• Please log in to reply
172 replies to this topic

#126 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 September 2010 - 21:17

Dean Koontz pratade redan 2008 om en filmatisering av hans böcker om Odd Thomas. Nu ryktas det om att Stephen Sommers kan tänkas vara intresserad av att ta hand om regin. Vi får väl se om det är sant...

Via Twitter/Production Weekly:

"Stephen Sommers is eyeing to direct his adaptation of Dean Koontz's popular Odd Thomas book series. http://bit.ly/cICFo5"

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#127 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 March 2011 - 04:54

Fler Blade Runner filmer på gång?

Very few classic science fiction films have remained free of sequels, prequels, remakes and various other efforts to milk them for all they're worth. Blade Runner has been one of those ... until now.

According to a press release issued by Warner Brothers Pictures, the studio-based production company Alcon Entertainment is in "final discussions" to secure the film, TV and other rights to make prequels and sequels to director Ridley Scott's 1982 masterpiece.

Alcon is buying the rights from producer Bud Yorkin, who was one of the executive producers of the original film and will serve as a producer on any new Blade Runner movies.

The press release states that Alcon would pretty much have the right to do anything except remake Blade Runner itself (whew!), but that the company "may produce projects based on situations introduced in the original film."

Just who is Alcon? The company has been behind a number of films distributed through Warner Brothers, including The Book of Eli and The Blind Side.

There's no word on whether Ridley Scott has any involvement in all this, but we would hope he'd at least be consulted. And just because the company has picked up the rights to make more Blade Runner movies, it doesn't necessarily mean they'll actually get made—although with all of Hollywood wanting to cash in on existing "brands" these days, you can bet they're going to try their hardest.

http://blastr.com/20...equels-to-b.php

http://blastr.com/20...ew-blade-ru.php

Edited by GaterGirl, 05 March 2011 - 04:56.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#128 Kermit

Kermit

Groda

• 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 March 2011 - 08:47

Usch. Kan de inte bara låta filmen vila? Det är min spontana tanke i alla fall. Jag läste någon annanstans att de har planer som inte bara rör film, utan även andra medier. Jaja, vi får väl se. Ska de göra spel lär de aldrig kunna överträffa Westwoods spel från 1997 i alla fall. Jäklar vad bra det var! :thumbsup:

Posted Image
*Hockey och superhjältar*

#129 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 05 April 2011 - 12:21

I väntan på att Kill Bill: The Whole Bloody Affair ska släppas på Blu-ray och DVD så visas nu filmen på New Beverly Cinema i Los Angeles. Dom anger att den här versionen av filmen är 247 minuter lång. Några av dom lyckliga besökarna till dessa visningar av filmen har fått ett gratis exemplar av Mondo och Tylor Stout speciella poster för filmen. Den skulle göra sig fint bakom glas och ram.

Tarantino pratade lite om vad han har gjort med filmen i en intervju med The Quentin Tarantino Archives. Dom har även bra och tillförlitlig information om vad som skiljer den här versionen av filmen med andra existerande.

#130 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 April 2011 - 05:36

Usch. Kan de inte bara låta filmen vila?

Vissa filmer borde verkligen få lämnas i fred, som Blade Runner.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#131 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 18 May 2011 - 12:51

Fast den här tråden handlar ju om rykten och spekulationer, inte sånt som redan har satt igång. ;)

Den sista borde du ju absolut skapa en egen tråd för då vi har en forumit som varit inblandad i. Jättekul btw!

#132 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 18 May 2011 - 14:01

Move Along Folks. Nothing To See Here.

Edited by Piranhaconda, 19 May 2011 - 16:33.

#133 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 May 2011 - 10:21

Fler Aliens prequels/sequels?

Dread Central fick en liten hint av en Clive på Moviehole som hört det tisslas och tasslas om det:

...the "Alien" series will continue – in another form. I don't know much, but I've heard whispers that sequels (to the original quadrilogy – Ripley's story) might be back [in] the cards; the whole 'Alien Planet' idea is still very much something everyone over at Fox and Scott Free are interested in. You ain't seen the last of Facehugger.

Ja, blir Prometheus en hit så är det väl inte helt omöjligt...

