Jump to content

Photo

Tales Of An Ancient Empire

• Please log in to reply
35 replies to this topic

#1 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 April 2008 - 08:41

Wow, That 'Sword and the Sorcerer' Sequel is Actually Happening!

About eight months ago I got some sequel news that stunned me to the very core of my mega-geeky being: After 25 years of waiting, I would finally be getting my sequel to The Sword and the Sorcerer. (For a recap of this nerdly saga, click right here.) Suffice to say that "Tales of the Ancient Empire" was about to become a reality, and if you happen to be a movie freak who recognizes that particular movie title, then congratulations: You're officially my friend.

For those, on the other hand, who have lives ... I can offer a brief recap: A fantastic B-movie from the early '80s is about to get a long-overdue sequel -- and Twitch has lots of details! Apparently Lee Horsley will be returning for the sequel, and he'll be joined by the likes of Christopher Lambert, Kevin Sorbo and Victoria Maurette. The outlandishly prolific filmmaker Albert Pyun had this to say about the project: "It's got a sexy sorceress, hordes of demonic vampires, a giant serpent, sea pirates, nasty sword (and axe, spear, leg of cow) fights and gore and nudity galore. Everything that a rousing adventure needs to have."

So while I'm a little disappointed in Twitch's news that the movie will be more of a sequel "in spirit" than anything else, I'm just glad Mr. Pyun keeps his promises: He told us (years ago) that Talon would return in Tales of the Ancient Empire, and it sure looks like he will be. (Don't forget the sword!)

Nu tycker ju jag att det finns en charm i 80-talets muskel fantasy, och om jag inte minns aldeles fel så är The Sword and the Sorcerer en riktigt hyffsad film. (Har den på DVD). Kan faktiskt bli bra. :)

--
Officiell Hemsida

Edited by XC, 14 September 2009 - 16:40.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#2 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 April 2008 - 15:30

Jag köpte The Sword and the Sorcerer på DVD för inte alls länge sedan men har inte sett den än. Har ett minnet av filmen som bra och att jag gillade den väldigt mycket tidigare. Att den får en uppföljare låter ju intressant oavsett om första filmen fortfarande är bra eller ej. Fantasyfilmer växer ju inte direkt på träd längre.

#3 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 August 2008 - 12:31

Lite nytt samt en del äldre nyheter.

Den här nya artikeln via AICN säger följande.

Albert Pyun also mentioned that the previously announced shooting of Tales of an Ancient Empire which was gearing up to roll in early May was rescheduled for political reasons, but looks to be set for a September start now.

Inte en aning vad dom menar med det men den ser ut att fortfarande vara på gång.

Hittade även denna äldre artikel som avslöjar lite info som inte har postats tidigare.

Yancy Butler (Witchblade TV-Series)
Posted Image

Leah Cairns (Racetrack Battlestar Galactica)
Posted Image

Är officiellt ombord på filmen.

Yancy plays half-sister to Lambert, Sorbo, and Victoria Maurette.

The project rolls in Argentina (Buenos Aires) & will end its shoot in Tunisia.

Såg om filmen för ett tag sedan och tycker fortfarande att den håller än idag, det ska bli intressant om inte annat att följa detta projekt och se vart det för oss. Om filmen sedan blir bra återstår att se. :)

Edited by Cartman, 07 August 2008 - 12:31.

#4 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 January 2009 - 14:44

XC, byter du namn på tråden till titeln (Tales Of An Ancient Empire) på uppföljaren?

Hade nästan glömt bort den här filmen, men nu har Twitch ladgt upp lite bilder och posters från den kommande filmen. Bilderna finns att se här. Edit: Även stora versioner via AICN.

En del bilder ser spännande och småspoilriga ut men det blir lätt så när dom tas ur sitt sammanhang. Själv ser jag fortfarande fram emot att få se filmen.

Edited by Cartman, 21 January 2009 - 18:51.

