Jump to content

Photo

E-Type som Conan :P


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 29 October 2004 - 15:42

E-Type aktuell för Conanfilm
Hjälten Conan återuppstår igen på bioduken.
Men den här gången är det ett litet svenskt bolag som står bakom miljardprojektet.
– Jag vill ha E-Type i en av birollerna, säger Peter Sederowsky, styrelseordförande i Paradox Entertainment.


Det är nu drygt två år sedan det lilla svenska bolaget Paradox Entertainment köpte världsrättigheterna för varumärket Conan.
Arnold Schwarzenegger slog i början av 80-talet igenom som skådespelare i just rollen som superhjälten Conan.
– Vi fick genom en tillfällighet möjligheten att köpa rättigheterna till allt kring Conan.
– Vi är ett litet bolag, men bestämde oss för att ändå göra det, och nu äger vi Conan och alla rättigheter runt figuren, berättar Peter Sederowsky.

Värt 100-tals miljoner
Köpet visar sig nu vara hundratals miljoner värt. Hollywoodgiganten Warner Brothers har köpt optionen för att göra en ny film om Conan, och inspelningsstart är planerad till kommande vår.
Artisten E-Type och programledaren Gry Forssell är två av aktieägarna i Paradox.
– Vi räknar med att filmen kommer att omsätta 500 miljoner dollar, berättar Peter Sederowsky.

Öpnnat i Hollywood
Paradox har i dagarna öppnat ett kontor i Hollywood och bolaget har exekutiva producenter för den kommande Conanfilmen.
– Det är ännu inte bestämt vem som får huvudrollen, men jag får nu konstant förfrågningar från både vänner och agenter om såväl huvudrollen som att få statistroller, säger Peter Sederowsky.
– Men den enda som jag ser skulle kunna passa i en roll är E-Type. Det vore faktiskt lite roligt. Vi får ju ändå vara med och bestämma en del av rollerna.

Av JOHAN T LINDWALL johan.t.lindwall@expressen.se


Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#2 zaphod

zaphod

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,034 posts
  • Location:Stockholm

Posted 29 October 2004 - 15:59

Låter ju lite spännande, men E-Type i huvudrollen :blink: Nej tack!

Edited by zaphod, 29 October 2004 - 16:00.


#3 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 29 October 2004 - 17:03

Det skulle inte bli huvudrollen för e-type utan bara en mindre roll.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#4 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 29 October 2004 - 22:40

Skulle vara coolt om E-Type fick skriva musiken till en film, IMO. Senaste singels "Olympia" hade ett episkt sound som hade just passat till en långfilm. Nu vet jag förstås att alla inte brinner lika mycket för hans musik som jag, men so what?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#5 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 30 October 2004 - 00:04

Skulle vara coolt om E-Type fick skriva musiken till en film, IMO. Senaste singels "Olympia" hade ett episkt sound som hade just passat till en långfilm. Nu vet jag förstås att alla inte brinner lika mycket för hans musik som jag, men so what?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag gillar E-Types musik. :D

Edited by GaterGirl, 30 October 2004 - 00:04.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#6 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 October 2004 - 00:09

Inte jag. Finns inte mycket värre i Sverige tycker jag. Skulle vara da Buzz då. <_<
*Hockey och superhjältar*

#7 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 02 November 2004 - 03:37

Gillar E-Type som person. Från vad jag hört från folk som känner honom (jag känner honom inte) så är han en jäkligt trevlig snubbe.


Gillar också poetiska rättvisan att E-type en riktig Rocker i själen, gör samma Techno låt om och om igen och folk köper det ändå :) . Varje gång, sen hör man skit om honom hur han är slut och out och allt, sen köper folk hans skivor ändå :)

Jag gillar Martin "E-type " Eriksson (så heter han väl?). Och om han är med i en Conan film så är det redan värt biljetpriset, jag kan tom köpa två biljetter och börja sprida rykten att Kermit såg den med mig och enbart för att han gillar E-type :evil:


Jag håller med förresten vad folk i Finland säger om E-type, han låter bättre och bättre ju fullare man är som lyssnar :) .
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight