"Thank Yu". "Hello, Yu."
Major Carter!! Yay!
Hmm, jag tänkte. Asgardarnas flotta var upptagna på annat håll, utom Thors skepp. Kan det betyda att min teori om ett större hot, som människorna hitils inte känner till, kan stämma och kommer pressenteras senare i serien?
Edit: Yepp, verkar så. Yay.

Ser fram mot att få veta mer om det här senare.
Så Asgards är inte så mäktiga nu som de verkade innan för de är i krig med en annan fiende?
Verkar som att Asgards riskerar mycket med att hjälpa människorna. Skulle Goa'uld få veta hur det ligger till med Asgards så skulle Asarna ligga risktigt till.
Undrar hur alliansen mellan de 4 raserna bröts upp och varför de andra raserna inte hjälper Asgards. Och varför bildades alliansen igentligen? Hoppas vi får veta mer om bakgrunden till alliansen och varför den bröts.
Men frågan är, hur ärliga har Asgards varit? Thor lämnade inte systemet när han sa att han skulle utan väntade till efter förhandlingarna var klara. Var det för att se hur människorna klarade sig? (Som ett test?) Ville de att Jack skulle få fram ett bättre förslag? Eller var det av andra orsaker?
Jag kände igen systemlord-bruden men kan inte koppla från var.
Vad betyder igentligen "kree"?
Jag kollar på MacGyver säsong 2 just nu och jag säger bara det, Jack är verkligen MacGyvers raka motsatts. Bara humorn är gemensam (Eftersom det mästa av den är RDAs personliga style).
MacGyver är en kvicktänkt sugsvamp som suger upp all info och fattar hur allt hänger ihop. Jack är trögtänkt, leker men pennor under onfo-möten och fattar ingenting.
Edited by Crusader, 09 April 2007 - 18:39.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts