Jump to content

Photo

Spider-man 2.1


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 spidercrazy

spidercrazy

    Commander

  • Members
  • 176 posts

Posted 15 April 2007 - 11:47

Spider-man 2.1 finns nu ute i butikerna. Det är en specialversion av tvåan med åtta minuter tidigare ovisat material + lite annat godis. Jag har inte köpt den än, men så fort jag gjort det så kommer en recension (om ingen annan hinner före).

#2 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 15 April 2007 - 18:57

Ser verkligen fram emot din recension! :)
*Hockey och superhjältar*

#3 spidercrazy

spidercrazy

    Commander

  • Members
  • 176 posts

Posted 23 April 2007 - 12:25

Har nu kollat på filmen och jo, den är definitivt sevärd. Några av slagsmålsscenerna mellan Spindelmannen och Doctor Octopus är förlängda och, verkar det som, omklippta (och i mitt tycke mycket bättre). Några scener har lagts till som inte har visats någonstans tidigare. Jag har ännu inte hunnit titta på denna DVD:s extramaterial men jag antar att det i stort är samma som på original-DVD:n, kanske någon extra dokumentär. Köp och kolla!

#4 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 23 April 2007 - 15:21

Coolt, jag har sett reklam för den i någon DC-tidning. Kanske kollar upp den inför Spider-man 3. Bara en dryg vecka kvar nu, och jag är väldigt laddad :) Ni har läst Aftonbladets recension va? Är det fler svenska tidningar som redan har recenserat den? Jag är väldigt förväntansfull :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 May 2007 - 18:52

Jag har också sett den. Verkligen sevärd. Lite förlängda stridsscener och omklippta. Fast fler förlängda dramascener (Väldigt många scener var förlängda). Utbytt musik i vissa scener. Ett par ditsatta scener samt ett par utbytta (T ex så har hissscenen bytts ut mot en annan hissscen).
Filmen blev klart bättre (Fast jag föredrog orginal hissscenen) även om vissa scener var lite för komiska. Några saker känns bättre förklarade här. Den förlängda doktorscenen t ex gör mycket för att förklara varför Peter gör det val som han gör.
Ryktena om att det bara är striderna som är förlängda stämmer inte alls utan det mästa förlängda är alltså drama scenerna. Kan vara smårt att upptäcka om man inte har sett SM2 flera gånger tidigare. Eftersom scenerna inte är så jätte mycket förlängda så är det destu fler som är förlängda. Och filmen blev klart förbättrade.

Jag hoppas verkligen på en Spider-Man 3.1 för det känns som att där kan finnas en hel del scener bortklippta.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 May 2007 - 07:02

Har också skaffat mig filmen, men har inte sett den än. Synd att de har ändrat hiss-scenen dock, det var en av mina absoluta favoriter i tvåan. Har dock sett extramaterialet, och det som är lite anmärkningsvärt är att i en dokumentär säger någon att "det är bio-versionen folk kommer att minnas". Bra tro på den här omklippningen. ;)
*Hockey och superhjältar*

#7 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 May 2007 - 12:48

Fast det stämmer ju. Det är alltid Bioversionen man minns just för att det var den första man såg och man såg den på Bio.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 May 2007 - 13:08

Jo, det är möjligt. Hoppas den här versionen är bättre i alla fall, men tvåan var redan så himla bra, så det kanske är svårt.
*Hockey och superhjältar*