#134 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 18 August 2011 - 17:28

GaterGirl länkade i mars till en artikel som sa att det kanske var fler Blade Runner filmer på gång och idag kan man läsa följande i en artikel publicerad av Deadline. Blir den av så klarar jag mig definitivt utan den. Men artikeln gör sig för tillfället bäst i den här tråden i mitt tycke.

Deadline - Ridley Scott Ready To Direct New Version Of Seminal Sci-Fi Film 'Blade Runner'

EXCLUSIVE: After revisiting his classic Alien with the upcoming 3D Fox film Prometheus, Ridley Scott is committing to direct and produce a film that advances his other seminal and groundbreaking science fiction film. Scott has signed on to direct and produce a new installment of Blade Runner. He’ll make the film with Alcon Entertainment, producing with Alcon partners Broderick Johnson and Andrew Kosove. This would be the most high profile project for Alcon since The Blind Side.

I’m not getting a clear sense at this point whether Scott intends to do a sequel or a prequel to the 1982 film that was loosely based on the Philip K. Dick novel Do Androids Dream of Electric Sheep? Also unclear is whether they start fresh or reach out to Harrison Ford, who starred that took place in dystopian Los Angeles in 2019, in which organic superhuman robots called replicants escaped and are hiding somewhere on earth. Ford played Richard Deckard, a burnt out blade runner assigned to hunt them down. His tired life gets altered when he himself falls for one of the replicants and struggles to keep her from being destroyed.

The film was not a blockbuster when first released--it grossed $32 million in its original run--but the film has gained esteem over time. From the bleak but breathtaking visuals to the complex storyline and themes of mortality, Blade Runner became a classic. There has periodically been talks of doing a sequel but those never really went anywhere. After injecting state of the art 3D in reviving Alien, imagine what Scott can do with Blade Runner? Now, the filmmaker is ready to engage. Alcon has its output deal with Warner Bros, which remastered and released a 25th anniversary version on DVD and Blu-Ray in 2007. Warner Bros made the original film.

This is just the first step and the project will have to be written and it will likely evolve during that process. That's what happened on Alien, which began as a prequel to his 1979 classic. That changed when Lost's Damon Lindelof came in with a different take on the subject matter that imprinted on Scott and Fox executives. They wound up making Prometheus, which Fox considers an original but which I've heard is a cousin to the original Alien franchise. That film will be released June 8, 2012, with Charlize Theron, Michael Fassbender, Noomi Rapace, Patrick Wilson, Idris Elba and Guy Pearce starring. Scott is repped by WME.

Edited by Piranhaconda, 18 August 2011 - 17:28.

#135 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 22 November 2011 - 13:32

Nu är det officiellt att det inte blir en sequel till "The Fly". Cronenbergs manus nobbades av Fox. "I wrote a script and at the moment Fox is not wanting to do the project."
Kan inte påstå att jag blir upprörd...

Källa: blastr.com

#136 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 09 April 2012 - 18:23

Kan det vara så att Disney och Marvel håller på och kokar ihop något slags samarbete i animerad form?

Källa: Comicbookmovie.com

Edited by SwedishSuperhero, 10 April 2012 - 11:19.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#137 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• 2,579 posts

Posted 10 April 2012 - 10:53

Ah. Stål-Långben går med i Avengers.

#138 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 April 2012 - 09:44

Marvel ÄR ju Disney så... ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#139 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 April 2012 - 11:50

#Gröne Hämnaren: Glöm inte Stål-Kalle. :)

Edited by XC, 12 April 2012 - 11:51.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#140 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• 2,579 posts

Posted 19 April 2012 - 09:31

...eller Super-Kajsa eller Gizmo-Kvack eller Darkwing Duck eller Den Maskerade Ankan eller Gröna Fladdermusen eller Röda Fladdermusen eller Sammel Stark eller Stål-Hatten eller The Man of Brass eller Den Maskerade Musen eller Quadrifoglio eller Spindelmusen eller Kaptajn Lynild eller T Squad eller Gummibando eller Iron Ciccius eller Blotman & Rodent eller Condorman eller... ehm... Vilka har jag glömt?

#141 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 06 March 2013 - 18:39

Nu var det länge sedan som jag läste The Drowned World av Ballard, men jag minns att jag då uppskattade den riktigt mycket. Jag är tillräckligt nyfiken på att följa utvecklingen av det här projeket och se om det verkligen blir av och hur det i sådant fall kan bli.

Warner Bros has optioned the 1962 J.G. Ballard novel The Drowned World for Heyday Films. Harry Potter series producer David Heyman and Jeffrey Clifford will be the producers for Heyday, and Warner Bros Jon Berg is overseeing it.

The deal comes right after the 50th anniversary of the book, which is set during 2145 and imagines a terrifying world in which solar radiation has melted the ice caps. Jungles have overrun continental Europe, and London is for the most part left submerged under water. The protagonist is a biologist who lives on the 35th floor of a high-rise, where only two floors sit above the water line. He battles a savage environment, and primordial creatures that prowl the undergrowth. Oh yeah, and there are also the Mad Max-like anarchists who rule the city and terrorize its inhabitants.

Ballard was certainly ahead of his time on the perils of global warming, and this sounds like an intriguing visual setting for a post-apocalyptic thriller. The producers will look to secure a writer quickly.

Ballards previous novel to film adaptations include the David Cronenberg-directed Crash, and the Steven Spielberg-directed Empire Of The Sun.

#142 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 April 2013 - 10:06

Ryktet säger att Tom Cruise kommer göra ett stopp till vid science fiction-hyllan:
  • »Based on a series of novels by Chohel Kamayashi, Yukikaze unfolds on an Earth that’s been attacked by a mysterious alien force called JAM, which have arrived via a hyper-dimensional passageway that suddenly opened up over Antarctica thirty years previously. Humanity fights back and manages to drive them back through the passageway to the alien planet Fairy, but now a special force (led by Cruise’s character, a second lieutenant) must enter enemy territory to keep them from coming back once and for all.« — [Källa]
Även om Cruise inte är min favorit, så är jag försiktigt positiv. Om inte annat är det ju positivt att det är mer än bara remakes på G. :)

Mmm. Och när jag ändå kan jag passa på att nämna ännu en intressant film "Snowpiercer" med bla Tilda "Vita Häxan från Narnia" Swinton i en av rollerna:

Snowpiercer-poster-header.jpg

• »Why the downtrodden appearance for all? Well, Snowpiercer takes place on a train that carries some of the last remnants of humanity as it speeds across an icy landscape. The film, directed by the man who made Mother and The Host, produced by Park Chan-wook (Oldboy, Stoker) and based on French graphic novel Le Transperceneige, could be the big genre film at Cannes this year.« — [Källa]
  • »Snowpiercer is set in a future where, after a failed experiment to stop global warming, an Ice Age kills off all life on the planet except for the inhabitants of the Snowpiercer, a train that travels around the globe and is powered by a sacred perpetual-motion engine. A class system evolves on the train but a revolution brews.« — [Källa]

Edited by XC, 16 April 2013 - 10:06.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#143 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 03 May 2013 - 19:34

Dean Koontz pratade redan 2008 om en filmatisering av hans böcker om Odd Thomas. Nu ryktas det om att Stephen Sommers kan tänkas vara intresserad av att ta hand om regin. Vi får väl se om det är sant..

Via Twitter/Production Weekly:

"Stephen Sommers is eyeing to direct his adaptation of Dean Koontz's popular Odd Thomas book series. http://bit.ly/cICFo5"

Det är sant, men av någon anledning så har den här filmen tagit gott om tid på sig. Själv har jag varit på gång med böckerna vid några tillfällen, men inte kommit längre än så. Får ta tag i det helt enkelt. Filmen är jag inte speciellt intresserad av att se.

#144 Libby

Libby

Senior Commander

• Members
  • 357 posts

Posted 04 May 2013 - 08:53

Säg inte det, du kanske ändrar dig när du läst böckerna.

Böckerna skildras ju helt ur Odd Thomas perspektiv, det är hans tankar och syn på livet som man lär känna. För honom är det "övernaturliga" helt normalt och det som ur ett annat perspektiv skulle kunna beskrivas som mycket skrämmande blir här "vardagsmat".

