Det kallar jag att göra ett seriöst arbete.DN - Nyheter - Alla tyska kreditkort kollade i barnporrhärva
Vartenda ett av Tysklands 22 miljoner kreditkortskonton har kontrollerats i en massiv barnporrutredning, rapporterar Der Spiegel. 322 misstänkta har hittats i polisaktionen som går under namnet Operation Mikado (plockepinn).
Navet i härvan är en barnporrsajt som polisen i Sachsen-Anhalt fick tips om. Ingen information om sajtens ansvariga eller kunder gick dock att hitta. Myndigheterna beslöt sig då för att gå "bakvägen" - att via en jättegenomgång av tyska kreditkort kontrollera vilka kort som hade transaktioner med ett misstänkt konto i ett annat land.
Officiellt var det på måndagen tyst om utredningen, men myndigheterna håller en presskonferens på tisdagen.
Från TT-AFP
Alla tyska kreditkort kollade i barnporrhärva
Posted 08 January 2007 - 21:54

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 08 January 2007 - 21:59
Håller med.Det kallar jag att göra ett seriöst arbete.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 08 January 2007 - 23:09
Posted 09 January 2007 - 08:08
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 09 January 2007 - 12:40

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 09 January 2007 - 12:50
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
Posted 09 January 2007 - 13:17
Okänd?
Posted 09 January 2007 - 13:44
Är det bara jag som tycker att det är ett övergrepp på den personliga integriteten att kartlägga allas transaktioner på det här sättet?
Jaag undrade innan någon skulle ta upp det
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 09 January 2007 - 14:20
Vad bra, då kommer jag hem till dig och går igenom dina dagböcker och kontoutdrag. Du har väl inget att dölja, eller hur?Precis , samt detta handlar om barnporr och har man ingat att dölja , kan jag inte se problemet med detta ingrepp.
Posted 09 January 2007 - 14:31
Edited by XC, 09 January 2007 - 14:31.

Posted 09 January 2007 - 14:33
Dock handlade det här inte om att gå hem till folk, utan att köra register och matcha kontokortstransaktioner, vilket inte upplevs som ett intrång på samma sätt som när någon kommer hem till dig för att göra husrannsakan. Ingen skillnad i praktisk mening, enbart en känslomässig.
Hittar du spår av brott av en ekonomisk eller skatteteknisk karaktär förväntar jag mig dock att du blundar för dem.
Posted 09 January 2007 - 15:41
Vad bra, då kommer jag hem till dig och går igenom dina dagböcker och kontoutdrag. Du har väl inget att dölja, eller hur?
varsegod .
Posted 09 January 2007 - 15:51
Jag blir förvånad över hur lågt folk värderar sin personliga frihet, men det gläder mig att du är konsekvent och genomtänkt. Själv lever jag hellre i ett samhälle med brottslighet än i en polis- och kontrollstat.Vad bra, då kommer jag hem till dig och går igenom dina dagböcker och kontoutdrag. Du har väl inget att dölja, eller hur?
varsegod .
Posted 09 January 2007 - 16:04

Posted 09 January 2007 - 16:14
Jag blir förvånad över hur lågt folk värderar sin personliga frihet, men det gläder mig att du är konsekvent och genomtänkt. Själv lever jag hellre i ett samhälle med brottslighet än i en polis- och kontrollstat.
Jag värderer inte min personliga frihet lågt , och om detta " ingrepp " hade varet pga skattefusk eller nåt annant ökonomisk brott hade jag inte sagt det var ok.
Men nu gäller det brott mot barn , nått som jag tyckar är det värsta brott som finns , därför er de välkomna söka gennom allt jag äger och har , för jag har inget att dölja .
Posted 09 January 2007 - 16:24
"Rent mjöl i påsen"-argumentet har alltid varit ett obehagligt argument.
Posted 09 January 2007 - 16:38
Edited by XC, 09 January 2007 - 16:39.

Posted 09 January 2007 - 16:40
Men barnporr er för mig som nämnt så förfärdeligtoch avskyvärd , och nått jag er beredd att ofra mit privatliv för om man kan uttrycka sig så. Jag skulle inte tycka det var ett övergrepp om nån vill kålla mitt kreditkort för att se om jag köpt barnporr . För er man så dum att ha gjort det for man stå för det IMO .
Posted 09 January 2007 - 17:04
Men alla brott skyddas naturligtvis av att polisen inte har rätt att göra vad de vill i sin jakt på brottslingar. Med det resonemanget så skulle en fulländad polisstat vara OK. Jag håller alltså inte med. Som jag sade tidigare, hellre brottslighet än en polisstat.Det argumentet är i mina ögon mindre obehagligt än de brott som döljs bakom argumentet "personlig integritet".
Det håller jag däremot med dig om. Sexuella övergrepp på barn är vidrigt och kampen mot dem behöver mer resurser. (Skriv förresten under detta upprop: http://www.ecpat.se/...ion.asp?p_id=12 ). Men alla metoder är inte OK. Det har inget med "Sköt sig själv och skit i andra" att göra. Vi behöver bry oss mer om varandra, det instämmer jag i.Men jag är av åsikten att brottsligheten kommer bara att öka om vi som individer fortsätter isolera oss från andra. "Sköt sig själv och skit i andra" mentaliteten tror jag sannerligen inte minskar brottsligheten.