Nikita till Kanal 5
Höstens coolaste actionhjälte är snart här.
Få actionkvinnor har gjort så starkt avtryck i filmhistorien som Nikita. Från skaparna av Charlie’s Angels, Supernatural och CSI kommer nu tv-serien som inspirerats av kultfilmen, och vi ser Maggie Q i rollen som en av filmvärldens mest explosiva, kvinnliga agenter.
Nyligen hade Warner-satsningen Nikita premiär i USA och i höst ser vi den actionladdade kriminalserien på Kanal 5.
Liksom i Luc Bessons actionrulle följer vi Nikita, en ung kvinna som hamnat utanför samhällets skyddsnät och levt ett destruktivt liv. Hon räddas av en hemlig gren inom den amerikanska underrättelsetjänsten kallad Division och tränas till att bli en av deras bästa lönnmördare.
Känd från Mission: Impossible
Men något händer och Nikita vänder sig mot organisationen. När serien börjar har hon gått under jorden och drivs av en kompromisslös vilja att hämnas dem som förrått henne.
I rollen som den explosiva Nikita ser vi Maggie Q känd från actionfilmer som Mission Impossible 3, Rush Hour 2 och Die Hard 4.0. Michael, hennes före detta chef på Division, spelas av Shane West (Cityakuten) och i rollen som en av Divisions senaste rekryter Alex ser vi Lyndsy Fonseca (Desperate Housewives och Kick-Ass).
Nikita (2010)
Posted 07 October 2010 - 20:59
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
Filmtipset | Live Long and Prosper
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 07 October 2010 - 21:43
Winter is Coming
Posted 08 October 2010 - 08:26
Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.
We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.
Posted 08 October 2010 - 11:13
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 08 October 2010 - 17:46
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 08 October 2010 - 18:31
-Gangstagrass
Posted 08 October 2010 - 18:51
Kommer inte riktigt ihåg hur förra serien slutade men alla namn verkar ju vara detsamma i den här serien.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 09 October 2010 - 16:24
Jag har sett de fyra första avsnitten och denna nya version av Nikita är helt okej om man gillar snygga tjejer som sparkar röv och det gör väl vi alla?
Beror på hur de skrivs. Som koncept så var nyversionen av "Bionic Woman" right up my alley, tråkigt nog så var det enda bra med den serien Katee Sackhoff, resten sög.
Såg första avsnittet och det var sådär. Ska kanske se andra också.
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 22 November 2010 - 20:58
Posted 22 November 2010 - 21:01
-Gangstagrass
Posted 22 November 2010 - 21:06
Posted 22 November 2010 - 21:10
-Gangstagrass
Posted 23 November 2010 - 02:01
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight