Jump to content

Photo

All-New Marvel: Nya Secret Wars rebootar Marvel universumet


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 January 2015 - 11:51

Uppgifterna är fortfarande väldigt vaga men det verkar som att nya Secret Wars (ett äventyr på 8 delar (plus 1 gratis prequel för att underlätta för de som inte har hängt med i händelserna den senaste tiden) som kommer involvera så gott som alla Marvel universumen med start i maj) kommer avsluta Marvel universumet och helt ta bort Ultimate Universumet. Nya Marvel Universumet ska sedan bestå av de rester som blir kvar av de olika universumen. Det betyder att det kan bli så att de t ex dödar huvuduniversumets Captain America och Ultimate universumets version tar hans plats. Troligen betyder det att "Miles Morales: Ultimate Spider-Man" kommer tillsista flyttas till ett nytt universum då det hitils verkar som att tidningen kommer finnas kvar efter krisen.
I början på Secret Wars så kommer alla Marvel universumen bli utplånade och resterna kommer hamna i en värld kallad Battleworld. När Secret Wars är över så kommer det bara finnas en värld och dess karaktärer, inga alternativa världar. Underligt nog så gäller det här även film-universumen även då de kommer fortsätta i filmerna.
 
Alla som jobbar på Marvel har i god tid fått veta att de måste avsluta alla handlingar och lösa trådar innan Secret Wars för sedan förändras allt. De flesta kommer fortfarande få fortsätta med sina karaktärer men inte nödvändigtvis i samma "bok". T ex så kommer kanske inte Guardians of the Galaxy "bok" existera länge men delar av det kommer finnas i andra delar av det nya universumet. (med "bok" gissar jag på att de menar deras personliga universum som att t ex Spider-Man är en "bok", Avengers är en annan, Fantastic Four är en, Guardians of the Galaxy är en osv)
 
Det hela är, som sagt, svårt att förstå men när det hela är över så kommer endast ett universum existera med en historia. Det betyder att nya Spider-Man kanske kommer ha haft Ultimate universumets Gwen Stacy men huvuduniversumets Mary Jane i sin bakgrund. Ultimate universumets onda Mr. Fantastic kanske kommer bli den riktiga Mr. Fantastic med allt hemskt han har gjort men orginal Dr. Doom kommer ha varit Fantastic Fours fiende. De klipper alltså alla Marvel universumens historia i bitar och pusslar sedan de bästa bitarna till en historia så bakgrunderna kommer vara annorlunda. Karaktärer som tidigare har varit döda (de nämner Gwen Stacy) kommer återupplivas medans andra kommer dödas.
 
 
Källa



Personligen så tycker jag att de rör till det en jäkla massa i onödan och det är lite väl mycket jobb för något som kan bli en total flopp. Jag tycker de skulle istället avsluta hela universumet och helt starta om från början med nya origins.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 22 January 2015 - 23:18

När Secret Wars är över så kommer det bara finnas en värld och dess karaktärer, inga alternativa världar.

 

Trettio år. Och de har inte hunnit lära sig någonting!



#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 January 2015 - 23:16

30 år?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 28 January 2015 - 18:26

Sedan DC gjorde samma sak. Deras ambition att förenkla saker var ett rätt effektivt sätt att krångla till allt.



#5 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 29 January 2015 - 18:06

Ett problem som ofta uppstår med rebooter är att man efter ett tag försöker aktualisera det gamla ihop med det nya. En del av det gamla, som försvann i rebooten, gäller plötsligt också.


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#6 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 February 2015 - 18:52

Vi vet ju ingenting här än. Marvel är ganska bra på att hypa grejer. Vi får väl se hur det blir helt enkelt.
*Hockey och superhjältar*

#7 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 June 2015 - 15:15

Nu har vi fått lite mer fakta. Marvel vill att All-New Marvel ska vara så annorlunda orginalet som möjligt och har därför tagit inspiration från alla olika Marvel universumen istället för, vad de flesta trodde, försöka få ihop ett Status Quo som påminde om orginalet innan de blev rörigt. Istället vill de röra om ännu mera och de tar stark inspiration från när Sam Wilson blev Captain America och när Thor blev kvinna. De vill sattsa på nytt och vill därför att så många av karaktärerna som möjligt ska vara nya. De har också sagt att det här är ingen kortvarig grej utan är planerad att vara den nya Status Quo som kommer att vara länge (vill dock jag peka ut att DC sa samma sak om New 52 och det ändrar de på nu då de insåg att det var ett misstag att tvinga in alla i ett universum, något jag tror Marvel snart också kommer att inse).
 
Där kommer finnas 2 Captain America. En kraftlös gråhårig 90+ årig Steve Rogers och Sam Wilson.
Där kommer finnas 2 Spider-Man. Vilka är ännu oklart men troligast är Peter Parker och Miles Morales.
Gammla Hulk är borta och istället kommer där att finnas en helt ny Hulk som inte är Bruce Banner och de är säkra på att den kommer skapa många debbater.
Red Wolf kommer bli en viktig karaktär.
Från bilden så kan vi se att Iron Man, Vision, Black Panther, Spiderwoman, Ant-Man, Spider-Gwen, Fem-Thor, Ms. Marvel och vad som troligen är Phil Coulson.
En version av Wolverine kommer att vara med också.

De andra karaktärerna är ännu oklara men de har släppt en teaser bild på några viktiga karaktärerna i det nya universumet som ska vara en mall för hur universumet kommer att se ut!

1282288534550965647.jpg

 
 
Marvel kommer att göra som DC gjorde med New 52 och starta om alla serierna från Nr. 1. Vissa gammla serier kommer att försvinna helt medans vissa nya kommer att börja.
 
Källa

Edited by Crusader, 05 June 2015 - 23:54.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 June 2015 - 06:47

Ännu mera nyheter!

Nya Status Quo karaktärer:

Citizen V (Den "goda" Baron Zemo).
The Thing och Rocket Raccoon som kommer tillhöra Guardians of the Galaxy.
Doctor Spectrum, Karnak, Hyperion, Inferno, Medusa, Daredevil, Doctor Strange och Star-Lord.
Samt 2 Wolverines. Kvinnliga X-23 och Old Man Logan.

All-New, indeed.
 
marvelWhosWhopt2.jpg
 
Källa
 
Det här kommer aldrig att hålla!

Edited by Crusader, 05 June 2015 - 23:53.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#9 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 06 June 2015 - 13:21

Marvel och DC gör nästan exakt samma grej nu, verkar det som. DC har Convergence och Marvel Civil War. Bruce Wayne är "död" och Jim Gordon ska tydligen bli Batman och ha på sig en dräkt som ser ut som en robotkanin. Stålis hemliga identitet avslöjas. Marvel kommer uppenbarligen också förändra en hel del, och visst, att hypa såhär säljer uppenbarligen. Jag köper knappt något nytt av Marvel eller DC alls just nu, Secret Wars är ett ypperligt tillfälle att ta en paus. Däremot blir det en hel del klassiska Amazing Spider-Man just nu, alltså Lee, Ditko, Romita, Kane, Conway, Andru, Stern och så vidare. Sen fortsätter det att vara så att Image Comics gör bättre serier just nu.
*Hockey och superhjältar*

#10 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 10 June 2015 - 08:01

Förstår inte varför de gjort Captain  America så att han ser ut som en gammal gubbe. Jag kan förstå att typ en gammal Batman eller Wolverine är coolt, men vet inte om målgruppen är så gammal att de kan identifiera med Cap såhär :).


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#11 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 June 2015 - 11:14

Nya Cap är egentligen Sam Wilson, så de har typ kvoterat in en färgad person där. Hade varit bättre att satsa på att framhäva honom som Falcon, IMHO. Steve Rogers är gammal för att hans supersoldatserum har tagit slut, eller vad det nu är. Har inte riktigt fastnat för Remenders serier.
*Hockey och superhjältar*

#12 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 10 June 2015 - 13:40

Jo jag misstänkte att det hade något att göra med att hans supersoldier serum tagit slut. Tycker bara inte att bilden ser speciellt attraktiv ut. Det är inte den Cap jag vill läsa om precis. Försökte bara förstå vad attraktionen var med en sådan "revamp" handlade om.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#13 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 June 2015 - 18:05

Den Cap du får läsa om ifall du köper Caps tidning är ju då Sam Wilson. Steve Rogers är mer av en bifigur, som jag förstått det hela. Vet inte vad jag ska säga om denna nylansering än. Jag läser inte Secret Wars (blir dyrt att följa events), och än så länge vet jag för lite om hur "nya" Marvel kommer att se ut för att avgöra om jag ska fortsätta läsa eller om jag ska nöja mig med att läsa klassiker.
*Hockey och superhjältar*

#14 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 June 2015 - 03:26

Cap's kropp är nu lika gammal som han själv är så han är över 90 år gammal. Därför ser han så gammal ut.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#15 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 June 2015 - 13:15

Det stör mig att två av de karaktärer de skyltar med beskrivs som "Marvels Superman" och "Marvels Green Lantern". Har de inte nog med egna unika figurer att man måste referera till DC? Jag menar det inte som en diss på Superman och Green Lantern, utan mer att Marvel och DC på sätt och vis har sina egna grejer och hjältar som är unika på sitt sätt, och att man borde ta vara mer på det. Näe, det är väl inget av det vi har fått veta hittills som verkar särskilt intressant.


*Hockey och superhjältar*

#16 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 July 2015 - 01:07

Det verkar som att alla alternativa universom inte kommer att försvinna. Spider-Gewn och Spider-Man 2099 verkar stanna kvar i sina egna universum, enligt vad jag såg på "The Pull" på Geek & Sundry.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif