Jump to content

Photo

Outlander

• Please log in to reply
40 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 June 2008 - 22:55

IMDb

Director:
Howard McCain
Writers (WGA):
Dirk Blackman (written by) &
Howard McCain (written by)
Release Date:
2008 (USA) more
Genre:
Action | Adventure | Sci-Fi more
Plot:
During the reign of the Vikings, Kainan (Caviezel), a man from a far-off world, crash lands on Earth, bringing with him an alien predator known as the Moorwen. Though both man and monster are seeking revenge for violence committed against them, Kainan leads the alliance to kill the Moorwen by fusing his advanced technology with the Viking's Iron Age weaponry.

Outlander Int'l Poster, Stills
Source:Outlander Fan Site
June 3, 2008

It's been over a year since we spoke to producer Don Carmody (here) and got an update on the period sci-fi creature feature Outlander, starring Jim Caviezel. Not much has changed since then: The film is still unreleased on U.S. soil (The Weinstein Company is to thank for that) and the likelihood of it bowing overseas by the end of the summer is pretty darn good.

There is an encyclopedic website dedicated to all things Outlander, however. That spot keeps tabs on the latest possible distribution news and features a few reports from the Cannes Film Festival where the film played. (The Frightfest gang says, "there's gore aplenty, the thrills are many and the CGI monster is pretty good too.") It also hosts an impressive photo gallery.

Enjoy looking around the joint.

In Outlander, two aliens crash land on Earth - one good (Caveziel), one bad (created by Patrick Tatopoulos). Subsequently, their intergalactic battle disrupts the lives of a band of Vikings (played by John Hurt, Ron Perlman and Moonlight's Sophia Myles.

Below you'll find the international one-sheet...

Posted Image

Edited by Georgia, 09 April 2009 - 11:57.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#2 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 05 June 2008 - 07:51

Låter som om det kan vara hur bra - eller dåligt - som helst. Men att Perlman spelar en karaktär "Gunnar" är ju lovande :)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#3 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 June 2008 - 08:11

Jag tycker det låter intressant iaf. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#4 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 June 2008 - 08:29

Hade det inte stått vikingar så hade jag tyckt det låtit riktigt intressant. Vikingar är inte riktigt min grej... :(
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#5 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 05 June 2008 - 11:58

Högintressant. Men det kan gå hur som helst som Fiskrens påpekar.

#6 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 July 2008 - 18:06

Outlander Movie Trailers Have Lots of Vikings | BeyondHollywood.com | Asian, Foreign, Horror, and Genre Movie Reviews and News

“Outlander! Outlander! We have your woman! She still lives Outlander! Outlander! Her blood will spill!” Ahem, sorry, but everytime I think about the new James Caviezel “spaceman in Vikings time battles Beowulf legend” movie “Outlander”, I instantly flash back to that hilarious South Park episode where, a couple of days after the adults are all rounded up and arrested for attempting to molest their kids (or so the kids say), South Park turns into “Children of the Corn” times, like, 200 or something. Wait, where was I? Oh right, the first official trailer for Caviezel’s “Outlander” is out, and I have to admit, not bad. Could have been better, but not bad at all.

During the reign of the Vikings, Kainan (Caviezel), a man from a far-off world, crash lands on Earth, bringing with him an alien predator known as the Moorwen. Though both man and monster are seeking revenge for violence committed against them, Kainan leads the alliance to kill the Moorwen by fusing his advanced technology with the Viking’s Iron Age weaponry.

Starring James Caviezel, Sophia Myles, Jack Huston, Ron Perlman, and John Hurt. Howard McCain directs.

The first trailer is a teaser so dark you can barely make out anything:

{Tänker inte ens bemöda mig att videotagga den där svartrutan. /XC}

The second trailer looks pretty official, and is much cooler:

Fortfarande intressant iaf.

Edited by XC, 11 July 2008 - 18:07.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#7 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 July 2008 - 12:07

Snygg trailer. Iofs ska man inte enbart gå efter en trailer men jag ser gärna filmen själv för att avgöra vad jag tycker om filmen, så pass intressant tycker jag allt att den är.

#8 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 July 2008 - 18:14

Trailern ligger även uppe på den officiella sidan.

Empire: Movie News - Aliens + Vikings + Dragons = Outlander
This trailer is mental

Outlander is a film about an alien who crash lands on Earth during the time of vikings and is pursued there by a dragon-like enemy. If there is still some reason why you are not rushing to watch the trailer here, then we are afraid we must inform you that you are irredeemably odd. Who cares that it looks a little bit terrible? Did you not see the bit about the alien, the dragon and the vikings? Also, it's produced by someone who produced "Lord of the Ring", which we're assuming must be different from Lord of the Rings.

I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#9 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 July 2008 - 21:41

Another New Outlander Trailer | /Film

#10 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 16 July 2008 - 07:39

Jag är då fortfarande intresserad. :D

fqq5BYam.jpg

#11 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 July 2008 - 11:40

Samma här. Jag gillar dom två genrer som blandas och det känns spännande och nytt. :)

#12 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 August 2008 - 17:50

First "Outlander" Clip at WorstPreviews™
The first clip from the upcoming sci-fi movie "Outlander" has been released, featuring a group of Vikings beating some answers our of James Caviezel, who apparently was busy hunting a dragon before his capture.

