Jump to content

Photo

Hancock - En fallen superhjälte försöker återupprätta sin image...


  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 May 2008 - 20:15

Lika bra att starta en tråd om denna film.
Kopierat XCs inlägg från Officiella trailer-tråden

Hancock [ComingSoon.net|BioTider.se]

Release: 2.07.2008 (usa) ¤ 16.07.2008 (sve)
Genre: Action
Officiell Hemsida: n/a
Synopsis: En fallen superhjälte försöker återupprätta sin image...

Trailer:
youtube.com
traileraddict.com
hd-trailers.net
movies.yahoo.com


Edited by Georgia, 02 May 2008 - 20:17.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 May 2008 - 17:27

Spoiler TV - New Hancock Banner and Widget

Posted Image

#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 May 2008 - 18:19

Den där är lika cool som rolig. :D

Bara jag som får fresh prince vibbar av den? :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 May 2008 - 18:22

Nej.

Den verkar rätt kul den här filmen
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#5 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 May 2008 - 12:03

Mjo, visst är det lite "Fresh Prince"-vibbar på den bannern. Såg om trailern igår och den var rätt rolig. Ser ut att bli en inte alltför allvarlig film.

#6 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 13 May 2008 - 15:42

Intressant hur superhjältetemat börjat korsbefrukta sig med andra filmgenrer. T.ex. romantiska komedier i "Mitt Super-Ex" och i Hancock verkar de göra en parallell med avdankade kändisar. Det kan nog jämföras med när James Bond blev poppis och det vimlade av hemliga agenter i "Get Smart", "In Like Flint", "Mannen från U.N.C.L.E." etc.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#7 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 May 2008 - 15:50

Verkar helfestlig. :P Men efter att ha sett trailern så ser man att den har en seriös sida också.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 13 May 2008 - 22:24

Det här verkar ju hur kul som helst :thumbsup:

Winter is Coming


#9 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 14 May 2008 - 02:34

Det verkar kul men... ugh Will Smith... Really?

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#10 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 May 2008 - 15:44

Yeah, Will Smith! :thumbsup: En av mina absoluta favoritskådespelare! :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 14 May 2008 - 21:16

Yeah, Will Smith! :thumbsup: En av mina absoluta favoritskådespelare! :)

Håller med till 110% :D

Winter is Coming


#12 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 14 May 2008 - 21:46

:wacko:

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#13 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 May 2008 - 12:24

Dom som har läst mina inlägg på forumet vet nog vad jag tycker om Will vid det här laget, han är inte direkt den bästa skådespelaren som jag har sett om man säger så... :D

Dock brukar det alltid sluta med att jag ser hans filmer av någon anledning (troligtvis för att jag är en filmnörd och ser mycket film) och så blir väl fallet även här. Tycker dessutom att trailern var okej till skillnad från andra trailers som jag sett för hans tidigare filmer. Det är ju dock ingen garanti för att filmen blir bra.

Edited by Cartman, 15 May 2008 - 12:25.


#14 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 15 May 2008 - 14:08

Dock brukar det alltid sluta med att jag ser hans filmer av någon anledning (troligtvis för att jag är en filmnörd och ser mycket film)

Samma här. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#15 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 May 2008 - 14:22

Dock brukar det alltid sluta med att jag ser hans filmer av någon anledning (troligtvis för att jag är en filmnörd och ser mycket film)

Samma här. :)


:thumbsup:

Man får inte låsa fast sig vid något utan se helheten med ögonen öppna och med en opartisk syn.

#16 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 May 2008 - 22:16

Hancock is Late! Sydney Premiere Cancelled.

Will Smith's Hancock world premiere in Sydney, Austrailia has been cancelled because it isn't going to be finished in time...

Sources at Cinema Blend say the flick is about to go through heavy re-shoots in order to make its July 2nd theatrical release date.

Last minute re-shoots are not uncommon in the film industry. Smith's last film "I Am Legend" completely reworked the ending a month before it opened, and the tardiness didn't hurt them a bit. The apocalyptic movie made a cool $500 million+ at the box-office.


Hancock May Be In Trouble
By Josh Tyler: 2008-05-16 00:30:56

Hancock May Be In Trouble Disturbing news from the realm of Will Smith’s superhero movie Hancock. The movie’s world premiere had been scheduled to happen next month in Australia. Everyone from Will Smith to Peter Berg was scheduled to attend, but now not so much. The film’s premiere has been unceremoniously cancelled.

What’s really worrisome here is the reason it may have been cancelled. Our sources tell us they aren’t having the premiere, because the movie won’t be ready. It won’t be ready because they won’t have a print, and they won’t have a print, because rumor is that the movie is headed for re-shoots. There may be problems with Hancock.

The film is set to open worldwide on July 2nd, which makes this a bit late to be pulling the thing out of the can and re-shooting it. On the other hand, there were rumors that Will Smith’s last film I Am Legend went through similar troubles, and that ultimately turned out pretty good. If this is true, maybe it’ll be for the best.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#17 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 May 2008 - 15:00

More new pictures have been released from Will Smith's 'Hancock'.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#18 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 May 2008 - 15:14

Video: 'Hancock' TV Spot #2


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#19 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 May 2008 - 23:30

3rd Hancock TV Spot is Here!


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#20 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 June 2008 - 11:15

Internationell Poster

Posted Image

Källa

#21 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 July 2008 - 11:34

En recension har dykt upp via Ain't It Cool

EDIT:

Twitch - Review of Hancock

Twitch - Movie Review: Hancock

EDIT IGEN:

First Showing - Kevin's Review: Hancock - Missing the Super in Superhero

EDIT EN GÅNG TILL:

Cinemaspy - Hancock

Edited by Cartman, 04 July 2008 - 12:25.


#22 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 September 2008 - 14:07

Släpps preliminärt på DVD och Blu-ray här i sverige den 19/11 enligt Discshop.

Hancock (2-disc)

Hancock (Blu-ray)

#23 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 October 2009 - 12:56

En överasskande bra film faktiskt. Jag är inget större fan av Will Smith men brukar ge en del av filmerna han medverkar i, en chans. Jag är glad över att jag gjorde det med den här filmen också.

Jag gillar temat att man visar baksidan med hur det är att vara en superhjälte. Hur ensamt det kan vara och hur utsatt man är. John Hancock är en riktigt intressant karaktär och det håller nästan hela vägen. Det är först mot slutet av filmen som den tappar lite mark. Främst för att den övergår till att vara som vilken actionfilm som helst som handlar om superhjältar. Men under större delen av filmen får man vara med och ta del av hur Hancock försöker hitta mening med tillvaron och ibland blir det riktigt djupt och rörande. Det finns flera andra superhjältefilmer som lägger vikt på dom extensiella frågorna men det är få som lyckas så bra som den här filmen gör. Synd bara att man inte kunde bibehålla det hela vägen ut. Nu när en uppföljaren är på gång så tror jag att det blir en renodlad superhjältefilm och det känns inte alls lika intressant. Man hade dessutom chansen att avsluta den här filmen på ett annat sätt än vad man gjorde men den chansen tog man tyvärr inte, vilket är synd. Jag tror att det hade passat mycket bättre och lyft filmen ännu mer.

Skådespelarna är bra. Will Smith är helt okej som Hancock och jag förstår att många tyckte det var ett riktigt lyckat val. Personligen har jag som sagt lite svårt för honom och tycker således att prestationen är okej men saknar det där lilla extra. Charlize Theron är också okej men känns något malplacerad. Jason Bateman är väl den enda som känns helt gjuten i sin roll. Övriga skådespelare håller sig på en bra och lagom nivå.

Den visuella biten är riktigt bra och känns passande till filmens handling. Man har bland annat valt att jobba med John Dykstra som har en diger resume bakom sig.

Så kort och gott är det här en bra film, speciellt den biten med att påvisa hur det är att vara superhjälte och att det även har en baksida. Så även om filmen inte håller hel vägen ut så är det en film som är kul att ha sett.

#24 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 March 2013 - 18:46

Hancock (2008) [US]
#Genre: Action-komedi med en hälsosam dos drama.
#Koncept: Hancock vill gärna hjälpa till men det blir för det mesta fel; delvis är det hans humör men det mesta rår nog spriten för. När han räddar PR-kosulten Ray så vill denne hjälpa Hancock att komma till rätta med sitt liv.
#Förväntningar: Låga, på förhand kändes det här mest som att rida på vågen genom att göra en superhjältefilm som är kärring mot strömmen.
#Ögon&Öron-godis: Den är - inledningsvis iaf - bättre än väntat. Det erkänner jag på en gång. Hancock är en rätt underhållande karaktär som vill gott men som inte riktigt planerar sina infall.  Och filmens story är en frisk bris bland alla nobla superhjäte-storys som vi fått oss till livs de senaste 10 åren. Sedan kastar Mary in Hancock i kylskåpet, och både Hancock och Kylskåp hamnar ute på trottoaren och där snubblar berättandet till. Och återhämtar sig inte riktigt heller. För förklaringen om gudar/änglar (vi fick aldrig riktigt någon förklaring på vad de är) känns aningen billig och om jag skall vara ärlig: onödig. Och plötsligt är det inte lika intressant längre. Det går från superhjälte på dekis till odödlig gud som jagar ett fruntimmer. Will Smith gör en förvånansvärt bra insats i titelrollen. Trevliga specialeffekter och det känns som om man försöker leverera något mer än bara ytterligare en superhjälte-film.
#Bäst: Man får till Hancocks utveckling i fängelset riktigt bra.
#Sämst: Man slarvar bort en hel del av filmen genom att kleta till det med gudar, dödlighet och prylar. Andra halvan är inte alls lika intressant som första.
#XC Konstaterar: Helt klart en sevärd film, lite trist att man schabblar till det mot slutet men första halvan är riktigt vass.
#PS: Det ryktas om en Hancock 2. Jag är kluven. Beror mycket på hur man väljer att gå vidare.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#25 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 03 March 2013 - 19:06

Tyckte också början var lovande men sen gick det bara utför.


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.