Jump to content

Photo

Var Ares Xenas fader ?

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 11 December 2005 - 19:30

Va tror ni , var Ares Xenas rigtiga fader ? var det därför hon var så nästan omensklig stark ?

I avsnittet The Furies tog just detta ämne upp , men det blev aldrig bekräftigat , nog mest för att det ville bli lite äckligt med tanka på de häftiga scenarne de hadde tillsammans ;)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#2 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 December 2005 - 19:45

Jag har läst att från början var det tänkt att Ares skulle vara Xenas biologiska far, men att detta ändrades till den nuvarande versionen.

Dock så tycker jag att "Xena" iöht växer som karaktär om hon inte hade gudablod i sina ådror. Jag gillar inte tanken, speciellt om man skall betrakta visa av Ares planer under säsong 5 och 6, på att Ares skulle vara pappa till Xena.

Så... Jo möjligheten finns där - men jag vill inte tro den. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#3 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 12 December 2005 - 19:11

Jag vill inte heller tro den , men man måste säga att Xena hadde lite mera krafter en en vanling person ;)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#4 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 12 December 2005 - 19:32

Xena har större krafter än en vanlig människa, men kanske kommer det ifrån all hennes samröre med gudar och att hon bl.a. varit en valkyrie? Det kanske smittar av sig?
Posted ImagePosted Image

#5 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 December 2005 - 22:36

Kanske är det alla gånger som hon "dött" som härdat och stärkt henne? Det bör ju nämnas att i "Hercules Trilogin" så visas ingen annan bild än en smart, listig, modig, självständig un kvinna som fäktas för att döda...

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)