Plot: As an age old battle rages amongst the stars, Kainan's (Caviezel) ship burns brightly as it crashes into the Nordic coast. As his space craft comes to rest in the fjords of ancient Norway, it's with dismay that Kainan realizes that he wasn't the only survivor. A second passenger, a Moorwen also emerges from the wreckage. A Fierce and animal-like creature, the Moorwen is intent on causing harm to those it perceives have wronged it. As the Moorwen kills everything in its path, Kainan must work together with the Vikings to destroy the beast before it destroys them all.

"Outlander" is directed by Howard McCain and is produced by Barrie M. Osborne (The Lord of the Rings). At this point, the film does not have a release date.

Click here to read more about "Outlander."

Click here to check out the clip

#13 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 15 August 2008 - 18:00

Tycker det ser bra ut jag.

fqq5BYam.jpg

#14 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 August 2008 - 12:19

Dread Central - Outlander DVD Landing in November

Fri, 08/22/2008

Despite an impassioned plea by AICN's Moriarty several weeks back for Harvey Weinstein to give Howard McCain's vikings vs. an alien creature feature Outlander a wide theatrical release it looks likes that plea fell on deaf ears (or should I say deaf eyes?) and the film will be getting dumped onto DVD in November.

Movies Unlimited just made Outlander available for pre-order with a November 18th street date listed for its release.

There's been no official DVD announcement from The Weinstein Company and I've not seen it listed on any other DVD websites, save for Amazon. Movies Unlimited is usually fairly reliable, although several months back they had DVD release listing for All the Boys Love Mandy Lane that didn't pan out.

We'll keep our eyes out for further confirmation as to whether November 18th is going to be the day you can take home the alien-viking-space monster movie starring Jesus, Hellboy, and the first victim of an alien chestburster.

#15 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 22 August 2008 - 12:31

AintItCool hade en recension för någon dag sedan. Låter som hyfsad underhållning.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#16 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 August 2008 - 13:09

Intressant recension, mycket av det negativa han tog upp tycker jag inte alls låter så tokigt (när jag läser det) och har fortfarande förhoppningar om att detta kan bli en skön popcornrulle att avnjuta framöver.

NÅGRA-DAGAR-EFTER-EDIT:

Via Bloody Disgusting finner vi detta:

UPDATE: The officiall website reports that the film will still see a theatrical release.

Edited by Cartman, 25 August 2008 - 14:18.

#17 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 August 2008 - 16:28

Ser ut som att vi får vänta lite längre.

/Film - $47 Million Outlander Sent to DVD-ville By Weinstein Co?

Tuesday, August 26th, 2008

UPDATE: A reader from http://outlander.solsector.net/ says, “There’s been no confirmation about the DVD date and nearest myself and one of the producers can tell there really isn’t a date set for the DVD much less a theatrical release. Plus, The Weinstein Company is contractually obligated to give outlander at least a limited theatrical release.” We’ll be contacting TWC tomorrow.

#18 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 27 August 2008 - 17:21

Attans. :(

fqq5BYam.jpg

#19 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 November 2008 - 13:00

Ny poster via IMP Awards.

Posted Image

#20 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 November 2008 - 12:23

Shock Till You Drop - Preview Outlander in Four Clips, TV Spots

Source: Scott, Official Site on November 20, 2008

Thanks to Scott for writing in and alerting us to four clips and a series of television spots from Outlander that have appeared online this week. You'll find them via this link, an official site that has been receiving steady updates on this creature feature starring James Caviezel.

Positive word has followed this film wherever it turns up, yet there's still no word on U.S. release plans.

#21 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 December 2008 - 12:26

Nu börjar det äntligen röra lite på sig. Med lite tur dröjer det inte så länge innan man kan se filmen.

Shok Till You Drop - Outlander Touches Down in January

Source: Third Rail Releasing on December 16, 2008

The Weinstein Co. has opted to hand down distribution duties for Outlander to Third Rail Releasing, an appendage of the company known for limited theatrical runs (see: Rogue, Eden Lake).

That being said, Third Rail has locked a release date of January 23rd. Company reps have not informed us how many theaters Howard McCain's long-delayed period creature feature will debut in. A DVD release is likely to follow in the subsequent months through Genius Products.

#22 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 January 2009 - 19:16

Trailer till Outlander.

#23 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 April 2009 - 11:56

Tips från Carty

Om Outlander på SF Bio.

Går upp på bio den 8 Maj.

#24 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 April 2009 - 12:06

Jupp. Något oväntat måste jag säga. Men kul. Kanske till och med kan bli ett besök för min del, om den går upp här vill säga och om jag har tid. :)

#25 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 April 2009 - 12:34

Jag hade snarare väntat mig en Direkt-till-DVD film eftersom man knappt har hört något om den här i Sverige.