Stars Manu Bennett.



Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#27 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 17 March 2010 - 20:45

STONEHENGE APOPCALYPSE—When the giant stones of Stonehenge begin to move and cataclysms occur all over the earth, only a fringe radio talk show host who's an expert in UFOlogy figures out that the ancient monument is really alien technology. Stars Hill Harper, Misha Collins and Peter Wingfield.


Misha Collins! :thumbsup:

Fantastiskt rolig snubbe, att döma av hans twitter. Och han är duktig på Supernatural.

Den här filmen ser jag fram emot. :)
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#28 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 19 March 2010 - 22:12

Dinocroc vs. Supergator Trailer:

http://www.dreadcent...railer#comments

Visste inte att Carradine var med i den här.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#29 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 March 2010 - 12:52

Intresserad av de flesta där. :) Var väl egentligen bara Lake Placid 3 som jag var ointresserad av.

MONGOLIAN DEATH WORM — Victoria Pratt är ju gammal Xena skådis.
8TH VOYAGE OF SINBAD — Manu Bennett har också haft en liten roll i Xena.
MORLOCKS — David Hewlett (Stargate Atlantis) lär väl locka en del folk till den här filmen.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#30 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 April 2010 - 16:45

Trailer att se på jätte pirayorna. :lol:

Full Mega Piranha Trailer is Here! | WorstPreviews.com
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#31 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 July 2010 - 23:04

Ännu en film med en jätte intressant titel på G :lol:

It's a Mega Python vs. Gatoroid cat fight! (And pie fight, too!) | Blastr

/.../

Syfy premiered a sneak preview clip of the upcoming Syfy Saturday Original Movie, starring 1980s pop singing sensations Debbie Gibson and Tiffany, at San Diego Comic-Con. In their most recent Syfy roles, Tiffany starred in Mega Piranha, while Gibson starred in Mega Shark Vs Giant Octopus, so the two know how to handle themselves around scary movie monsters.

/.../


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#32 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 July 2010 - 07:58

Något att se fram emot. :popcorn: :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#33 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 August 2010 - 16:12

Ännu en film som verkar intressant ^_^
Swamp Shark!!!


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#34 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 August 2010 - 22:14

Lite premiär datum för SyFy's egna original filmer ^_^


Syfy's fall schedule: Stargate, Sharktopus, Sanctuary and more! | Blastr
/.../
MANDRAKE — Premieres Saturday, September 11, at 9PM — A group of researchers in search of a mystical Spanish dagger are attacked by a cursed and sentient tree root - the Mandrake. The Mandrake dispatches the researchers one by one and will not be stopped until the dagger is returned to its rightful resting place. Stars Betsy Russell (Saw III, IV, V, VI) and Benito Martinez (The Shield, Saving Grace). A production of Cinetel.

SHARKTOPUS — Premieres Saturday, September 25, at 9PM — Research scientist (Eric Roberts/The Dark Knight, Heroes) and his brilliant daughter develop a secret military weapon — a hybrid shark/octopus that can be controlled by electrical implants. But when the controls break down, the monster goes on a killing rampage at the resort beaches of Mexico. With a trailer that has gone wildly viral over the last month, Sharktopus is one of Syfy Saturday's most anticipated movies of the year. Sharktopus is produced by Roger Corman and Julie Corman, and directed by Declan O'Brien (Wrong Turn 3, Cyclops, Monster Ark, Rock Monster).

MONSTERWOLF — Premieres Saturday, October 9, at 9PM — On the outskirts of a small Louisiana town, a drilling crew sets blast charges to tap an oil deposit — releasing the Kachinawaya, a Native American animal spirit meant to protect Indian lands from invaders. Stars Robert Picardo (Star Trek: Voyager, Star Trek: Deep Space Nine) and Jason London (Wildfire). A production of Active Entertainment.

FOSSILS (wt) — Premieres TBD — Directed by Colin Ferguson/Eureka. When a novelty store owner accidentally brings life to three dinosaur fossils, the giant dinos wreak havoc on the small town and local university. With the help of some townspeople, the Sheriff fights off the giant beasts. Stars Raoul Trujillo (True Blood) and Steven Brand (The Scorpion King). A production of UFO International Productions.

THE LOST FUTURE - Premieres TBD — Starring Sean Bean (Lord of the Rings), The Lost Future is set in an exotic and dangerous world in which an isolated tribe battles for survival in a landscape overrun by terrible beasts carrying a mysterious and deadly illness. A production of Tandem Communications GMBH.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#35 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 18 August 2010 - 23:01

Meh, jag hann nästan bli glad där för jag trodde det var den här Mandrake det rörde sig om.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#36 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 August 2010 - 07:24

Alla fem verkar helt klart sevärda. :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#37 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 19 August 2010 - 13:02

Jopp, det är tur att det finns nån kanal som ser till att seriös, bra SF produceras även idag.


