Jump to content

Photo

Hannibal (Säsong 1-3)


  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 February 2012 - 03:29

NBC har plockat upp Bryan Fuller's Hannibal thrillerserie för 13 avsnitt.

Serien kommer att vara baserad på Thomas Harris’ första bok Red Dragon och handla om Will Graham och hans mentor-relation med Hannibal Lecter.

“One-hour contemporary thriller series featuring the classic characters from Thomas Harris’ novel Red Dragon – FBI agent Will Graham and his mentor Dr. Hannibal Lecter – who are re-introduced at the beginning of their budding relationship.”



Källa
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 September 2012 - 12:41

Kanal 5 har köpt rättigheterna till omtalade nya serien Hannibal - ett helt nyskrivet och påkostat tv-drama där vi möter möter FBI-agenten Will Graham när han för första gången möter den unge Hannibal Lecter. Serien är baserad på Red Dragon-böckerna av Thomas Harris och kommer att sändas på amerikanska NBC. Hannibal ska produceras av Bryan Fuller, som tidigare stått bakom succéer som Heroes och Pushing Daisies. Huvudrollen som FBI-agenten Will Graham spelas av Hugh Dancy (The Big C, King Arthur).

Premiär längre fram enligt kanalens hemsida.

#3 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 February 2013 - 14:42



#4 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 February 2013 - 22:48

TV|LINE har en två minuter lång internationell trailer att beskåda för dom som är intresserade. Själv tycker jag att det verkar riktigt lovande och ser mycket bra ut. Givetvis ger jag det en chans. Artikeln nämner att man börjar att sända 4 april i USA. Det återstår att se om Kanal 5 följer deras exempel och sänder så nära inpå deras sändningar som möjligt.

Tillägg. Följande står om serien på Kanal 5:s hemsida. Premiär måndag 8 april 21.00 i Kanal 5.

Edited by Garm, 28 February 2013 - 22:52.


#5 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 March 2013 - 08:01

Kanal 5 är på hugget. :)

 

Jag skall försöka komma ihåg första avsnittet.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#6 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 March 2013 - 00:43

Verkligen. Imponerande att dom sänder fyra dagar efter US. Och kul att du är sugen på att ge den en chans.

#7 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 March 2013 - 13:27

Trailer!
 
http://www.youtube.com/watch?v=OWg4d6LRHVU

 

 

Piloten "Apéritif" har premiär 4 April på NBC!


Edited by Crusader, 27 March 2013 - 13:41.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 25 April 2013 - 21:59

Ett avsnitt som inte NBC kommer sända.

 

http://www.tvrage.co...-turned-killers


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#9 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 April 2013 - 23:15

Men man verkar tydligen sända det avsnittet utanför USA enligt den här artikeln. Som för övrigt nämner att en del andra tv-bolag stuvar om i sina serier efter det som hände i Boston.

#10 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 April 2013 - 01:36

Hörde själv om det precis. Showrunnern tyckte avsnittet var för våldsamt och hemskt (vilket får mig att undra om han verkligen är mrätt person för den här serien) så istället hackades det isönder och visades som webbserie.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 30 April 2013 - 10:01

Sett de avsnitt som visats på femman och är inte så värst imponerad. Jag tycker den lider lite av att man har filmerna i bakhuvudet och vem kan överträffade Anthony Hopkins som Lecter? Inte Mads iaf... Bortsett från det så var det väldigt rörigt och ofokuserat. Hopp fram och tillbaka mellan morden och Wills problem vilket resulterade i att jag blev totalt oengagerad i både berättelserna och karaktärerna. Dock får jag ge dem beröm för fotot som var genomtänkt och välgjort.

 

Pst. Kanske någon vänlig mod vill flytta ut denna tråd från spoilerforumet då den ju numera visas på Kanal 5?


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#12 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 April 2013 - 10:28

Hade för avsikt att de iaf det första avsnittet, men när det väl var där så hade jag inte riktigt rätt engagemang. Jag har å andra sidan "bara" sett filmne med Jodie Foster tidigare, aldrig haft riktigt intresse av de andra två.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#13 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 30 April 2013 - 10:53

Jag spelar in dem (krockar ju med Elementary på 4:an) och ser dem allteftersom, men särskilt engagerad känner jag mig inte. Får väl se om det tar sig. 

Har du tänkt se den någon gång eller är den helt struken från listan?

 

Pst. Tack för flytten!


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#14 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 April 2013 - 10:57

Så var det ja... Två halvintressanta serier krockade med varandra och jag skippade båda. :P

 

Jag har inte direkt strukit Hannibal från listan, kan mycket väl vara så att jag ger den en chans vid någon reprisvisning eller så. Om inte annat så lär man ha följt tillröckligt mycket av kringsnacket för att lista ut huruvida den är värd att satsas tid på eller inte.

 

Så lite så (ser nu att jag glömde nämna att jag flyttade tråden).


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#15 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 May 2013 - 23:04

Av någon anledning så tar Hannibal i Kanal 5 ett uppehåll och är tillbaka igen måndagen den 17 juni, klockan 21:55.

Först trodde jag att dom hade ett uppehåll även i USA men där rullar avsnitten på som vanligt.

#16 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 May 2013 - 02:19

Inget nytt att de gör uppehåll mitt i serierna i Sverige för att få plats med så mycket serier som möjligt. 


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#17 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 03 May 2013 - 06:06

Jaså dags för paus? Ja då lär jag släppa den.

 

Btw. Sånt här som bidrar till att det ej är roligt att följa en tv-serie via en tv-kanal.


Edited by Synon, 03 May 2013 - 06:09.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#18 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 May 2013 - 12:40

Som GaterGirl säger så är ju det här fenomenet inte något nytt. Det jag reagerade på är att dom bryter så tidigt. Hur många avsnitt hann Kanal 5 att sända egentligen? Okej för att säsongen bara är på 13 avsnitt, men det här måste vara någon form av rekord när det gäller ett uppehåll av en serie i en svensk tv-kanal. Förstår varför du tappar lusten Synon. Och jag tror att det inte är en alltför vågad gissning att fler tänker samma sak som dig. Alternativt att dom ser den på annat sätt. Och så har dom svenska tv-kanalerna mage att gnälla över att det är så få som följer vissa serier på deras kanaler. :rolleyes:

#19 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 03 May 2013 - 13:19

Läser nu att det beror på - surprise! - låga tittarsiffror. http://www.dagensmed...icle3688680.ece


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#20 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 May 2013 - 14:03

Tack för infon Synon.

Och presschefen på Kanal 5 tror att lösningen är att göra ett uppehåll till 17 juni medan serien fortfarande rullar på som vanligt i USA och finns att se på flertalet sätt. Och när serien kommer tillbaka så visar man den på samma dag men 55 minuter senare. Och det kommer att generera fler tittare för Kanal 5:s framtida sädningar av serien? :rolleyes:

#21 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 May 2013 - 15:20

Precis, blir knappast bättre tittarsiffror om de gör uppehåll. 


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#22 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 03 May 2013 - 15:43

Nej, knappast. Nåja, inget jag gråter över, men tråkigt för dem som gillade serien.


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#23 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 03 May 2013 - 20:45

En serie jag inte hunnit börja på än som jag kan jag nu kan droppa, alltså.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#24 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 May 2013 - 22:23

Hannibal för en säsong 2.

http://www.darkhoriz...-second-helping

#25 Wowbagger

Wowbagger

    Commander

  • Members
  • 197 posts

Posted 03 June 2013 - 21:28

Kul att ett TV-bolag för en gångs skull tar ett bra beslut.

Hannibal är bland det bättre som går nu (tillsammans med Game of thrones och Orphan black)