Jump to content

Photo

Triangeldrama: Rodriguez + The Jetsons + Land of the Lost

• This topic is locked This topic is locked
3 replies to this topic

#1 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 May 2007 - 09:17

Rodriguez Choosing Jetsons or Lost? - ComingSoon.net

The Hollywood Reporter has confirmed a rumor at LatinoReview.com that director Robert Rodriguez is in talks to direct a live-action feature version of futuristic 1960s cartoon The Jetsons for Warner Bros. Pictures, being produced by Denise Di Novi and Donald De Line.

At the same time, Rodriguez has met with Will Ferrell and Universal executive for helming duties on Land of the Lost, based on the 1970s Sid and Marty Krofft fantasy TV series to which Ferrell is attached to star.

The trade adds that "Jetsons" has the edge because its script, whose latest draft is by Adam Goldberg (Fanboys), is further along.

Har alltid gillat the Jetsons, hoppas man gör det till en mer seriös film än flintstones (som jag tycker har en liten parodi-känsla filmerna igenom).

Land of the Lost har jag aldrig hört talas om - men titeln låter intressant. :P Finns tydligen en remake från 90talet också...

Länkar:
|- Land of the Lost
| |- Land of the Lost (1974 TV series) - Wikipedia, the free encyclopedia
| |- Land of the Lost (1991 TV series) - Wikipedia, the free encyclopedia
| |- "Land of the Lost" (1974) - IMDb
| |- "Land of the Lost" (1991) - IMDb
| |- Land of the Lost TV Show - Land of the Lost Television Show - TV.com
| |- Land of the Lost (1991) TV Show - Land of the Lost (1991) Television Show - TV.com
| |- YouTube - Land of the Lost Intro (Season One)
| |- YouTube - Land Of The Lost (1991) intro
|- The Jetsons
| |- The Jetsons - Wikipedia, the free encyclopedia
| |- Jetsons - Wikipedia, den fria encyklopedin
| |- "The Jetsons" (1962) - IMDb
| |- The Jetsons TV Show - The Jetsons Television Show - TV.com
| |- YouTube - The Jetsons Tv Intro

Edited by XC, 09 May 2007 - 09:30.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#2 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 09 May 2007 - 09:45

Har alltid gillat the Jetsons, hoppas man gör det till en mer seriös film än flintstones (som jag tycker har en liten parodi-känsla filmerna igenom).

Seriöst? Flintstones och Jetsons har väl aldrig varit menade att vara seriösa, de är ju humoristiska serier som man ska garva åt. Och om de ska göra en film baserat på nånting i stil med Jetsons tycker jag att man ska kunna driva med basmaterialet. Fast det är bara vad jag tycker, det är inte helt säkert att jag tolkat det du sagt korrekt.

Land of The Lost är en serie som är känd för sina dåliga specialeffekter. Om en sån som Rodriguez, som brukar ha "state-of-the-art"-effekter i sina filmer, skulle göra en sån film vet jag inte om det skulle göras i rätt riktning. Nu vet jag ju inte hur han hade tänkt göra den filmen, men ändå.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#3 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 May 2007 - 10:08

Jag menade att man skulle förhålla sig seriöst mot den tecknade serien. :) Vad gäller flinstones så är de mer parodier på den tecknade serien tycker jag, och i det fallet så gillade jag det inte.

Taskiga special effekter framgick ganska tydligt när jga tittade på introna på YouTube. :lol:

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#4 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 May 2007 - 12:23

Jag ser helst att ha i så fall tar sig an Land of the Lost som nästa projekt. The Jetsons har aldrig direkt intresserat mig och jag skulle nog inte se filmen om nu Robert Rodriguez gör den, trots att jag tycker att han är en riktigt bra regissör.