Jump to content

Photo

Pixels (2015)


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 March 2015 - 16:54

Första trailern till årets underligaste film är här!

Pixels handlar om hur mänsklighetens försök att kontakta untomjordiskt liv slutar med en invasion där rymdvarelserna anfaller med... ja, titta själva!

Trailer!


Edited by Garm, 25 June 2015 - 16:49.
Tillägg av tagg.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 March 2015 - 17:56

Tycker det verkar kunna bli en hur bra film som helst.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 March 2015 - 18:19

Ser ut att kunna bli riktigt underhållande.
 
Här är trailern inbäddad för den som inte vill se den hos Facebook.
 



#4 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 18 March 2015 - 22:40

Ehum.

Hade inte Sandler varit med så kanske.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#5 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 March 2015 - 01:22

Äh, han är ju bara en del av den här filmen. Det finns säkert mycket annat att gotta sig åt om man nu inte gillar honom.



#6 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 March 2015 - 18:07

Sandler stod väl inte direkt på plussidan för min del heller (har han gjort så något vettigt efter Happy Gillmore?) men resten verkar ju hur kul som helst. :D


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#7 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 March 2015 - 00:32

@Garm: Precis. Min kompis dissade filmen bara pga honom.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 March 2015 - 03:02

@XC: Mjo, Adam Sandler har allt gjort bra filmer sedan Happy Gillmore. I min mening alltså. Men det förutsätter ju att man gillar honom så pass mycket att man utforskar hans filmer. Jag ser långt ifrån allt som han gör, men testar en del med jämna mellanrum. Funny People (2009) är en inte så gammal film med honom som jag tycker är bra. Fast det är klart, sedan såg jag även Grown Ups (2010) som visar dess raka motsats.

 

@Cruz: Jag går i den fällan själv ibland. Man har ju sina favoriter bland skådespelare/regissörer/osv och när det dyker upp filmer med sådana som man inte brukar uppskatta så blir man lätt lite anti. Det har hänt och händer fortfarande, att jag avstår filmer med sådana som jag inte uppskattar. Men lika ofta, för att inte säga oftare, så brukar jag ge det en chans ändå och till min stora förtjusning så händer det trots allt ibland, att man ser en film med t.ex. en skådespelare som man inte brukar gilla men som faktiskt gör en bra insats som man tycker om.



#9 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 March 2015 - 09:57

Iofs, Bedtime Stories är rätt kulig. :)

 

Det där med att bortse från filmer pga. av en icke önskvärd skådespelare har jag också gått på. Arbetar ihärdigt på att lära mig av med det. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#10 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 March 2015 - 19:52

Samma här, för övning ger ju färdighet. Alla mönster går att bryta om man bara vill. :)