Edited by DanielSchenström, 15 March 2012 - 16:56.
Figurer
Posted 15 March 2012 - 16:56
Posted 15 March 2012 - 18:16
Han tror rätt. Det är Sebastian Rex. STHLM Utopia existerar inte i samma universum som NS.
Okej, tack båda två. Jag vart lite osäker nämligen. Så då tillhör även Major Gripen samma universum och inte NS. Bra, då vet jag det.
Posted 15 March 2012 - 19:05
Posted 16 March 2012 - 12:46
Major Gripen har varianter i flera universum inkluderande STHLM-Utopia, men han finns inte i NS universum.
Okay. Men en annan NS-fråga då. Finns det någon motsvarande rikshjälte i NS univserum? Då menar jag någon med liknande "Stålmannnen"-kaliber.
Spontant känns Superstjärnan som en sådan hjältinna som kan axla den manteln (yes, you just got punned).
Moder Svea är så klart också en självklar kandidat även om hon verkar för ung för jobbet för tillfället, men det används ju också som en grej i sig (hon kallas ju t.ex. skämtsamt för "Syster Svea").
Posted 16 March 2012 - 13:54
Posted 16 March 2012 - 18:00
Posted 16 March 2012 - 20:05
Jag har en annan "figur" som jag skulle vilja diskutera lite kring för dem som är intresserade. Jag har sett i vissa av serierna att NS har ett eget flygplan av något slag. Har inte sett någon bra bild på den så jag satte ihop ett koncept. Jag har tagit några influenser från X-men (Blackbird) och Fantastic Four (skeppet som delar sig i fyra delar).
Detta är ett förslag avsett för den moderna eran. Kan ju finnas flera farkoster (vem vet vad Tin sysslar med på kvällar och helger...
PS! Jag har sorterat om lite i min Photobucket så det har nog pajat en del länkar till tidigare bilder här i forumet. Här är en länk till mitt Galleri istället så kan den som vill kolla runt.
Göta Lejons NS-Galleri: http://s1246.photobu...608/Radonroten/
Hoppas den funkar.
Posted 16 March 2012 - 21:51
För övrigt, ÄLSKAR designen på planet.
Posted 16 March 2012 - 22:00
Edited by Sret, 16 March 2012 - 22:11.
Posted 16 March 2012 - 22:34
Posted 17 March 2012 - 00:13
Geez, Frank! Du får oss andra i redaktionen att verka lata i jämförelse!
För övrigt, ÄLSKAR designen på planet.
Njä, jag har ju inte lyckats göra klart en serie ännu. Tills dess är ni alla ett strå vassare.
Kul att du gillade designen. Den fjärde designen som jag blev mest nöjd med. Förresten, så att du inte missar det:
Virtus vs Gigantress: http://derangedmeowm...ictim-290651399
Han får er att verka lata endast för att jag inte kan rita, för då hade jag tagit den platsen. Får hålla med skeppen är snygga.
He he! Du är ju en jäkel på manus så antalet sidor där motsvara ju en hel del bilder. Skoj att du också gillad skeppet,.Var roligt att skissa på lite flygplan som omväxling.
Det finns nån skiss av ett plan på samma bild som stjärntornet, och ett plan figurerar i Srets och Toros Ingen-trilogi. Plan kan man förstås inte få för många av eftersom superhjältars utrustning tenderar att gå sönder då och då.
Fasen vad jag fick kika på stjärnbasbilderna innan jag såg det där skeppet på skissen. Kul att upptäcka sån't i efterhand, faktiskt. Planet i serien har jag däremot sett. Ja, hjälteutrustning måste det väl finnas gott om. Om inte hjälten kan gå sönder så kan man ju alltid sabba hans favvoåk istället. Fina explosioner blir det också.
Posted 17 March 2012 - 00:37
Posted 17 March 2012 - 00:53
Nu har jag missat något, kanske får omläsa min serie, men ett plan?
Ah, fel serie. Nordens Stjärnor vs Vengence, SSS # 11, ska det vara. Samma tecknare (Mario Toro) men manus av Thomas Fels. Schysst att veta att jag inte är den enda som blandar ihop namn...
På DA gav jag Sebastian (Virtus) cred för en bild med Gigantress som DarkPaladin (Viktor) hade kommit på.