På film kan man ju inte komma in i huvudpersonens huvud på samma sätt och man är hänvisad till att vara en yttre betraktare, även om vi får se samma syner som Odd får se så är vi ju inte vana vid det på samma sätt som han är.

Jag tror att det blir en helt annan berättelse när man ser den på film och jag tycker definitivt att det ska bli intressant att se hur dom lyckas.

#145 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 04 May 2013 - 22:49

Jag skulle snarare tro att jag blir ännu mer övertygad om att inte se filmen om jag läser dom först. Jag tyckte det räckte med att se trailern för att inse att filmen inte verkar vara något vidare. Men visst, man ska aldrig säga aldrig. Böckerna är en helt annan femma, där har jag länge haft intresset. Faktum är att jag är "long overdue" när det gäller Koontz, för jag har inte läst någonting av honom än. :blush:

#146 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 15 May 2013 - 22:40

Det sägs att Stephen King's bok Cell (Signal i svensk översättning) nu ska bli film. Det har tidigare varit tal om allt från film, miniserie till tv-serie. Så tillsvidare passar det bättre att placerat detta här eftersom det känns långt ifrån säkert att projektet verkligen blir av.

It looks like another dose of Stephen King is on the way. In a press release from Cannes, the newly formed International Film Trust has announced that they're producing a big screen adaptation of King's 2006 novel "Cell."

The apocalyptic story follows an artist as he tries to reunite with his son after a mysterious signal broadcast over the global cellular network turns most of the population into vicious animals - sound familiar? The multi-director project The Signal shared a very similar story idea. John Cusack has been cast in the leading role of Clayton while Paranormal Activity 2 and Door in the Floor director Tod Williams will direct.

The last few years haven't been particularly good for Cusack who has been involved in some promising but ultimately disappointing projects (with the exception of his turn in last year's The Paperboy which is impressive) so he really needs a win here.

Cell is currently in pre-production and slated to begin shooting in September.

#147 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 18 May 2013 - 09:30

Minns ni actionröjet "Red" med bla Bruce Willis och Helen Mirren? Nu till sommaren är ju Red 2 på G och filmbolaget måtte vara förtröstansfulla över hur den kommer prestera för ryktet säger att manusförfattarna till dessa två första redan fått order att plita ned Red 3 på papper:

• »Red 2, directed by Dean Parisot (Galaxy Quest), opens on July 19, at which point we’ll see if augmenting the original cast (Bruce Willis, Helen Mirren, John Malkovich and Mary-Louise Parker) with Anthony Hopkins and Catherine Zeta-Jones worked out. Based on the fact that test screenings have led to Summit hiring writers for a third, perhaps it’s all coming together a bit better than the first film did.« — [Källa]

Personligen gillade jag Red och skall väl se Red 2 när tillfälle ges (i soffan, tillsammans med tv och dvd troligen) och tycker det här låter kanoners.

Edited by XC, 18 May 2013 - 09:31.

fqq5BYam.jpg

#148 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 18 May 2013 - 13:43

Red var riktigt bra och underhållande. Jag kommer säkert att ge kommande filmer en chans. Intressant att man redan nu verkar ha gett klartecken till en del 3. Det borde ju peka på att del 2 är riktigt vass.

#149 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 18 May 2013 - 18:44

Faktum är att jag är "long overdue" när det gäller Koontz, för jag har inte läst någonting av honom än. :blush:

:o

#150 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 21 May 2013 - 22:07

Förklaringen är ganska enkel, om än inte fullt så rättvis mot Koontz. När jag hamnade i slutaråldern så snöade jag in på Stephen King. För mig var det naturliga steget att pröva någon liknande författare och mina ögon föll ganska snart på Koontz. Nu var det så att jag gick en del på andras rekommendationer i den åldern vilket gjorde att när dom flesta sa att han bara var en blek kopia av King, ej värd att lägga tid på så tappade jag intresset. När man sedan nådde en mer respektabel ålder då man inte gick så mycket efter vad andra gillade/ogillade så tänkte jag ta och läsa något av honom. Bara att nu har det hunnit att bli så många böcker att man inte direkt vet var man ska börja. Men du kanske kan rekommendera en eller ett par böcker av honom som jag kan börja med?

Edited by Garm, 21 May 2013 - 22:07.