#5 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 January 2009 - 10:09

Håller med, det ser riktigt lovande ut faktiskt. :)

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#6 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 14 September 2009 - 16:38

Carty hittade en poster! :D Där står lite om filmen också - bland annat så har personen i fråga sett lite av (den ofärdiga) filmen. Jag tycker det verkar lovande att man försöker hålla det så nära 80-tals fantasyn som möjligt. :)

»Very much in the vein of the original, Tales is Pyun's attempt to return to an older style of fantasy, something more along the lines of what was being done in the 80's albeit making full use of current technology.«[Källa]

Posted Image
(Och ja, postern är aningen tråkig).

fqq5BYam.jpg

#7 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 September 2009 - 16:54

Det är bara att hoppas på det bästa. Hittills tycker jag att det verkar gå åt rätt håll och visst vore det trevligt med en fantasyfilm som är i samma anda som 80-tals fantasyn. :)

#8 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 May 2010 - 11:55

Oj, här har vi missat att posta en hel del ser jag. XC tipsar oss iaf om det senaste.

Det senaste är en trailer till filmen som Herr Pyun nu har släppt. Tidigare har vi fått se fyra klipp från filmen, men dessa har han tagit ner nu.

http://www.youtube.com/watch?v=JmgrupMtuYA

Posted Image

#9 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 18 May 2010 - 12:07

Visst ja, vi hade ju en tråd om filmen. :)

Jag ser då fram emot den här, oavsett kvalitén på CGIn. :)

fqq5BYam.jpg

#10 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 18 May 2010 - 12:13

Hm, ser ju ut som Hercules... ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#11 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 May 2010 - 12:21

XC: jag visste om det tidigare men jag var för lat för att skriva något om dom andra sakerna. Sedan är det ju mer eller mindre bara du och jag som är intresserad av den här filmen om man ska gå efter "trängseln" i den här tråden. ;)

Synon: ja, skulle det vara något negativt? :P

#12 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 18 May 2010 - 12:24

Well, jag kan ju inte påstå att jag är något större fan av varken den eller Xena. <_< *duckar inför responsen*

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#13 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 18 May 2010 - 12:26

@Carty: Jo, det är väl bara mer eller mindre du och jag här, så kanske är det lite lätt att glömma att posta här också när det är så mycket smidigare att bara dela den i GR. :)

@Synon: Pah. Vad vet du om bra TV. :P

Edited by XC, 18 May 2010 - 12:27.

fqq5BYam.jpg

#14 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 May 2010 - 12:31

Synon: det är helt okej, för då blir det ju mer över till mig. :P

XC: visst är det så. Först tänkte jag inte posta här, det är ju inte alltid man gör det så fort det dyker upp något nytt och man vet att det finns en tråd på SFN om det berörda, men sedan såg jag hur länge sedan det var och tyckte att kanske att vi kan värva någon mer intressent till vår tråd. ;)

#15 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 18 May 2010 - 12:33

Nämen, var det allt? :o *andas ut*

#16 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 18 May 2010 - 14:08

Snälla Synon, vad tror du om oss egentligen? Vi Xenties vet bättre än så.

Det är inte en fråga om du kommer se ljuset, det är bara en frågan om när. ;) :P

Edited by XC, 18 May 2010 - 14:09.

fqq5BYam.jpg

#17 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 18 May 2010 - 14:11

Xenties? Där ser man, nu lärde jag mig något nytt. Och till det sista skakar jag bara på huvudet och :lol:

#18 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 May 2010 - 14:56

Det låter som en utmaning där Synon. Medans du försöker att omvända mig från att vara en spoilerjunkie till att bli spoilerfri, så kan jag försöka få dig att uppskatta (läs: dyrka) Xena och Hercules? :P

#19 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 18 May 2010 - 15:01

Tyvärr så lär det inte funka. Har faktiskt sett lite av dem, men... eh <_<

#20 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 May 2010 - 15:09

Första stadiet är förnekelse sägs det ju. :P

Och som sagt, man kan inte döma ut hela tv-serier efter att bara ha sett "lite" av dom. Dessutom tycker jag om utmaningar och om det behövs så kan jag sätta mig på tvären i din spoiler-avgiftning av mig och då blir du kanske lite mer samarbetsvillig. ;)

Edited by Cartman, 18 May 2010 - 15:09.

