Jump to content

Photo

Intresseflagg: Plus-/Minusleken - Favorit Karaktärer

• Please log in to reply
19 replies to this topic

Poll: Intresseflagg

Skall Plus-/Minusleken startas om med modifirerade regler?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#1 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 December 2006 - 21:34

Plus Minus Leken, Dina favoriter är på spel

Det har uppkommit diskussioner om ovan nämnda lek, och jag har erbjudit mig att starta om leken och modifiera reglerna något. Lekstart är inte satt som "nu på en gång", och jag vill sondera terrängen först.

Så finns intresse för att starta om leken? Och vad är det främst vi behöver ändra?

Nuvarande regler:
1a. Du får dela ut 1 pluspoäng.
1b. Du får dela ut 2 minuspoäng.
1c. Det är fullt tillåtet och dela upp minuspoängen.
2. Plus och minus måste delas ut på skilda namn.
3. Det måste vara 5 minuter mellan dina poster och någon annan måste ha postat emellan.
4. När ett namn kommer ned på 0 poäng så är denna ute ur leken.

Jag vill stryka regel 1c. Och förlänga tiden i regel 3 till minst 1 timme gärna mer och kanske tom 12 som Georgia föreslog.

Edited by Santa Claws, 21 December 2006 - 23:24.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#2 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 December 2006 - 21:39

Gör du en poll med bara ett svarsalternativ? :P :lol:
*Hockey och superhjältar*

#3 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 December 2006 - 21:55

Jag är inte intresserad av att veta hur många som är ointresserade. :P

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#4 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 21 December 2006 - 21:58

Okej. Bra motiverat. :)

#5 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 December 2006 - 21:58

Tack.

fqq5BYam.jpg

#6 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 December 2006 - 22:13

Regel 3 får du nog ändra, annars är vi ju i samma läge igen.
Om 12 timmar är för lång tid, ta 5-6 timmar mellan postandet per person plus att någon ska ha postat emellan.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#7 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 December 2006 - 22:16

Jag vill ha fart på leken, men samtligt inte riskera att man får för sig att man kan "strö röster omkring sig".

fqq5BYam.jpg

#8 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 21 December 2006 - 22:18

Om det ska vara så många karaktärer (serier, whatever) med från början är 12 timmar alldeles för lång tid mellan röstningstillfällena - då kommer man aldrig någonvart, men fem minuter låter också för kort. Bara mina 2 ¢, jag har inte för avsikt att delta i någon sådan här lek. :)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#9 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 21 December 2006 - 22:19

Precis vad jag tänkte. Därav min ursprungliga tanke på 1 timme.

fqq5BYam.jpg

#10 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 21 December 2006 - 22:47

En timme kan vara ett bra alternativ, men om det är så många alternativ med som i den senaste tävlingen kan det vara väl lång tid också - till en början. Men ställer man upp ett mindre antal från start är en timme ett bra uppehåll. :)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#11 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 December 2006 - 23:25

Nej, nej, nej! Jag är inte intresserad. Missbruk är inget man skall uppmuntra :P

Jag tycker regel 1c ska vara kvar om det blir av. Men inte fem minuter. Minst en timmas uppehåll.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#12 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 21 December 2006 - 23:26

Jag tycker detta låter bra:

3. Det måste vara minst 2 timmar mellan dina poster och någon annan måste ha postat emellan.

Det kan även vara bra att börja med 1 plus och 1 minus, för att sedan övergå till 2 minus och få mer fart på leken när ett antal karaktärer redan försvunnit.

Edited by Illyria, 21 December 2006 - 23:28.

#13 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 21 December 2006 - 23:32

Såg nu att Marie sagt ett mindre antal och det kan jag också köpa. Det blir för många som det är nu.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#14 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 22 December 2006 - 00:00

Reglerna ser bra ut och som många andra säger minst en timme mellan röstningarna. Och det vore kanske dumt att starta leken innan nyår också...

Sen kanske man skulle begränsa till Sc-fi karaktärer...

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#15 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 22 December 2006 - 08:03

Låter som en bra grej med karaktärerna :)

Låter som en bra grej med karaktärerna :)

#16 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 22 December 2006 - 08:42

Då jag började den lek hade jag ingen aning om responsen och hur den skulle urarte sig :(

Vi har denna lek på XOC 3 olika på samma tid och der er 1 timmes reglen . Der var ingen sura miner eller nåt.

Vi körde en om favo karaktärene i XWP och till slut var det som väntat Xena vs Gabrielle och plötsligt började alla Xena fans rösta på Gabrielle + point : blink: ingen förstod nåt :lol: tills Gabrielle vann och Xena fans då sa Att Xena ville jo ha att Gabrielle skulle vinna ;)

Så der var massor av skratt , och jag trodde nåt liknade ville hände her.

Beklager om det blev otrevligt , det var inte min intention.

Förövrigt tyckar de modifierade reglarne låter bra ,1 timme doch inte 12 timmer , det er för långt tid :)

och jag er med på en ny lek :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#17 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 December 2006 - 09:20

Modifierade regler:
3. Det måste vara 1 timme mellan dina poster och någon annan måste ha postat emellan.

Att begränsa startfältet är också ett alternativ, eller att sänka från 10 startpoäng till 5.

Angående Regel 1c så vill jag fortfarande stryka den, eller eventuellt skriva om den: 1c. Minuspoängen får delas upp i de fall där du inte kan dela ut 2 minuspoäng utan att namnet hamnar på mindre än 0 poäng.

FX: Det kan vara att leken här handlar om flera serier, på XOC var det ju bara Xena-karaktärer. Vi får se om det kan bli en bättre stämning den här gången.

fqq5BYam.jpg

#18 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 22 December 2006 - 12:21

Antar att tempot och stressen gjorde sitt. Sen känns det relativt meningslöst att ställa upp i den här leken när man redan har på känn vilka karaktärer som vinner och vilka som är chanslösa.

Men det är ju inte ditt fel, FX. Du behöver inte känna dig minsta ansvarig eller be om ursäkt på något sätt. :) :hug:

Edited by Kermit, 22 December 2006 - 12:22.

#19 Kenny Starfighter

Kenny Starfighter

Lieutenant

• Members
  • 102 posts
  • Interests:Serier, Film, Musik, Tv-Serier, Tv-Spel (men *inte* TV) samt läsa böcker. Bland annat.

Posted 22 December 2006 - 12:26

Jag personligen skulle vilja begränsa det till en post per person per dag, för då blir hela tråden mer överskådlig, och rösterna blir mer eftertänkta. :)
Posted Image Posted Image

I do not always think I'm right, I do not have a problem admitting I'm wrong, and I don't consider my opinion to be "fact". If I don't write IMO in front of everything I say or I don't tuck my tail between my legs everytime someone disagrees with me it's simply cause...I mean what I say. I don't say something unless I believe it to be true. So if someone tries to police my opinion or pick an arguement over something trivial all I'll simply say is "read the fine print" I also don't care If I make a grammatical or spelling error. Thank you, have a nice day, Hakuna Matata, Live long and Prosper.

#20 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 December 2006 - 12:35

Kenny: Jag har också tänkt på det, men det har provats tidigare i plussa och minusa, superhjältarna och den leken självdog ganska snabbt. Jag tror 1 timme kommer funka bra.

Kermit: Lite rätt har du för man blir ganska lätt fokuserad på en och samma alternativ.

fqq5BYam.jpg