Jump to content

Photo

Diskutera Årets Film 2007


  • Please log in to reply
293 replies to this topic

#1 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 15 January 2008 - 21:32

I morgon afton sparkar vi igång turneringen för årets film 2007. Nomineringarna har blivit utsedda och håller på sammanställas till en snygg liten lista.

Redan nu kan ni dock börja diskutera. Förhoppningar inför? Glömdes det bort nån film? Var jag och Georgia hemskt orättvisa som diskade ett par filmer? Ordet är fritt och kom ihåg:

In the end, there can be only one. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#2 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 15 January 2008 - 21:39

yay, äntligen drar det igång. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 January 2008 - 21:40

*Kånkar in pulpeten i tråden*
*Springer ut och hämtar overhead-apparaten*

*harkel*

Det här är ju skandal!
Fel film vann i år igen?

OK! Med det ur systemet så kan vi nu ägna oss år sansade diskussioner mellan mogna vuxna.

:D

Jag ser hur som helst fram emot och sätta upp ännu fler filmer på min alltjämt växande "att se"-lista.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 January 2008 - 22:10

:lol:
Jobbigt att bära in allt det va? Hade det inte räckt att ta in en stol att stå på eller en låda? :P

Var jag och Georgia hemskt orättvisa som diskade ett par filmer?

^_^
*ser framför mig en ny kategori i SFN-Galan år 2008
- Årets mest hatade Moderator.
De två nominerade är: Georgia och Wylie*

:lol2:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#5 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 January 2008 - 22:20

:lol:

Ingen fara på taket G. Hämden kommer nästa turnering som jag är inblandad i. ;)

Låda? :blink: Jag fyndade pulpet och overhead på regeringskansliets loppis efter valet! :D

Edited by XC, 15 January 2008 - 22:21.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#6 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 January 2008 - 22:44

Hmm, då blir det den där jobbiga tiden igen. Se vilka som är i dagens duell, snabbt som attan ladda ned de man inte sett så man hinner se dem och rösta i tid. :P
Jag vill minnas att förra året svor jag att jag skulle ladda ned alla iförhand... hmm, vad blev det igentligen med det? :P
Skulle inte förvåna mig om Disturbia är först ut när jag tänkt köpa den på DVD. :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#7 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 15 January 2008 - 22:52

Men det är ändå roligt att du tänker så Crusader. Sånt uppmuntras. :)

Alltid roligt om så många som möjligt ser filmerna som är med i turneringen. Inte för att jag uppmanar till illegal nerladdning. :whistle:

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#8 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 January 2008 - 22:52

:lol:
Du har ju faktiskt haft lite tid på dig att kolla igenom filmerna medan nomineringstiden varit. Skyll dig själv :P
Har förstås inte själv kommit så långt i mitt filmtittande, så jag sitter väl själv i samma båt som dig skulle jag tro :lol:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#9 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 15 January 2008 - 23:03

Jag tycker vi låter pulpet och OH stå kvar till slutet så att någon (den som nominerade kanske?) kan ta på sig att ge ifrån sig ett pinsamt tacktal, typ:

- "I'm the king of the world! Woo-hoo!"
- "I can't deny the fact that you like me, right now, you like me!"


Moderatorerna har också ett styvt jobb att dra dåliga vitsar mellan varven. Men det finns det ju bevis på förmåga från tidigare turneringar ;)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#10 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 15 January 2008 - 23:14

:lol:
Du har ju faktiskt haft lite tid på dig att kolla igenom filmerna medan nomineringstiden varit. Skyll dig själv :P
Har förstås inte själv kommit så långt i mitt filmtittande, så jag sitter väl själv i samma båt som dig skulle jag tro :lol:


lite på väg har jag kommit, 13 stycken filmer har jag sett av de nominerade (+ några som inte är nominerade.) ett yay till mig, för så många filmer har jag inte sett under ett år förut. :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#11 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 January 2008 - 23:22

13 stycken filmer har jag sett av de nominerade

Några färre för mig tror jag, 10 st eller så. Har inte räknat dom.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#12 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 15 January 2008 - 23:30

Kul att det äntligen är pågång nu :thumbsup:
Och i år är jag bättre förberedd dessutom, har sett drygt 40 av de nominerade filmerna.

Winter is Coming


#13 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 15 January 2008 - 23:36

Sett 50 filmer av de nominerade och vägrar att se de resterande 14 :P (men Enchanted vill jag faktiskt se nån gång. Den inkluderar trots allt en otroligt charmig ekorre :D Alla som vet nåt om film vet att charmiga ekorrar är det tydligaste tecknet på superb kvalite ;) )
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#14 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 January 2008 - 23:40

En av de riktigt bra sakerna med turneringen får jag erkänna att den får en att faktiskt ta och se alla filmer som man skulle vilja se men aldrig tar sig tid till. :)
Jag tror jag har sett 14-15 stycken av dem. Ett par av dem ska jag snart se på bio. Men fy, värsta är Saw IV och Bourne Ultimatum. Varför? Jo, för jag vill se de förra filmerna först. Saw I-III har jag hemma (men lite sugit om Saw IV är morgondagens) har bara inte blivit av att se dem än. Jag ville ha någon att se dem med för skräckfilmer är alltid roligast att se tillsammans med någon annan. Tyvärr har ingen haft tid att ha ett Saw maraton.
Bourne 2 deletade jag för nån vecka sedan från min Hard-Drive ViaSat box för jag behövde plats. :(
Nej, i år ska jag nog försöka att inte vara lika sträng mot mig själv utan kommer det en sista delen i en trilogi eller liknande så skippar jag den sålänge. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#15 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 15 January 2008 - 23:43

Sett 50 filmer av de nominerade och vägrar att se de resterande 14 :P


Damn Spidde, det var imponerande. :)

Själv har jag sett 37.

Edited by Wylie Times, 15 January 2008 - 23:45.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#16 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 16 January 2008 - 21:24

Jag har inte sett Freedom Writer och efter att ha sett trailern har jag ingen lust att göra det heller. Ännu en "lärare kommer till tuff skola och försöker rädda eleverna från sig själva" film. *suck*

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#17 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 January 2008 - 21:28

Ändå lockade den mig mer än Bourne Ultimatum. :) (Har inte sett någon av dem, trailer+text fick räcka för mig)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#18 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 January 2008 - 23:11

Har inte heller set någon av dem. Så jag röstar även jag efter vilken som verkar intresantast. :) Inte en chans jag hinner ladda ned och se 4 filmer innan imorgon. :P

Föresten, är fdet 24+ timmar per turnering som gäller även i år?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#19 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 17 January 2008 - 02:13

Det är 24 timmar per omgång som gäller , ja.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#20 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 January 2008 - 15:04

Har bara 4 filmer att se så har jag sett alla nominerade filmer. Det känns betydligt roligare att rösta om man verkligen har sett alla filmerna och kan välja vilken som är bäst i dom olika omgångarna och inte bara välja en på måfå. :)

#21 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 17 January 2008 - 17:01

Har bara 4 filmer att se så har jag sett alla nominerade filmer. Det känns betydligt roligare att rösta om man verkligen har sett alla filmerna och kan välja vilken som är bäst i dom olika omgångarna och inte bara välja en på måfå. :)

Precis, hade faktiskt bara tänkt rösta om jag sett båda filmerna. Får se om jag kan hålla mig till det ;) .
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#22 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 January 2008 - 18:01

2 filmer jag sett :) i går hade jag bara sett den ena filmen.

Har jag inte sett filmerna så kommer jag rösta på vilken som låter mest intressantast och har en bra trailer.
Men jag försöker se så många filmer som möjligt som är nominerade.
Kollade igenom listan och såg att jag faktiskt sett 19 av filmerna som är nominerade :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#23 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 January 2008 - 18:26

Georgia skulle givetvs frångått 'slumpa varje ny duell'-metoden och lagt upp ett startfält med fördefinierade startnummer.

Dagens länktips: RANDOM.ORG - Sequence Generator

;) :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#24 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 17 January 2008 - 18:29

XC: Den har jag använt i två år nu ;)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#25 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 January 2008 - 18:30

Förvånad mig inte. Random.org är en av de bästa siterna på sitt område.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)