Har gäller det att i utslagsomröstning välja ut den film inom forumets genrer som är den bästa! En gång för alla...
Reglerna kommer i stort följa dom som gällde för den tv-serieturnering minnesgoda medlemmar kommer ihåg att vi körde på den gamla tavlan. (se här: tv-serieturneringen
Kortfattat går det till så här:
*Alla medlemmar på tavlan har möjlighet att fritt få nominera filmer och sedan delta i omröstningen. Dock skall filmen var "on-topic", dvs kategoriseras inom någon av tavlans genrer. (scifi/fantasy/horror) Ni får nominera hur många filmer ni vill, tills vi når önskat antal.
*När vi fått ihop 32 nominerade filmer, så börjar omröstningen (inga fler nomineringar tillåts efter detta.). Ni röstar sedan på den film ni helst gillar i en utslagsomröstning där två filmer ställts mot varandra. Segraren av dessa går vidare till nästa omgång. Prexis som förr m a o...
*'Urvalskriterier. Om det visar sig att vi får in fler nomineringar än ovanstående 32 så kommer jag att välja bland dessa enligt följande kriterier: I första hand kommer filmer med som haft biopremiär i Sverige och/eller varit mycket uppmärksammade när dom släpptes på DVD. I andra hand kommer jag att välja så att vi får bra spridning mellan dom olika genrerna, och i sista hand kan det ha betydelse vem som nominerat också. (Så att alla åtminstone får med någon film dom nominerat.) Jag tror att med ovanstående kriterier ökar vi chansen att få med filmer dom flesta har sett, vilket borde göra tävlingen mer intressant.
*Icke nomineringsbart...Är sånt som inte är film...T ex miniserier för tv. (Dune 2000 är en sådan) Inte hela serier av filmer (t ex SW-sagan, LoTR-Trilogin etc) är nomineringsbara. Sjävlkart kan ni dock nominera filmerna var för sig, men inte ihop som sagt.
Detta angående relger så länge..Jag återkommer med mer när sjävla omröstningen väl startar..Är det något som är oklart få ni väl fråga!
Nomineringarna gör ni i den här tråden som kommer att hållas öppen tills vi fått ihop minst 35-40 förslag (dock minst 32 som sagt). Sedan låses den.
Avslutningsvis, eftersom den här omröstningen ligger på filmtavlan och inte i "Lekhörnan" är det viktigt att vi undviker spammande och håller oss till ämnet. Samt lägger poster där dom skall vara. När omröstningen väl kommit igång kommer jag att skapa en "OT-tråd" i Lekhörnan där ni kan praktisera divers övertalningsförsök, fula grepp, baktala filmer och varann osv...
Edited by Mindphazer, 14 April 2004 - 18:35.

This topic is locked