Jump to content

Photo

Kungafamiljen utpekas som sexbrottslingar


  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 18 August 2005 - 14:02

Kungafamiljen utpekas som sexbrottslingar
Pedofil, homo och på det stora hela en skamfläck.
Ärkekonservative pastor Phelps i USA fortsätter att skända svenska kungafamiljen.
- Vi har lämnat över det till jurister, säger Ann-Christine Jernberg vid hovet.


 
 
Pastor Fred Phelps. 
Det andra gången på kort tid som pastor Phelps kränker svenska kungahuset. Första gången var han allmänt hånfull.
Den här gången är det fråga om ärekränkning och grova förolämpningar. Kungen, drottningen och kungabarnen utpekas som sexualbrottslingar.
Förra gången reagerade några svenskar genom att skicka bilder på kungafamiljen till pastor Phelps kyrka i Kansas.

Gud hatar Sverige
- Vi har fått era bilder. Det förändrar ingenting, skriver pastor Phelps på hemsidan som han döpt till Gud hatar Sverige.
Han tycker särskilt illa om kungen och prinsessan Madeleine. Henne kallar han för oanständig och det han skriver om kungen går inte att återge.
Hovet har försökt stoppa pastor Phelps hemsida.
- Men det är tydligen väldigt svårt, säger Ann-Christine Jernberg.

Bra att svenskar dog
Pastor Phelps och hans församling i hemstaden Topenka i Kansas fick stor uppmärksamhet när han gick ut och sa att det var bra att tsunamikatastrofen skördade så många dödsoffer.
Han tyckte att det var extra bra att svenskar omkom.
Pastorns hat mot Sverige och svenskarna flammade upp när den svenske pingstpastorn Åke Green åtalades för att ha hetsat mot homosexuella under en predikan. Han fälldes i tingsrätten men friades i hovrätten.

Av MICKE ÖLANDER micke.olander@expressen.se


Källa expressen

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 August 2005 - 14:24

Och han får kalla sig pastor? Är inte det där förtal dessutom?

Nu är det så att till skillnad från USA så är kyrkan en personlig sak, helt avskilld från svenska staten... och tur är väl det!

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 18 August 2005 - 14:30

oj oj mycket kan man väl beskylla kungafamiljen för...vilket får mig att fundera på om vi någonsin diskuterat monarkins vara eller inte vara på dett forum...men sexbrottslingar? Hur fasen menar galningen då?

#4 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 18 August 2005 - 14:38

Pastor Phelps och hans församling i hemstaden Topenka i Kansas fick stor uppmärksamhet när han gick ut och sa att det var bra att tsunamikatastrofen skördade så många dödsoffer.
Han tyckte att det var extra bra att svenskar omkom


Posted Image

Hur sjuk i huvedet får man vara :angry:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#5 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 18 August 2005 - 15:10

Pastor Phelps och hans församling i hemstaden Topenka i Kansas fick stor uppmärksamhet när han gick ut och sa att det var bra att tsunamikatastrofen skördade så många dödsoffer.
Han tyckte att det var extra bra att svenskar omkom


Posted Image

Hur sjuk i huvedet får man vara :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

mm :angry:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#6 uniteder

uniteder

    Commander

  • Members
  • 213 posts
  • Location:Grängesberg och Örebro

Posted 18 August 2005 - 15:29

somliga har sjukare idéer än andra..


Jag har inget emot att han säger dumma saker om det svenska kungahuset, så länge det handlar om t.ex. monarkins vara lr icke vara. Men att göra påhopp på enskilda personer är både kränkande och smaklöst, t.o.m. om det rör sej om personer som är i en position de inte förtjänar.

#7 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 18 August 2005 - 15:50

Det här är en riktig knäppgök :wacko: vad jag läst o förstått. Hans"församling" består i princip av några lika knäppa släktingar, men bör tas på allvar iallafall, man vet ju alldrig vilka som kan haka på såna här dumheter..........
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#8 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 18 August 2005 - 20:09

En jävla idiot det där.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#9 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 25 August 2005 - 20:57

tydligen är han på väg till sverige för att protestera att vi överhuvudtaget finns. fan vilken idiot. :angry:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#10 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 August 2005 - 21:08

Fattar fortfarande inte att han få gå lös.

Vad han inte verkar ha fattat att i sverige så är det inte tillåtet med ärekränkning, grova förolämplingar och hets mot folkgrupp. Och det stör honom tydlegen kopiöst att systemet inte skyddar idioter som han själv. Tack gode ... Gustav Vasa var det va? ... som separerade kyrkan ifrån svenska staten.

Käre Ärkebiskopen får ge honom smisk på rumpan och skicka i väg honom på en pilgrimsfärd någonstans bortom häckefjäll! :evil:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#11 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 25 August 2005 - 21:29

detta är iofs inga nyheter, men lika illa ändå. hoppas att gud skickar ner lite åskväder på sjukhuvvets plan när han åker över atlanten... <_<

Edited by Thrai, 25 August 2005 - 21:29.