#21 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 18 May 2010 - 18:28

*Hör SoD fnissa någonstans ifrån*

#Synon: Man skall aldrig säga aldrig. ;) fråga SoD, han hade inte heller sett mycket av Xena och var tidernas Xena bachare. Sedan såg han första säsongen. :)

Edited by XC, 18 May 2010 - 18:29.

fqq5BYam.jpg

#22 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 20 October 2010 - 19:21

Jag vet ärligt knappt jag skall börja...

Hela tiden hade jag en vag känsla av att jag tittade på fel film. För det första har den en tung air av amatörfilm över sig - och de de dåliga cgi-scenerna som petas in som mellanstick skär sig mot det övriga. Mysko ljusmix på sina håll. Och vem sjutton valde det där soundtracket? :blink: Och hur cool idén med att kasta in vampyrer i en fantasyfilm är - så skär det sig lite när man nyss sett första filmen. Och skall vampyrer verkligen morra och snörvla som hundar? Den här har absolut inget alls gemensamt med den första btw, mer än det är löjliga svärdet. Ojämna skådespelare - de flesta verkar vara juniorer och till och med Ralf Moeller (vår idol från Conan: the Adventurer[1]) framstår som "erfaren" och "OK"; minns att den killen får the Guvernator att framstå som rena oscarsmaterialet. Alla gör däremot sitt bästa tror jag. Jag hoppas det iaf. Filmen lyfter lite med Kevin Sorbos scener men kanske inte för hans originella rolltolkning (tänk dirty-Herc). Och slutet sedan. Eller snarare vilket slut? Just när storyn börjar ta sig så slänger de upp texten "vi ses i Tales of an Ancient Empire: Red Moon".
Missuppfatta mig inte - gillar man vampyrfilm och inte sett the Sword and the Sorcerer - så kan man nog roas av den här. Om inte så lär man aldrig ta sig förbi wtf-tittar-jag-på-rätt-film-stadiet.

[1] Mina omdömmen för de två frösta avsnitten av Conan: The Adventurer.

--
"Den som XC chockade forumet med att totalsåga en fantasy-produktion II". :P ;)

Edited by XC, 20 October 2010 - 19:28.

fqq5BYam.jpg

#23 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 October 2010 - 19:42

Såg det här först nu:

#Synon: Man skall aldrig säga aldrig. ;) fråga SoD, han hade inte heller sett mycket av Xena och var tidernas Xena bachare. Sedan såg han första säsongen. :)

För att förtydliga: Jag började att se säsong tre, innan jag såg säsong 1 och 2. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#24 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 20 October 2010 - 19:58

Det kanske du gjorde - men det vände väl inte riktigt förrän efter du började med avsnitt 1? :)

fqq5BYam.jpg

#25 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 21 October 2010 - 00:34

Nu ska ni få höra nåt roligt, go' vänner! :D

Jag FÖRVÄXLADE först Sword and the Sorcerer med... DEATHSTAAAAAAAAAAAALKEEEEEEEEERRR!!!!

Så när jag såg denna tråd, om en uppföljare, så tänkte jag bara... NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!! o0______0o

Det får inte ske...

Nu såg jag ju sen att det tydligen var två helt olika filmer. Skönt tänkte jag, att det inte var den gräslige Dödsförföljaren som var på G igen.

Dock, så verkar det som att det här skräpet tydligen BLEV lite som en viss Dödsförföljare ändå...

OHOHOHOHOHOHOOO!! :D

Det här är den sorts film som man ger Hoffe i födelsedagspresent, skulle jag tro. ;)