Jump to content

Photo

Curse of the Ring (2004) [Miniserie]


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 10 January 2006 - 10:33

aka Dark Kingdom: The Dragon King.
aka Ring of the Nibelungs.
aka Sword of Xanten.
aka Richard Wagners Völsungasaga


Miniserie på SCI-FI, mars 27-2 82006. 2 Delar.

Med bla Julien Sands, Kristanna Loken och Max Von Sydow.

Baserad på en tysk myt, som inspirerade Tolkien att skriva Sagan om ringen.

http://www.scifi.com/darkkingdom/


--
XC Edit: Fixade titeln.

Edited by XC, 12 October 2011 - 21:16.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#2 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 January 2006 - 10:44

Låter intressant.
Ska försöka komma ihåg den när det är dags.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#3 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 10 January 2006 - 10:46

Den här verkar väldigt intressant.
"There once was a man from Nantucket..."

#4 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 10 January 2006 - 15:32

Jag har hört om den här serien förrut. Fritz Lang gjorde två filmer baserad på samma myt (Die Nibelungen) back in the day.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#5 Sötnosen

Sötnosen

    Senior Captain

  • Members
  • 663 posts
  • Location:Solna
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 10 January 2006 - 17:28

Va kul! Något att se fram emot!
Posted ImagePosted Image

#6 C-Diddy

C-Diddy

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 64 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serietidningar <br />(Warren Ellis, Grant Morrison, Alan Moore, Frank Miller) <br />Tack: A Comics Heaven, Gamla Stan<br /><br />Film <br />(60p Filmvetenskap vid Sthlms Universitet)<br /><br />TV <br />(BitMeTV.org is the shit!)<br /><br />Saker som innehåller ordet star:<br />Stargate SG-1<br />Star Wars<br />Star Trek<br />Starzinger<br />osv.

Posted 13 January 2006 - 17:08

Filmen finns redan på DVD i Sverige. Såg den hos min lokala videouthyrare. Här heter den dock inte Dark Kingdom utan bara Ring of the Nibelung. Har tänkt hyra den rätt länge men omslaget ser riktigt B ut...
Kul dock med Max Von Sydow.
Din guide till ökat populärkulturellt medvetande.
www.fraktastic.blogspot.com

#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 October 2011 - 21:18

Såg om den här idag. (Min recension från förra gången).

*

Curse of the Ring (2004) [DE/IT/US]
Det är alltid trevligt med en film (eller mini-serie kanske i det här fallet) där upplevelsen liksom växer lite under andra genomtitten. Storyn är faktiskt inte så pjåkig, riktigt trevlig rentutav och har en lagom skruvad mix av intriger. Det lilla vardagliga draget som vilar över de flesta av karaktärerna passar filmen och på sätt och vis uppskattar jag avsaknaden av Hollywood-gloss.
Trevliga miljöer och jag ger special effekterna (till skillnad från stolpskottet som spelade in filmen i formatet 4:3 istället för 16:9) godkänt. Är övertygad om att jag kommer se den igen.

Edited by XC, 12 October 2011 - 21:20.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)