The sky's the limit.

Jon var namnet:

#12 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 August 2005 - 21:52

Kan inte förstå att han får hållas, även i USA alltså.
Vaddå mentalsjukhus nästa.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#13 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 25 August 2005 - 21:57

Det som förundrar mig är att han ens vill komma hit, med tanke på vilket förtappat och syndigt folk vi är. Är han inte rädd att bli besudlad av oss enbart genom att beträda svensk mark? :P

Låt honom komma, säger jag. Låt honom bära sig åt och skämma ut sig inför hela världen. Han tar ju med sig hela sin församling = släkten också ... :lol:

Vem vet, de kanske ger stockholmarna sin version av Duelling banjos på trappan till Konserthuset när de ändå är här ... :evil:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#14 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 26 August 2005 - 08:44

duelling banjos? nåt vuxen-snack eller? :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#15 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 26 August 2005 - 09:40

En referens till filmen "Den sista färden", där huvudpersonerna tar sig upp i bergen (Appalacherna?) i östra USA och träffar på familjer där inavel är legio och där en av männen i filmen sätter sig och spelar gitarr och där en av dessa inavlade personer tar en banjo och först härmar hans spel och sedan spelar de tillsammans. En klassisk scen och en klassisk låt.

Vad jag försökte antyda var att Phelps och hans släkt är inavlade och följdaktligen inte riktigt som de borde vara ...

Citat av Phelps: "I wake up every morning hoping that Sweden has been erased from the map." :lol: Om så hade skett kunde han ju inte åka hit. Att kvällstidningarna ens orkar ta honom på allvar. Fast nu är det ju kvällspressens jobb att blåsa upp pseudonyheter till varmluftsballonger iofs ... :rolleyes
Support your local search and rescue unit - get lost.

#16 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 August 2005 - 13:29

En lustig sak som jag reflekterade över var kommentaren han fällde om svenska pedofiler i thiland (det var därför må många svenskar dog enl honom): han är ju präst ... i USA ... där hundratals präster anklagades för just pedofileri. Men det kanske är skillnad på och åka till Thiland och köpa barnsex och få små korgossar serverade bakom altaret? <_<

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#17 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 26 August 2005 - 14:38

Att han vågar komma till Sverige över huvudtaget den jävla idioten. Han kommer få en kula i huvudet, det eller bli utskrattad utanför Drottningholm.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#18 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 26 August 2005 - 15:07

Han kanske borde protestera mot kungens körkunskaper i stället... :rolleyes:

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#19 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 August 2005 - 16:32

Gav upp... Sökte och hittade sidan om oss syndiga svenskar, kan inte påstå att sidan ger ett seriöst intryck: http://www.godhatessweden.com/ och som om det inte vore nog med att han hoppar på oss svenskar givetvis finns: http://www.godhatesfags.com/. Grannlandet tar sig inte helskinnande undan heller: http://www.godhatescanada.com/. Men säg mig ... http://www.godhatesamerica.com/?

Börjar tro att han inte menar riktigt allvar utan bara vill ha en massa publicitet.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#20 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 27 August 2005 - 21:02

Pope John Paul II, the Great Pedophile Pope, is in hell. No burning candles, no indulgences, and no prayers to Mary will change that. The new Pope Benedict, Pope of the Great Whore, will burn in hell with him shortly.

Heh :blink:
------>Sci-Fi Nytt <-------

#21 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 27 August 2005 - 22:12

Det finns väl bara en påve som skulle duga: Phelps den förste. :D :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#22 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 August 2005 - 22:26

Eh, godhatesamerica???
Bor inte han i det landet. Man börjar ju undra???

Vad jag försökte antyda var att Phelps och hans släkt är inavlade och följdaktligen inte riktigt som de borde vara ...

Håller med.
Såg bilder häromdagen på nyheterna med en massa folk som stod i en gatukorsning med plakat, och det var många ungar med, kan bara anta att det är släkt, men i vilken relation? Skulle inte förvåna mig om han är allt han säger att han hatar. Brukar det inte vara att den som protesterar mest har något att dölja?
Men det värsta är att barnen egentligen inte vet vad det är dom säger och protesterar mot, dom har ju för f*n blivit hjärntvättade.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#23 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 27 August 2005 - 22:44

Efter 9/11 var han med sina plakat och demonstrerade vid Ground Zero. Gapade om att det var guds hämnd för deras syndiga leverne etc. Gubben är vrickad och det är fler svenskar som bryr sig om vad han säger än amerikaner. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#24 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 28 August 2005 - 17:25

Den gode Phelps finns på Wikipedia. Kul läsning.

Through interviews with his children, family members, congregants, friends, and enemies, an image emerges of Phelps as a ferocious child-abuser and wife-beater who may have been instrumental in the death of his son Fred Phelps Jr.'s lover/possible first wife, a 17-year old girl named Debbie Valgos.


../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