Kan ju passa på att säga att En Hobby För Alla har riktigt bra manus och bild! Gillar den skarpt!
Edited by Göta Lejon, 17 March 2012 - 00:54.
Posted 17 March 2012 - 02:48
Försök inte, En hobby för alla kan knappast vara Riktigt bra, att det fungerar som ett första manus från en nybörjare kan jag väl köpa. Du har väl bara läst första delen. Går säkert nedför efter det. Märkt att jag är lite av en perfektionist, och vet att det kan vara bättre.
Edited by Sret, 17 March 2012 - 02:49.
Posted 17 March 2012 - 13:48
Tänkte väl det, jag blev orolig att jag hade missat något. I min egna serie!
Försök inte, En hobby för alla kan knappast vara Riktigt bra, att det fungerar som ett första manus från en nybörjare kan jag väl köpa. Du har väl bara läst första delen. Går säkert nedför efter det. Märkt att jag är lite av en perfektionist, och vet att det kan vara bättre.
Jag väljer att bedöma serier baserat på de förutsättningarna som dess skapare har och då tycker jag faktiskt att er serie ÄR bra gjord.
Manuset flyter på och Marios stil har blivit mer vassare också, förutom möjligtvis på just flygplan då.
Och apropå perfektionism så har jag ju en annorlunda syn på saken (host-host-citat-host-harkel!), vilket också kan bidra till min generösa bedömning. Det är ju i slutända ändå varje enskild läsare som bestämmer om en serie är bra eller dålig.
Posted 17 March 2012 - 18:52
Menva... Måste man registrera sig för att få se dina snuskbilder? Vad är det för sätt?!Förresten, så att du inte missar det:
Virtus vs Gigantress: http://derangedmeowm...ictim-290651399
Posted 17 March 2012 - 20:11
Menva... Måste man registrera sig för att få se dina snuskbilder? Vad är det för sätt?!
De är det enda rätta sättet. Join the DArk side. <insert slow asthmatic breathing here please>
Posted 18 March 2012 - 00:26
Posted 18 March 2012 - 01:20
Det är svårt att göra Nörden någorlunda farlig med tanke på namnet. Nörden tåls att jobbas på.
Byt namn så lossnar resten kanske? Nörden är konceptet men namnet kan ju vara något annat. Engelska namn kan låta lite tuffare. Kanske inte just "Nerd" men "Geek"? "Dweeb" beskrivs som en "mega-nerd" på thesaurus.com. MEGA-NERD låter kanske inte tufft men iaf lite mer hotfullt.
"Oh, no! It's MEGA-NERD! We're doomed!!!" Mjo, tycker det kan funka.
Posted 18 March 2012 - 09:53
Posted 18 March 2012 - 11:20
Han kanske har någon form av armé kallad Nördens Stjarnor.
LOL!!!
Nu vill jag plötsligt rita upp denna "konkurrerande" semihjältegrupp! Du flyttade även punkterna från "ä" till "o". Snyggt kreativt stilgrepp!
Vi kanske borde göra en sådan "semihjälte" var. Superskurkar kan man ju inte få för ont av. Eller jo, de kan göra ont, men ni vet vad jag menar. Eftersom Sret startade upp det här med sin idé så tycker jag i så fall att hans karaktär bli hjärnan som styr hela gruppen. Där har vi ett namn i sig också; "Hjärnan".
Posted 18 March 2012 - 13:51
Posted 18 March 2012 - 15:13
Vi har ju en figur i stock listan, med namnet IQ ? Vi kan ta det namnet
Är ju faktiskt väldigt passande! Sret får bestämma.
Under tiden har Sret och jag fört en diskussion i en annan tråd om en annan karaktär som han stötte på i en dröm (läskigt). Tänkte föra över den diskussionen här med en bild jag gjorde, baserad helt och hållet på namnet. Så mycket mer har ingen av oss kommit egentligen. Tänkte att en bild kan funka som en bra knuff. Spann vidare rätt hårt på namnet kan man väl säga...
Red Coat: http://i1246.photobu...ss01_edited.jpg
Posted 18 March 2012 - 15:26
Posted 18 March 2012 - 15:37