Jump to content

Photo

Spider-man 1/06

• Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 05 January 2006 - 17:43

Nu är årets första nummer av svenska Spider-man här, och det börjar riktigt bra! Storyn fortsätter där den slutade förra gången, och vi får läsa 2 sköna nummer av amerikanska Marvel Knights: Spider-man. Jag ska inte avslöja vad som händer, eftersom alla redan är insatta i storyn. Jag kan dock säga att det är många gäster i detta nummer, samt en hel del kul skämt och hintar till de insatta nördarna. I bakgrunden i en ruta står ett gäng figurer som påminner mycket om de mest populära av X-men, samtidigt som Peter säger att han inte kan hitta några superhjältar. I en annan ruta pratas det om ett företag som heter Lee, Kirby & Romita...Småkul, tycker jag. Ett bra nummer är det i alla fall! Jag gillar MK: Spider-man, och ser fram emot fortsättningen.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#2 zaphod

zaphod

Fleet Captain

• Members
  • 1,034 posts

Posted 07 January 2006 - 16:04

Kan bara instämma med dig Spidde! :)

#3 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 07 January 2006 - 17:34

Vill tillägga att i rutan innan den med de som är väldigt lika de ur X-Men ser man en fantastisk blondin, en kille med en fantastiskt uttänjd hals, en fantastiskt stor person med trenchcoat, hat, halsduk och stora solglasögon och en fantastiskt vanlig ung kille...

det var väl fantastiskt?

Fattar ni vinken om vilka det var? ;)

utöver detta kan jag bara hålla med Spidde

Edited by Hofling, 07 January 2006 - 23:01.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#4 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 07 January 2006 - 17:54

Vill tillägga att i rutan innan den med de som är väldigt lika de ur X-Men ser man en fantastisk blondin, en kille med en fantastiskt uttänjd hals, en fantastiskt stor person med trenchcoat, hat, halsduk och stora solglasögon och en [i]fantastiskt vanlig ung kille...

det var väl [i]fantastiskt
?

Jo, jag såg det...jag tycker det är kul när de slänger in såna där grejer som man måste vara ett fan för ett kunna fatta :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#5 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 07 January 2006 - 17:59

Här kan ni läsa om lite fler cameos i det numret. :)
(Hoppas det är samma nummer jag tänker på så att jag inte spoilrar här). :unsure:
*Hockey och superhjältar*

#6 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 07 January 2006 - 19:21

Här kan ni läsa om lite fler cameos i det numret. :)
(Hoppas det är samma nummer jag tänker på så att jag inte spoilrar här). :unsure:

Jo, visst är det där numret som är aktuellt! Kul sida...det var ett STORT antal cameos i detta nummer...det skulle vara kul med mer sånt! :D

last.fm Filmtipset

#7 Nicce Lemonsson

Nicce Lemonsson

Ensign

• Members
  • 47 posts

Posted 21 January 2006 - 02:55

Hmm, någon som vet namnet på den student som välkomnar Spider-Man då han söker hjälp av X-Men?

#8 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 January 2006 - 10:11

Tror inte det är en karaktär som har dykt upp förut. Finns ju en hel del studenter i den skolan...

#9 Nicce Lemonsson

Nicce Lemonsson

Ensign

• Members
  • 47 posts

Posted 22 January 2006 - 04:08

Tror inte det är en karaktär som har dykt upp förut. Finns ju en hel del studenter i den skolan...

Jo. Blev lite konfunderad då jag inte kände igen henne från New X-Men (2nd; Academy X). Kanske är det så att Rachel Summers har ett eget team där hon är medlem?

#10 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 22 January 2006 - 04:22

Jaaaså. Trodde du menade hon som möter Spidde vid porten. Rachel Summers som hjälper Peter i "jakten" på faster May är medlem i Uncanny X-Men-gruppen och har funnits som karaktär ett bra tag.

#11 Nicce Lemonsson

Nicce Lemonsson

Ensign

• Members
  • 47 posts

Posted 22 January 2006 - 04:26

Jaaaså. Trodde du menade hon som möter Spidde vid porten.

Jodå, det var precis henne jag menade. Tänkte att hon kanske tillhör ett team som leds av just Rachel Summers...

#12 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 22 January 2006 - 12:17

Nej, Rachel leder inget team. Hin är fullvärdig medlem i Uncanny X-Men.

#13 spidercrazy

spidercrazy

Commander

• Members
  • 176 posts

Posted 29 January 2006 - 20:46

Hin är fullvärdig medlem i Uncanny X-Men.

Trodde aldrig att X-men skulle konvertera till att bli djävulsdyrkare... :)

#14 almostfamous

almostfamous

Ensign

• Members
  • 37 posts

Posted 30 January 2006 - 19:58

Bläddrade just igenom numret igen och såg ett par saker som jag missat som också kvalar in när det gäller obskyra seriereferenser. Första delen tecknas ju av Frank Cho som, förutom diverse gästinhopp och omslag, mest är känd för Liberty Meadows som han skriver och ritar (har ni inte läst den, så gör det! Som en galen korsning mellan Kalle och Hobbe och tja, Martin Kellermans Rocky ungefär) och i rutan där kortbolagets inkasso ringer till Peter så har telefonisten ett mjukisdjur som föreställer björnen Ralph, från Liberty Meadows. Lite senare, när Spidde räddar ett par från att bli krossade av en bil som Dr. Ock kastar, så ser man att de är extremt lika två av huvudpersonerna i L.M, nämligen Frank och Jen. Vill även minnas att i den andra delen som tecknas av Terry Dodson så är tjejen som "Mr. Fantastic" tittar på ingen mindre än Brandy, också hon från L.M. Hittade dock ingen som hade en Beltsville-tröja på sig, vilket brukar vara typiskt för Frank Cho, kolla bara i senaste numret av New Avengers...