:P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#38 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 August 2010 - 21:11

Pterodactyl (2005)
(Postad fel Ooops. Sorry).


Mongolian Death Worm (2010) [SyFy] [IMDb]
Nu gillar ju jag Syfy Originals - men erkänner villigt att kvalitén brukar vara lite skiftande. På samtliga plan. Skådespelet är överlag godkänt, inget som omnämnas på några galor. Man skulle kunna säga att man använt samma koncept-manus som till Pterodactyl... Den här är dock aningen bättre faktiskt, även om man rullar lite med ögonen ibland. Filmen skall dock ha kredd för den lite annorlunda idén att försätta filmen till Mongoliet. Även om den kanske inte är inspelad on-location. Special effekterna är väl kanske inget som plankats ur Avarar, men ändå snäppet bättre än de brukar i den här typen av filmer.

Edited by XC, 25 August 2010 - 21:13.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#39 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 October 2010 - 19:21

Wyvern (2009) @SyFy @RHI
Storyn så bjuder den här inte på några större överraskningar. Det är - precis som de flesta av SyFy Channels monsterfilmer - en story som på koncept stadiet troligen var en checklista. Men den har en storymässig överraskning och det är förklaringen till vad draken är. Det är faktiskt riktigt uppfräschade med en amerikanskt bygdeoriginal som förkastar ett citat ur bibeln och med ett "snick snack" hänvisar till den nordiska mytologin. En liten detalj kanske - men den lyfte den scenen faktiskt.
Karaktärerna är väl ungefär som storyn, snygga tjejer (en av dem påminner lite om Eliza Duschku), det tidigare nämnda bygdeoriginalet, den gamla militären (lämpligt nog spelad av Don S. Davis från Stargate SG1) och den nya killen med bagaget fullastat med skuld. Filmen dedicerades f.ö. till Don S. Davis också.
Skådespelarna gör bra jobb rakt igenom, ingen tar i från tårna så det blir så där teatraliskt som det kan bli ibland och de flesta levererar sina repliker så dialogen känns nästan naturlig.
Special effekterna, CGI till största delen, är bättre än de brukar vara i Syfy-filmer tycker jag. Den är inte ultra realistisk men lagerna skaver heller inte mot varandra.
Draken är kanske inte den snyggaste jag sett, men jag kan samtidigt uppskatta att man försökt designa något eget och inte samma gamla utseende.

Edited by XC, 26 October 2010 - 19:22.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#40 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 November 2010 - 20:07

Det här såg ju riktigt kul ut :lol:
Premiär på SyFy den 27 november 2010

Triassic Attack >
SyFy.com
Trailer: http://widget.syfy.c...0154&wName=SyFy

Edited by Georgia, 15 November 2010 - 20:07.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#41 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 November 2010 - 21:16

Ohh... Den. Måste. Ses. :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#42 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 April 2011 - 17:00

TV6 har haft den goda smaken att att visa ett Syfy-original igen. :D

* * *

Star Runners (2009) @IMDb, @Syfy
Ett Sci-fi Channel-original; med andra ord känner man igen en del detaljer här och där från andra filmer. Riktigt bra sci-fi film faktiskt som känns mycket som sci-fi av den äldre skolan, storyn är bra skriven och andas lätt av andra produktioner som BSG, Starship Troopers och Star Trek (och om jag sett mer av dem skulle jag antagligen klämma in Farscape och Babylon5 här också). Lyckas till och med överraska ett par gånger faktiskt.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#43 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 May 2011 - 16:32

Efter Star Runners så följer TV6 upp med *trumvirvel*. ;)

Thor: Hammer of the Gods

IMDb
Teaser

Lördag 28/5

00.05-01.55

Amerikansk action från 2009. Thor och hans vänner reser till en mystisk ö i jakten på ära och rikedomar. De möter några underliga varelser på ön och börjar utforska sin omgivning för att få reda på vad som försiggår. Samtidigt har Thor visioner, där han ser en mäktig krigare och en stor hammare. Freja berättar för honom att hans syner är ledtrådar, och de börjar att leta efter hammaren. Producerat år 2009. Regissör: Todor Chapkanov, Skådespelare: Zachery Ty Bryan, Mac Brandt, Daz Crawford, Melissa Osborne, Alexis Peters. [37215312]



#44 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 May 2011 - 17:07

En film som helt klart skall ses. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#45 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 May 2011 - 17:18

Samma för mig med. Så klart! :D

Andra filmer från SyFy att hålla ögonen på är SINBAD AND THE MINOTAUR och FEROCIOUS PLANET.

