Jump to content

Photo

Joey får 22 episoder

• Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 04 October 2004 - 07:50

By Marcus Ferrell | (416 Reads )

NBC announced yesterday that they have ordered at least nine new episodes of JOEY for its freshman season, giving it a full 22-episode order; the sitcom is the first this season to be picked up.

"The team behind JOEY is one of the most dynamic in sitcom production today," said executive producer Kevin Reilly. "They have successfully managed to take this beloved character and build a wonderfully entertaining new world around him while maintaining the essence of what we all love. We are all excited about the creative direction of the show."

JOEY has been one of the top shows among adults 18-49 so far this seaosn.
Source: NBC

har inte själv kollat ännu på denna serie , men Joey var min favo i Vänner :P

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#2 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 04 October 2004 - 08:53

Inte min ;)

Men seriens två första avsnitt har varit helt okej :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#3 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 04 October 2004 - 10:18

Jag såg första avsnittet sen räckte det. Inte alls roligt tyckte jag.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#4 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 04 October 2004 - 10:32

Aldrig i livet att jag ser något som Vänner har ynglat av sig...
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#5 StarBld

StarBld

Silent Castaway

• Members
  • 1,397 posts
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 04 October 2004 - 11:40

Jag tror inte att Joey kan klara av att bära en serie ensam. Tror inte någon av dom från Vänner skulle kunna klara av det.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#6 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 04 October 2004 - 17:19

Men nu bär han inte det själv, utan det finns fler Karaktärer även om de är nya ;)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#7 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 04 October 2004 - 17:22

Måste säga att serien är helt ok (och det kommer från en som inte gillar Friends.. :P )...

Joey är rätt skön, helt enkelt.. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#8 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 04 October 2004 - 17:51

Joey är rätt skön, helt enkelt

Jupz det är han :lol:

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#9 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 04 October 2004 - 18:26

gillade oxå joey (de få ggr ja såg friends) men ja tror faktiskt inte att nån av de klarar en egen serie... var/när visas denna då?
*härmar nån som svarar* "den visas inte, bla bla"
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#10 Reifu

Reifu

Commander

• Members
  • 189 posts

Posted 04 October 2004 - 18:31

Den visas på min privata FTP. :P

Jag tycker Joey visar stor potential, och är faktiskt en ganska rolig serie. Som Peak sade, Joey är rätt skön helt enkelt. ;)
Reifu - レイフ
(a.k.a. SweXena / MrEgo)

#11 wookiee

wookiee

Senior Captain

• Members
  • 599 posts
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 05 October 2004 - 10:21

Joey ser alltså ut att bli den nye Frasier Crane.
LeBlanc har bara tio år kvar så har han spelat samma roll i olika TV-serier lika länge som Kelsey Grammer.

Några år färre blir det om man även räknar in hans roll i Våra värsta år (Vinnie Verducci), som ju var ganska snarlik Joey.
Vinnie fick ju också ett par spinoffserier (om än kortlivade sådana).
Posted Image

#12 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 14 October 2004 - 16:57

Jag tror inte att Joey kan klara av att bära en serie ensam. Tror inte någon av dom från Vänner skulle kunna klara av det.

<{POST_SNAPBACK}>

Nä han kommer få det svårt, Joey´s humor bygger ju enbart på att han är korkad och inte förstår saker.Det känns lite vagt att bygga en sitcom bara på honom. Ett bättre val för en spinoff hade varit "Chandler", tyvärr gifte han sig och blev tråkig...

Edited by Walker, 14 October 2004 - 16:58.

#13 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 14 October 2004 - 19:55

Tror nog att Joey kommerkunna vara ett tag också - kanske inte bli samma succé som Frasier blev, men vem vet?

Och Peak :eek

#14 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 16 October 2004 - 15:33

Appropå Joey, om det var någon som såg "Sen kväll med Luuk" igår så var Peter Stormare gäst där. Han berättade att han hade en mindre men återkommande roll!!! Som Joeys systers chef.

Stormare - ovasett vad man tycker om hans filmer så lyckas han alltid hitta projekt som får stor uppmärksamhet, allt från Jurassic Park, Seinfeld och nu Joey!! :o

#15 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 16 October 2004 - 18:27

Appropå Joey, om det var någon som såg "Sen kväll med Luuk" igår så var Peter Stormare gäst där. Han berättade att han hade en mindre men återkommande roll!!! Som Joeys systers chef.

Stormare - ovasett vad man tycker om hans filmer så lyckas han alltid hitta projekt som får stor uppmärksamhet, allt från Jurassic Park, Seinfeld och nu Joey!! :o

<{POST_SNAPBACK}>

Tror inte Joey serien blir långlivad....

Stormare har ju fått en hel del coola roller...tycker att du missar de bästa: Armageddon, Fargo och så klart rollen som den tyska nihlisten i The Big Lebowski!

#16 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 17 October 2004 - 17:52

<{POST_SNAPBACK}>

Tror inte Joey serien blir långlivad....

Stormare har ju fått en hel del coola roller...tycker att du missar de bästa: Armageddon, Fargo och så klart rollen som den tyska nihlisten i The Big Lebowski!

<{POST_SNAPBACK}>

Jo det är möjligt att jag missade några av de mer finkulturella rollerna i Jerry Bruckheimer produktioner som Armageddon

#17 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 02 November 2004 - 09:41

Nå nu får Joey ytterligare 2 avsnitt

EVEN MORE JOEY: NBC has ordered two additional episodes of Joey, bringing the spin-off's first-season episode order to 24. A source tells me the Peacock requested the extra episodes because, well, "they really need it." Another thing they really need: Better scripts.

TVguide

Min avatar samling

#18 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 10 December 2004 - 09:33

Såg pilot avsnittet igår, en halvtimme med bara joey var ungefär en halvtimme för mycket...

Även om jag tröttnade på vänner i slutet måste jag medge att det var en bra sammansättning av karaktärer, alla låg på samma nivå och kemin stämde bra mellan de olika aktörerna, i vissa avsnitt låg kanske fokus på en av vännerna men ändå tröttnade man inte eftersom man fick följa alla vännerna. Att lägga all fokus på joey är riktigt tröttsamt. man tröttnar fort på hans dumhet som endast fungerade ihop med chandlers vassa tunga och ross nördiga personlighet.

#19 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 10 December 2004 - 12:41

Piloten är svagare, men efter ett par avsnitt har den hämtat upp sig.

#20 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts

Posted 10 December 2004 - 12:45

Får väl ge joey en chans till då...

#21 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 12 December 2004 - 12:24

Min son har klämt alla 12 avsnitt ind på 3 dagar :lol:

han älskar den :)

Min avatar samling

#22 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts

Posted 13 December 2004 - 16:34

Såg avsnitt nio idag och måste tyvärr säga att det inte var något bättre överhuvudtaget...en halvtimme joey är ungefär 25 minuter joey för mycket....och varför har han helt plötsligt blivit smart och ansvarsfull? varför har de med en töntig brorson? varför inte slänga in en excentrisk farbror i stället?

#23 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 13 December 2004 - 16:39

Såg avsnitt nio idag och måste tyvärr säga att det inte var något bättre överhuvudtaget...en halvtimme joey är ungefär 25 minuter joey för mycket....och varför har han helt plötsligt blivit smart och ansvarsfull? varför har de med en töntig brorson?  varför inte slänga in en excentrisk farbror i stället?

<{POST_SNAPBACK}>

Har sett ett par avsnitt hämtade från nätet och jag kan bara hålla med dig...Joey känns alldeles för ansvarfull, rent ut sagt tråkig. Däremot så hoppas jag att Peter Stormares karaktär blir riktigt rolig. hoppas för hans skull att Joey blir en långkörare. Det som jag tror de behöver göra för att få serien på rätt köl är att skapa en "serie" i serien så att säga där skådespelaren Joey Tribiany får "blomma" ut på samma sätt som han gjorde med karaktären Dr. Drake Ramoret

Edited by Walker, 13 December 2004 - 16:44.

#24 Sir-L

Sir-L

Captain

• Members
  • 426 posts

Posted 13 December 2004 - 16:43

Såg premiäravsnittet i San Francisco i höstas, den var väl ok tycker jag.

Läste någonstanns att den skulle komma till någon svensk kanal i januari, någon som vet vilken, och när?

#25 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 13 December 2004 - 16:46

Har ett svagt minne av att de har sagt på kanal 5 att Joey dyker upp i rutan efter nyår, troligen sänds det på klassisk sitcom-tid på onsdagar