Jump to content

Photo

Mega 3/05

• Please log in to reply
25 replies to this topic

#26 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 08 September 2005 - 22:21

Apropå huvudfrågan; nej, jag tror absolut inte att SpiderMan skulle komma ut med 26 nr/år. Detta säger jag för att; jag beslökte och pratade med högsta Marvelhönset i Sverige, Marvel-Janne så sent som i Augusti. Han sa att tidningarna går runt, inte mkt mer. Att SpiderMan och X-Men ligger ok till, men att Mega Marvel ständigt är ett osäkert kort. Det som skulle kunna vara på g.. som de har undersökt och jobbat på, är en "barn"-version av Spindeln paralellt till SpiderMan. Som ni Spidermanläsare vet så riktar sig inte dagens SpiderMan till barn, och har väl aldrig egentligen gjort det.. Det är inte så många barn som kan relatera till Peter Parkers kärleksproblem med Mary-Jane och andra personliga "vuxen"-konflikter. Sen om de nu kan relaters till övermänskliga supersnubbar som lyfter höhus är ju en anna femma, men det är tydligen det kidsen vill ha, och enligt Janne finns det nu bra sådant "barn"-Spidde serier i USA som kan tänkas hamna i en egen tidning. Men nästa år skulle allt se ut som det gör i år, utgivningsmässigt sett. Om de nu inte ändrat sig de sista veckorna....well well
I love the smell of napalm in the morning