Finns det något som SyFy inte har gjort än? ;) :lol2:

#46 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 May 2011 - 18:37

Tror inte det va? :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#47 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 May 2011 - 12:18

Det skulle väl vara ett renodlat drama i sådant fall. ;)

#48 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 June 2011 - 19:00

Thor: Hammer of the Gods (2009) [US]
Jag läste faktiskt de (typ halvdussinet) inledande kapitlen till Johanne Hildebrandts "Freja"; kul idé och koncept men med en story som aldrig riktigt sög tag i mig. Jag får intrycket av att den här filmen leker lite med ungefär samma koncept. Vi får möta Baldur, Tor, Siv och Freja (bland andra) på deras äventyr innan de upphöjdes till de nordiska vikingarnas gudar. Lika kul och tilltalande här och funkar i den här tappningen lite bättre än boken som jag aldrig läste klart. (Märk väl att boken och filmen inte har något med varandra att göra).
Det är något i karaktärerna "Sif" och "Freja" som påminner mig om amasonerna i Xenas femte säsong, en kul förhöjande detalj. Skådespelarna är godkända men det är väl kanske ingen av dem som riktigt når ut i fingerspetsarna på sina karaktärer. Största bristerna finns kanske i just Thor. Här och där är det uppenbart att man "försöker för mycket", dock måste jag säga att de uppenbara problemen i att maskera sina dialekter faktiskt gör mer nytta än skada på något vis så bidrar de till stämningen på ett positivt sätt. Jag striden mellan tjejerna där på slutet, även om de lider av akut BKM-syndom[1] så är det en visuellt schysst fight vi får se. Även här med en härlig air av Xena över sig.
Visuellt får den godkänt, miljöerna är bra och tilltalande men en del rekvisita känns inte helt 100% (som tex hammaren som ser ut som något designat för barn). CGIn är godkänd - men når knappast upp till ribban för vad man förväntar sig av en film av 2009 - låg budget eller ej.
Det är ett kul koncept, lekfull produktion där samtliga iaf verkar ta storyn och dess karaktärer lite på allvar och helt klart sevärd om man gillar konceptet gudar innan gudar blev upphöjda till gudar.
[1] Brist på Kvinnliga Muskler-syndromet.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#49 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 June 2011 - 13:18

Mycket bra skrivet omdöme. Jag är lockad med att säga att jag håller med dig helt och sedan nöja mig där. :P

Men nej, så enkelt ska jag inte göra det för mig. Även om jag finner den här typen av filmer underhållande så brukar jag försöka att se dom mer neutralt. Och det går inte att komma ifrån att den här filmen är rätt träig. Främsta bristen finner man i manuset som jag tycker känns halvfärdigt, om ens det. Sedan är skådespelarna lite ojämna om man säger så. Precis som du säger så tycker jag att Thor själv är riktigt blek. Ser man till helheten så finner jag dom kvinnliga karaktärerna mer intressanta och välspelade än männen. Effekterna är väl inte helt i fas med övriga delar av filmen men dom är förvånansvärt bra trots allt. Värre är det kanske med övrig rekvesita där just Thors hammare ser ut som något jag skulle kunna hitta på ett lågprisvaruhus om jag åkte till ett sådant idag. Kanske inte riktigt vad man vill ha i den här typen av film, men visst kan en sådan sak vara rätt charmig i sig. Inte den bästa filmen av SyFy/The Sci-Fi Channel om man säger så, men trots allt det underhållande i all sin enkelhet.

Jag blir för övrigt nyfiken på den där boken du läste. Är det något du tror att jag skulle tycka om, eller tror du att jag kommer uppleva samma sak som du gjorde?

#50 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 June 2011 - 15:31

Tack. :) Blev själv riktigt nöjd med omdömet. :)

Håller med om att den här hamnar på den undre halvan av SyFy-filmerna. Den hade kunnat bli mycket bättre med rätt folk bakom spakarna tror jag. För idén är ju rätt intressant. Håller med om att de kvinnliga karaktärerna funkar bättre än de manliga, tror att tjejerna helt enkelt fått lite mer att jobba med i scenerna.

Svårt att säga vad du skulle tycka om boken - du kanske skulle gilla den. Jag har för mig att jag upplevde den som aningen tjejig, men kanske kom jag bara inte in i den. Hittar du den billigt (eller på biblioteket) ge den en chans - och jag tror det är en hel serie böcker idag.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)