Jump to content

Photo

Dracula 3D - Dario Argento

• Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 16 May 2011 - 19:56

Dracula i Dario Argentos tappning kan ju bli intressant. Baserad på Bram Stokers bok. Thomas Kretschman, Rutger Hauer och Asia Argento är klara för filmen som även blir i 3D... Inspelningen tar sin början i Italien 30 maj.

Fangoria
imdb.com

Edited by Garm, 18 July 2014 - 16:04.
Tillägg av taggar.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#2 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 09 June 2011 - 17:31

Jag kan inte påstå att jag är intresserad av den här filmen, men eftersom det finns en tråd om den så kanske någon finner följande intressant.

Sajten Shock Till You Drop har hittat en ny intervju med Dario om hans intentioner med den här filmen. Jag hittade även några spoilerfria bilder från ett kameratest dom man gjorde tidigare.

http://www.youtube.com/watch?v=6jjeRxSvSCE

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#3 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 09 June 2011 - 21:20

Jo tack, jag försöker hålla ett öga på den. Sneglar även ibland på Asias twitterflöde där det ploppar upp kommentarer ibland om inspelningen. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#4 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 10 June 2011 - 13:04

Jag ska försöka komma ihåg den här tråden om jag hittar någonting mer som andra kanske tycker är intressant.

#5 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 11 June 2011 - 09:39

Purfärsk bild på Asia (som spelar Lucy) tagit från morgonens filminspelning. :)

Asia kvittrar

#6 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 14 July 2011 - 15:17

Föe er som är intresserade så finns det numera en officiell hemsida för filmen där man för tillfället bjuder på bilder, synopsis samt info om skådespelare samt filmteam och även en 11 minuter lång bakom kulisserna titt. Det går även att se på tuben men då i fel format.

http://www.youtube.com/watch?v=9Wkryybxl6A

#7 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 03 August 2011 - 17:28

Om jag var ointresserad av den här filmen tidigare så vad är jag då inte nu. Idag anlände den sista spiken till kistan genom en intervju med Dario från inspelningsplatsen. Fangoria har hela intervjun att läsa.

Det enda som jag egentligen håller med om och tycker är intressant är det som Dario säger om Rutger Hauer. Precis så tänker jag med. I övrigt så understryker det här bara min känsla av att filmen riskerar att bli ännu sämre än hans senaste magplask och att Dario som regissör inte har mycket kvar att ge. Inte helt oväntat, men likväl är det tråkigt.

Edited by Piranhaconda, 03 August 2011 - 17:28.

#8 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 28 April 2013 - 22:56

Vad kan jag säga, annat än att det här är Dario Argentos absolut sämsta film. Vilket i och för sig inte förvånar mig det minsta om man ser till vilken nedåtgående spiral som hans karriär har tagit under årens gång. Men det är ju inte annat än synd då man tänker på hur bra han kan vara.

Hans senaste riktigt bra film är väl Sleepless som kom 2001, men även den hade sina brister. Frågan är vad som har hänt sedan dess eftersom det bara går utför. Jag antar att han, precis som alla vi andra, har räkningar att betala och behöver en inkomst. Frågan är bara varför han måste införskaffa den på det det här pinsamma sättet. Han har inget att bevisa längre som regissör och manusförfattare. Varken för sig själv eller för oss som ser hans filmer.

I fallet med Dracula så har precis allt gått fel. Men främst så skyller jag på att allt var en dålig idé redan från start och inte blev det bättre när filmens manus är ofärdigt och så amatöraktigt. Hade man bearbetet det några varv till och sedan låtit The Asylum gjort filmen så hade det nog blivit ett bättre slutresultat. Då vet ni vilken nivå den här filmen ligger på.

Jag skulle kunna rada upp allt med den här filmen som jag ogillar, men jag vet inte om det skulle bli så intressant läsning. Även om jag är sugen på att ta fram röjsågen och härja lite. ;)

Jag kan bara ge fans, och andra intresserade, ett varningens finger. Detta är film när den är som sämst. Och om du, likt mig, har växt upp med Dario Argentos filmer och funnit en helt ny magiskt värld öppna sig. Ja, då finns det stor risk att ni blir grymt besvikna av att se den här filmen.

Edited by Garm, 28 April 2013 - 22:57.