Jump to content

Photo

Red Sonja

• Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 May 2006 - 09:01

Red Sonja Rides Again
http://www.scifi.com...gory=3&id=35843

Millennium Films and Emmett/Furla Films are bringing sword-and-sorcery comic-book heroine Red Sonja back to the big screen, Variety reported.

Avi Lerner and Danny Dimbort's Millennium will finance and produce the movie with Emmett/Furla. The project's budget is north of $25 million

Millennium and Emmett/Furla picked up the film rights from Red Sonja, home of the comic-book property. Last year, Dynamite Entertainment launched a new Red Sonja series that has gone on to be one of the best-selling indie comic books on the market.

Red Sonja, created by sword-and-sorcery legend Robert E. Howard, was introduced into Marvel's Conan the Barbarian comics in 1973 and soon was given her own title.

The 1985 Red Sonja pic, starring Brigitte Nielson and Arnold Schwarzenegger, was released by MGM to dismal box-office numbers.

Länkar:
|- IMdB: Red Sonja 1985 (En)
|- Wikipedia: Red Sonja (En)
|- Rotten Tomatoes: Red Sonja (1985) (En)

Edit: Lägger till länk till Rotten Tomatoes, underhållande läsning. :P

Edited by XC-SE, 02 May 2006 - 09:04.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#2 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 27 June 2008 - 07:53

Rodriguez and McGowan Team for Red Sonja

According to USA Today, real-life couple director Robert Rodriguez and Rose McGowan are teaming up to bring Red Sonja back to theaters.

Rodriguez will produce a new big-screen adventure featuring the flame-haired comic-book vixen, to be played by McGowan, for a release in 2010.

Någon som kommer ihåg 80-talsversionen med Brigitte Nielsen och Arnold som kluckade rätt fågelaktigt? Rodriguez har jag ju förtroende för, han kanske kan få rätt mängd charm (och blod) för att göra det intressant.

IMdB
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#3 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 June 2008 - 08:02

Japp. Har till och med filmen på både VHS och DVD faktiskt. Personligen är jag mer road av Red Sonja än av Conan... men det kan ju vara min pasion för Xena som talar. :) Skall bli intressant och se resultatet.

BTW, tror du detta kan slås ihop med nyheten jag postade tidigare? Red Sonja Rider in på 2000-talet?

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#4 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 27 June 2008 - 09:52

Jo, det verkar ju vara samma snubbar bakom.

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#5 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 June 2008 - 12:28

Har alltid haft svårt för Red Sonja men som Fiskrens skriver så har även jag förtroende för Rodriguez och är intresserad av att se vad han kan erbjuda.

#6 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 June 2008 - 13:02

Ämnena har nu blivit tillsammans ;)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#7 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 27 June 2008 - 17:50

Hmm... kan kanske bli underhållande, men Rose McGowan är inte riktigt vad jag anser att Red Sonja ser ut som.

Lite som varför Kermit anser att Topher Grace inte är riktigt rätt som Peter Parker. Det är nåt som inte riktigt sitter rätt.

#8 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 June 2008 - 17:55

Rose McGowan är en rätt bra skådespelerska och snygg absolut men hon är väldigt liten, hon är typ 163 cm lång, och jag skulle föredra om Red Sonja skulle vara längre.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#9 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 28 June 2008 - 01:53

Har aldrig läst serien, men efter en googling på't så tycker jag det verkar vara en serie riktat till svultna tonårsgrabbar. Så en första tanke var väl "Pam Anderson" :P

Men Med rodriguez kan det nog bli intressant.
Sålänge han skippar att kroppsdelar försvinner och vapen tar dess plats på McGowan så.. ;)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#10 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 June 2008 - 15:19

'Red Sonja' to film in October - Story @ Comics2Film.com
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#11 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 01 July 2008 - 10:35

Artikel i USA Today.

Rodriguez producerar, McGowan har huvudrollen (inget nytt där) och regisseras av Douglas Aarniokoski. De verkar mer eller mindre strunta i 80-talsversionen och går direkt på Howards berättelser.

#12 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 01 July 2008 - 22:48

Det är nog snarare Roy thomas berättelser dom menar, för Robert E Howard skrev bara en enda Red SonYa -kortnovell, och den utspelades på 1700-talet i Ryssland om jag inte minns fel.

Red Sonja utspelar sig under Conan's tidsålder, den hyperboriska eran, och är en barbar-historia snarare pga detta.
Säkert flera som vet det, men jag tänkte bara klargöra att Red Sonja som hon ser ut idag är ett rent Marvel Comics -påhitt, men eftersom det gjordes till Conan så har dom inga rättigheter på det. :)

#13 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 02 July 2008 - 01:43

Huga. Jag gillar de båda Conan-filmerna, men Red Sonja har jag ratat.
Förhoppningsvis blir denna version bättre.

Hoppas Rodriguez behåller Roy Thomas' "rustning"... :P

Posted Image Posted Image
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#14 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 July 2008 - 18:56

Nu är jag förvirrad.

IESB.net - Movie News, Reviews, Interviews and More! - McGowan and Rodriquez Split - Where does that leave Barbarella?
/.../
Well, at least RED SONJA has been saved, good god if McGowan had actually shot that film?! A disaster in the making.
/.../

Har dom bytt ut henne?

Edited by Georgia, 02 July 2008 - 18:56.

#15 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 02 July 2008 - 19:07

Jag med... vad jag läst så är McGown tilltänkt som huvudroll... om inte hon byts ut nu om hon och Rodureguez går skillda vägar... :mellow:

fqq5BYam.jpg

#16 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 July 2008 - 19:25

Men det låter som om hon redan är utbytt.
:unsure:

#17 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 02 July 2008 - 19:29

Kanske utgick skribenten att Roddz byter ut henne nu när de går skillda vägar provat eller något... :unsure:

fqq5BYam.jpg

#18 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 July 2008 - 18:00

Apparently, Hollywood (and all watching) cheered too soon -- a representative for Rose McGowan has hit back at the reports that she has split with Robert Rodriguez, or scrapped their movies. McGowan's rep told People Magazine that "the production of all three films is moving forward with Rose to star." And one of those mysterious sources "close" to the actress insisted their relationship was fine. (Källa)

fqq5BYam.jpg

#19 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 July 2008 - 12:37

WorstPreviews - Red Sonja Cast and Plot Details

07-15-2008

There are rumors that director Robert Rodriguez (Sin City) and his girlfriend Rose McGowan (Grindhouse) have split, but apparently they will re-unite at Comic-Con this Thursday for a panel and Q&A session. The panel will discuss the upcoming "Red Sonja" movie and if you will be attending the event, stop by Room 6CDEF on July 24th from 2pm-3pm to check it out. Here is the official announcement:

Nu Image/Millennium Films is pleased to announce the return of RED SONJA to the big screen. The film will star Rose McGowan as the mythical flame-haired comic-book vixen with a sword, Red Sonja. The film is presented/produced by Robert Rodriguez and will be directed by Douglas Aarniokoski (Highlander: Endgame). The screenplay is written by David White (Undisputed II: Last Man Standing).

"Red Sonja" is based on a heroine created by Robert E. Howard and adapted for Marvel Comics by Roy Thomas. In her return we find Red Sonja, a young girl risen from the ashes of tragedy to become the most feared woman warrior of all time. The mythical red-head blindly seeks vengeance on those who destroyed her family. In her path of destruction she discovers a larger purpose for her unearthly powers: to save all Hyrkania from the villainous Kulan Gath.

"This is an amazing property and film for our company," says Nu Image/Millennium's Avi Lerner. "Working with the talented Robert Rodriguez, having Rose McGowan as Red Sonja and Douglas Aarniokoski directing is a fantastic combination. We could not be happier."

