Jump to content

Photo

Silent Hill

• Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 January 2006 - 18:12

Namn: Silent Hill

Skådespelare:

Radha Mitchell - Rose
Laurie Holden - Cybil Bennet
Sean Bean - Christopher
Deborah Kara Unger - Dahlia Gillespie

Regi: Christophe Gans

Musik: Akira Yamaoka (Gjorde musiken till alla spelen)

Biopremiär: April 2006

Silent Hill är nu snart här. Trots dess blyga budjet på bara $10 milj. så verkar filmen väldigt lovande.
Iallafall enligt först riktiga trailern till Silent Hill filmen har äntligen släppts nu.
Ni kan kolla den på Yahoo.

Eller ladda ner den på den här Ryska sajten. (Andra QuickTime symbolen, länken som det står (20.5 Мб) efter.

Dessutom finns även den Teaser som visats på officiella hemidan.

Pyramid Head verkar lika kuslig som i spelet.
Iallafall alla tvivel om filmen försvann när jag såg trailern. Så Silent Hillig som en film bara kan bli. :wub:

Edited by Georgia, 22 October 2009 - 16:02.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 October 2007 - 13:29

Bloody Disgusting - Silent Hill to Become a Trilogy!

We're here live at the Spike TV Scream Awards where we just talked to writer Roger Avery on the black carpet. Avery tells Bloody-Disgusting that the only way he'll write Silent Hill 2 is if director Christophe Gans returns, which he is pretty sure he won't. He also breaks the news that Sony plans on turning Silent Hill into a trilogy!.

Edited by Cartman, 20 October 2007 - 13:31.

#3 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 October 2007 - 01:14

Both yay and nay! :( :)

BRa med trilogi, mindre bra om den inte håller samma standard som ettan.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#4 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 October 2007 - 01:36

Samma här. Christophe Gans är ju tyvärr en omöjlighet men han kommer övervaka projektet ordentligt har han sagt och lovar att den nya regissören ska ha samma standard och stil.
Men att Roger Avery inte skriver till den nya filmen är katastrof. Bra manusförfattare är det svåraste att hitta till den här typen av film och oftast där det går fel. Roger Avery är ett gigantiskt Silent Hill fan och det syns på storyn i första filmen. Jag hoppas verkligen han ändrar sig.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 October 2007 - 13:14

Jag vill nog se samma regissör samt manusförfattare om det ska bli fler filmer. Tycker dessa två beståndsdelar var en stor orsak till att filmen blev så bra.

#6 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 October 2009 - 16:01

Ikväll 22.30 visar SVT2 filmen

22:30 Silent Hill Amerikansk skräckfilm från 2006. Roses dotter Sharon har fått en ovanlig och till synes obotlig sjukdom. Sharon upprepar hela tiden i sömnen Silent Hill. Rose är övertygad att staden har svaret på Sharons sjukdom och beslutar sig att köra dit.När Rose närmar sig Silent Hill står det plötsligt en mystisk figur mitt i vägen. För att inte köra på honom tvingas hon köra av vägen och kraschar. När hon återfår medvetandet är Sharon borta. Producerat år 2006. Regissör: Christophe Gans, Bill Gereghty, Skådespelare: Sean Bean, Radha Mitchell, Deborah Unger, Tanya Allen, Chris Britton. [41071]

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#7 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 October 2009 - 16:20

HA! Jag visste att jag hade postat om en eventuell fortsättning på första filmen i någon tråd. Så det var den här alltså. :lol2:

Jag ska se filmen. Dock på dvd. Hoppas att XC kommer ihåg att spela in den och se den. Tror att hon skulle tycka om den och jag har tipsat om filmen tidigare. :)

#8 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 October 2009 - 16:42

Tror inte hon gör det - om inte hon redan programmerat in det dvs. Synd för det här är verkligen en film som man måste se.

När jag skrev min masteruppsats om filmen (och adaptionen som den genomgått från filmen) slog det mig om hur bra den egentligen är. Den står på egna ben från filmen, men spelfansen har definitivt en hel del att hämta i form av igenkännelse från den. Definitivt ett måste för er att se!
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#9 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 October 2009 - 18:33

SoD: Tack för förtroendet. ;)

Carty: Tack för notifikationerna Carty, har ställt DVDn på inspelning nu. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#10 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 October 2009 - 18:38

Eat your heart out Cappy. :P

Muhahahahahahahahahaha!!!!!

#11 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 22 October 2009 - 19:16

Eat your heart out Cappy. :P

Muhahahahahahahahahaha!!!!!

Som om han hade ett... ;)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#12 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 14 September 2014 - 00:14

En stämningsfull och visuellt tilltalande film. Den lyckas med sin stämning, visuella stil, ljudeffekter och suggestiv musik att generera lite kalla kårar längs ryggraden. Det är så länge sedan jag lirade spelen (och det var väl främst det första och andra) så jag kan ärligt talat inte säga något om huruvida filmen ligger nära spelfranchisen eller ej. Handlingen är bra även om jag tycker att den första timmen av filmen, med det ständiga sökandet och dom ständigt nya frågorna som Rose ställs inför som är bättre än den andra delen av filmen. Det är väl någonstans när Rose och Cybil flyr in i kyrkan tillsammans med alla andra som jag tycker att filmen börjar att tappa något. Även om där också finns bra delar, som t.ex. Borg Queen Alice Krige i rollen som karaktären Christabella. Bra regi av Christophe Gans och ett stabilt manus från Roger Avary. Flertalet av skådespelarna är bra, men det är rätt få som sticker ut. Och så är jag lite kluven till Jodelle Ferland som spelar Sharon/Alessa, som så många andra barnskådespelare har lite svårt att framstå som trovärdig. Men på det hela taget en bra film som tål att ses om med jämna mellanrum.

#13 xiaosson

xiaosson

Cadet First Year

• Members
  • 2 posts

Posted 21 November 2014 - 10:54

hur bra den egentligen är. Den står på egna ben från filmen, men spelfansen har definitivt en hel del att hämta i form av igenkännelse från den. Definitivt ett måste för er att se!

Edited by XC, 21 November 2014 - 11:37.
Reklamlänk borttagen /XC