Jump to content

Photo

Inspelningen av den nästa Star Trek-långfilmen startar 5:e November

• Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Sci-Fi Nytt

Sci-Fi Nytt

Senior Commander

• Admin
  • 298 posts

Posted 08 August 2007 - 12:17

Variety rapporterar att inspelningsstart för den kommande Star Trek-långfilmen är satt till den 5:e November i år.

Filmen regisseras av J.J. Abrams med ett manus av Alex Kurtzman och Roberto Orci som även står som filmens exekutiva producenter.

Filmen är den 11:e i ordningen och förväntas bli en nystart för Star Trek och som förhoppningsvis ska tilltala både inbitna fans men även dra till sig nya.

Filmen förväntas få premiär den 25:e December 2008

Originalartikeln

#2 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 09 August 2007 - 23:32

Äntligen en ny star trek film och kanske *hoppas* en ny serie som följd av filmen.
Börjar bli trött på att se om alla gamla star trek filmer och tv-avsnitt nu. ;)

#3 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 August 2007 - 14:10

Det är trevligt att ha ett datum som riktlinje. Dock bör dom snabba på lite nu och hitta övriga skådespelare till dom andra karaktärerna, tiden krymper för varje dag.

#4 Zaphodile

Zaphodile

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 64 posts

Posted 15 August 2007 - 15:24

Någon som vet vad den ska handla om? Jag skulle föredra något helt nytt, kanske inte ens ombord på nåt rymdskepp. Åtminstone ett nytt skepp med ny besättning :)

#5 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 August 2007 - 16:20

Någon som vet vad den ska handla om? Jag skulle föredra något helt nytt, kanske inte ens ombord på nåt rymdskepp. Åtminstone ett nytt skepp med ny besättning :)

Den kommer handla om hur Kirk och Spock träffades för första gången och deras första äventyr tillsammans. Och eftersom gammla Spock också är med och de har svårt att få in gammla Kirk så skulle jag gissa på att det utspelar sig även i TNG tiden och att Spock berättar vad som hände.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 15 August 2007 - 16:28

Inga detaljer än men de stora dragen är:

- Tidsperioden är Kirks & Spocks ungdomsår. Förmodligen får vi se deras första möte.
- Den övriga besättningen från TOS (McCoy, Uhura, Sulu, Chekov, Scotty) är med i filmen. Det ryktas att även Christopher Pike, den förre befälhavaren på Enterprise, kommer att vara med på ett hörn.
- Handlingen kommer till stora delar att kretsa kring Spock, både som ung och gammal. Huruvida detta åstadkommes genom flashbacks, tidsresor eller nåt annat är okänt.

#7 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 16 August 2007 - 22:01

Ahhh det låter lite spännande, hoppas det blir någon tidsresa av något slag för sånt är jag svag för. :D

#8 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 31 October 2007 - 22:44

Om ni är nyfikna på vad den första versionen av filmen skulle handla om så finns det info här

http://www.aintitcool.com/node/34635

(Observera att detta är Jendersen-versionen som skrotades innan Abrams dök upp)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#9 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 31 October 2007 - 23:58

Det jag har hört är följande.

Det ska handla om hur en romulan vill ta sig tillbaka i tiden för att där förstöra hela tidslinjen. Delvis ska det lyckas, vilket i sig öppnar upp för en franchise som börjar om från början. It makes sense... and sort of cool. Det kan vara vad som behövs för att få igång Star Trek igen.

Det är som sagt var bara rykten och bla bla... [läggi n vanlig disclaimer] Men jag håller tummarna för det. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#10 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 01 November 2007 - 00:37

Jendersen-versionen tyckte jag lät rätt bra, det andra lät väl kanske inte fullt så intressant men inget är ju klart än :)

Winter is Coming

#11 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 November 2007 - 13:30

Wohoooo!!!! :thumbsup:

StarTrek.Com - ACTION! Cameras Roll on Star Trek Movie Rebirth

Edited by Cartman, 07 November 2007 - 15:00.

#12 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 November 2007 - 15:19

Trek Movie Report - Famous Location To Appear in New Star Trek Movie

November 24, 2007

It has been reported before that Star Trek director JJ Abrams is doing as much location shooting as possible, and that Trek geek co-writers Alex Kurtzman and Roberto Orci have laced the script with multiple Trek references. TrekMovie.com has learned that those two things will come together in fun homage to Trek’s past.

MINOR SPOILERS below.

Vasquez Rocks to appear in Star Trek
An inside source has revealed to TrekMovie.com that the Star Trek crew will be shooting at the famed Vasquez Rocks Natural Area Park north of Los Angeles. It isn’t known when the shooting starts, but Paramount scouts have already visited the famed Trek locale. Vasquez Rocks is possibly most famously known as the spot where the Metrons staged the death match between Captain Kirk and the Gorn in “Arena.” The TOS crew also used Vasquez for three more episodes as well as Star Trek IV: The Voyage Home (where it stood in for planet Vulcan). The Next Generation, Voyager and Enterprise also shot at Vasquez. Each time the location stood in for a different planet in the Trek universe. It is not known what planet it will be standing in for in the new Star Trek, but a source tells TrekMovie.com that the famous ‘Gorn Rock’ is likely to end up in the film as another one of those homage ‘Easter Eggs’ to the fans.