"It is our intent to take this opportunity to build on the worlds of branded entertainment with Red Sonja as well as Conan, Hercules and The Three Musketeers titles. There is history with these mythical heroes, and success," says Millennium's Boaz Davidson.

Production is set to begin in October of this year. Locations are being scouted in Michigan and throughout the United States. Additional casting is also being considered.

#20 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 25 July 2008 - 06:52

Red Sonja Update: Comic Con Posters, New Director | BeyondHollywood.com | Asian, Foreign, Horror, and Genre Movie Reviews and News

Midnight booty calls may be out of the question now that Rose McGown and Robert Rodriguez have called it quits, but apparently their most recently announced joint project, “Red Sonja”, is still going forward. Either that, or Rose McGowan is really, really going pretty far with this whole self-delusional stab at international stardom bit. In any case, besides the fact that a movie poster for the movie has shown up in Comic Con, there is also news that Rodriguez, originally slated to direct, will now only produce. The new director is one Douglas Aarniokoski, whose last movie was the miserably convoluted “Highlander: End Game”.

So anyways, two posters for the movie have appeared online. The first is from MTV, while the second one is from Yahoo! Movies.

Well, Rose has gotten the red hair part down. And in the second poster, there are some nice photoshopped in cleavage there, which is always important in a movie poster. The rest? Not so much. How is this girl even going to swing a broadsword, and do it convincingly?

Am I the only one smelling train wreck here?

Posted Image

Posted Image

Edit: Fixar läkarna.

Edited by XC, 25 July 2008 - 12:03.

fqq5BYam.jpg

#21 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 25 July 2008 - 11:25

Den nedersta länken verkar inte fungera. Får bara upp följande meddelande:

Forbidden

You don't have permission to access /uploads/2008/07/red-sonja-poster3.jpg on this server.
Apache/2.0.63 (Unix) Server at www.beyondhollywood.com Port 80

Vet inte riktigt vad jag ska säga om posterna. Känns liiite överdrivet att highlighta färgen på håret så där extremt mycket.

#22 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 25 July 2008 - 12:03

Håller med att färgen på håret är over-the-top.

Har fixat bilderna nu - skickar upp dem på mitt PB konto.

Edited by XC, 25 July 2008 - 12:04.

fqq5BYam.jpg

#23 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 25 July 2008 - 12:12

Grävde fram lite fler bilder via Twitch Flickr-konto.

Bild 1
Bild 2
Bild 3
Bild 4
Bild 5
Bild 6
Bild 7

#24 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 30 August 2008 - 09:47

Splash Page » ‘Red Sonja’ Director Teases Sequel, Possible Conan Cameo

With the upcoming “Red Sonja” film starring Rose McGowan hitting theaters next year, is it too early to start talking about a possible sequel? Not if you’re Splash Page!

Catching up with director Douglas Aarniokoski, we asked if there were any preliminary thoughts on any follow-ups or other films from the Red Sonja universe of characters, and while Aarniokoski obviously wouldn’t (or quite possibly, couldn’t) elaborate, he did drop some clues. “I mean, if we start to talk about that, I start to give away the third act,” he said. “Yes, let’s just say yes. It’s definitely got franchise written all over it.”

And in terms of silence speaking volumes, when pressed for possible Red Sonja films featuring the likes of Conan and Thulsa Doom, once again, Aarniokoski wouldn’t comment, but left the door open to speculation. “You know, again, I’d love to tell you but I can’t divulge that. It’s a little bit under wraps right now.”

...jag väntar nog på filmen innan jag börjar fantisera om 2an... ^_^

Men det är ju fint att de tänker positivt iaf. :)

Edited by XC, 30 August 2008 - 09:48.

fqq5BYam.jpg

#25 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 30 August 2008 - 14:02

Själv tycker jag det vore coolt med en uppföljare som kan Heta "Hyborian Age" eller så, och innehålla ett möte mellan Sonja, Conan, och Thulsa Doom. :)

Alla 3 har filmer på gång, som sagt.