Jump to content

Photo

Angel of Death med Zoë Bell

65 replies to this topic

#1 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 24 July 2008 - 11:27

Shock Till You Drop - Zoe Bell is the Angel of Death

Posted Image

Source: Sony on July 24, 2008

Comics mastermind and Eisner Award-winning writer Ed Brubaker (The Death of Captain America) and White Rock Lake Productions have teamed up to produce Angel of Death, a new live-action series for Crackle.com, Sony Pictures Entertainment's online video network, that will premiere in 2009.

Stuntwoman turned actress Zoë Bell has been cast as the lead character in the series, which depicts a remorseless assassin (Bell) in the employ of a ruthless crime family. After suffering a severe head wound, she becomes so haunted by her victims that she decides to kill the people who ordered the hits, one by one. Angel of Death will premiere in 2009 on http://www.crackle.com/angelofdeath Each 8 - 10 minute installment will be released over the course of 10 weeks.

--
02/03/2009 | 01x01 "Edge"
03/03/2009 | 01x02 "Memories"
04/03/2009 | 01x03 "Workday"
05/03/2009 | 01x04 "Made Man"
06/03/2009 | 01x05 "Clean Up"
09/03/2009 | 01x06 "The Family"
10/03/2009 | 01x07 "Old Man"
11/03/2009 | 01x08 "Innocents"
12/03/2009 | 01x09 "The Hunt"
13/03/2009 | 01x10 "Absolution"

--
Officiell Hemsida
Serien på IMDb

--
Regissör:
Paul Etheredge – Buried Alive

Writer:
Ed Brubaker (screenplay) - Captain America, Criminal

Cast:
Zoe Bell – Death Proof, Kill Bill
Lucy Lawless – “Xena: Warrior Princess,” “Battlestar Galactica"
Doug Jones - 4: Rise of the Silver Surfer, Hellboy
Ted Raimi – Spider-Man, Evil Dead
Jake Abel - The Lovely Bones
Vail Bloom - "The Young and the Restless"
Brian Poth - "CSI: Miami"
Justin Huen - "Weeds"

Edited by XC, 16 February 2009 - 13:07.

#2 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 July 2008 - 13:42

Värt och kika in. :D

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#3 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 24 July 2008 - 13:52

Utan tvekan. :)

#4 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 24 July 2008 - 17:08

Ed Brubaker (The Death of Captain America Criminal!!!) + Zoë Bell. = :wub:

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#5 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 October 2008 - 11:28

Trevliga nyheter om dom visar sig stämma. Tror dock att dom fått det hela om bakfoten då detta rör en serie snanare än en film.

AUSXIP - Possible New Movie for Lucy?

17 Oct 2008

The following is from USA Today - Check out the Lucy reference below. Lucy is in another movie. Maybe.

Bell will make noise in 'Angel of Death'

Zoe Bell is getting a lot of exercise lately. The renowned stunt woman, who doubled for Lucy Lawless in Xena: Warrior Princess, kicked butt for Uma Thurman in the Kill Bill films and turned heads in Death Proof, next plays an assassin.

In Angel of Death, she plays Eve, whose life changes after she is injured. It premieres on Crackle.com in early 2009, with mini episodes released over 10 weeks, and later on DVD.

Angel was written by comic-book vet Ed Brubaker (Captain America) with Bell in mind. "Eve read (in the script) like a typical male action character," Bell says. Lawless also co-stars as her neighbor.

As for Angel, Bell promises that a fight in a bathroom "should be fairly vicious." Still, Bell says Angel offered a departure from her comfort zone. "Jumping off a building doesn't scare me. Crying in front of people does."

#6 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 October 2008 - 13:31

Mycket trevliga nyheter. :)

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#7 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 18 October 2008 - 08:56

There has been several mention of Lucy appearing in a web series (posted the news yesterday) and in the back of my mind I had a vague memory of actually thinking Lucy mentioned this. She did. Lucy wrote about working on the pilot back in 2007 on her blog entry for 20 February 2007. It could or it could not be the one Lucy was talking about...

20 February 2007
I am off working on Ted Raimi's internet pilot this morning. I am playing an executive with a nasty problem to solve that involves polaroids going to the wrong recipient...

You can see behind the scenes pics of Zoe from the series here and here and the following is from Fangirl Magazine

“ANGEL OF DEATH” SHOOTS ITS WAY INTO PRODUCTION – Series to Debut on Crackle.com in 2009 - Action-Packed SERIES STARS ZOE BELL, LUCY
LAWLESS, DOUG JONES AND TED RAIMI

Crackle.com, a Sony Pictures Entertainment’s online video network, recently kicked off production of the new live-action online series “Angel of Death,” starring Zoe Bell (“Death Proof” and “Grindhouse”), Lucy Lawless (“Xena: Warrior Princess”), Doug Jones (“Hellboy”), and Ted Raimi (“Xena: Warrior Princess”). “Angle of Death” is scheduled to premiere on Crackle.com in early 2009 and will air 8-10 minute long episodes. Following the final episode’s airing on Crackle.com, the series will be released in its entirety on DVD. “Angel of Death” is being shot in Los Angeles.

“Angel of Death,” which also stars Jake Abel, Pat Asanti, Kaela Crawford, Justin Huen, Brian Poth, Ingrid Rogers, John Serge, was created and written by famed Eisner Award-winning comic writer Ed Brubaker (“Captain America,” “Criminal,” “Daredevil”) and directed by Paul Etheredge. The series is a White Rock Lake Production being produced by Etheredge and John Norris and will be distributed by Sony Pictures Television. The series is an action packed thriller about a remorseless assassin employed by a ruthless crime family. After suffering a severe head trauma while on the job, she begins to hallucinate and becomes haunted by her victims. As a result, her condition drives her to seek revenge on those who ordered the hits in the first place; her mob employers. - News contributed by Barbara Davies

More about the series can be found on these sites:

Zoe Bell Live Journal Fan Site

Newsarama - SDCC '08 - Ed Brubaker, Zoë Bell on Angel of Death

SDCC '08: Zoe Bell Becomes the 'Angel of Death'

Ed Brubaker Chats Up His ‘Angel of Death’ Online Series Starring Zoe Bell (Källa)

Edited by XC, 18 October 2008 - 08:56.

fqq5BYam.jpg

#8 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 October 2008 - 11:28

Ted Raimi? :D

Är han inblandad med? Undrar på vilket sätt?

Det här blir bara bättre och bättre. :thumbsup:

#9 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 October 2008 - 18:15

Behind-the-Scenes-bilder:

With Angel of Death, Zoe Bell is making her transition from stuntwoman to full-fledged badass female action star. “Eve is guiltless, heartless — emotionally sterile before she suffers the trauma that changes her,” Bell tells us. “She has to learn to co-exist with emotion” she adds, letting on that she has worked her character backstory well beyond what writer Ed Brubaker had written out.

Posted Image Posted Image Posted Image

(Hela artikeln)

fqq5BYam.jpg

#10 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 October 2008 - 09:15

Sci-fi Wire har klämt fram fler bilder. (Artikeln är för övrigt ganska intressant).

Exclusive: Angel Of Death Set Report
Posted Image
Posted Image

fqq5BYam.jpg

#11 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 29 October 2008 - 14:01

AUSXIP - Lucy's Second Video Blog Update - Angel of Death

Lucy has posted her second video blog and this time she chats about her character on the web series starring Zoe Bell called Angel of Death.

QT, WMV

#12 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 29 October 2008 - 21:04

Intressant video. LL är verkligen inte rädd för och bjuda på sig själv. En charmigt citat för den som inte ser hela videon (vilket ni borde eftersom hon offrar sig och spela in den från sjuksängen ;) ):

Cam: So, speaking about the movie you just did with Zoë... What is it called?
Lucy: It's Called Angel of Death and I was asked to do it by Kerry Barden the casing director. I just heard it was Zoë [Bell] and said I do it I didn't even know what the role was.

Efter det så fortsätter hon tala lite om sin karaktär.

Edited by XC, 29 October 2008 - 21:08.

fqq5BYam.jpg

#13 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 29 October 2008 - 21:55

On Set with Brubaker's Angel of Darkness

Posted Image
Zoë Bell och Ed Brubaker.

Edited by Wylie Times, 29 October 2008 - 21:56.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#14 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 November 2008 - 15:01

http://scifi.about.c...view: Ted Raimi

Right now you're filming something called Angel of Death.

Right, I just finished shooting that, it's still in production. It's a movie for Sony Internet, a new full-length feature film for the internet. It stars me and Lucy Lawless and Zoe Bell [who was Lucy Lawless's stunt double on Xena] -- just by chance it drew together a bunch of us from Xena. I don't know how that happened, but it did. I only have a cameo, the director [Paul Etheredge] called me up to do a cameo, and it was a lot of fun.

Då vet vi vilken typ av roll Ted har samt att det är mer som en långfilm som dom sedan delar upp i X antal delar för att sedan släppas i sin helhet på DVD. (<--- nämns dock inte i denna intervju utan tidigare i denna tråd)

Edited by Cartman, 10 November 2008 - 17:20.

#15 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 10 November 2008 - 17:17

Det låter inte helt fel - hoppas DVDn når ända upp hit. :)

Edited by XC, 10 November 2008 - 17:17.

fqq5BYam.jpg

#16 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 December 2008 - 13:25

Promo via AUSXIP. Följ länken för att se. Tycker klippet var bra. Ser ut att bli riktigt, riktigt hårdkokt vilket känns helt rätt med tanke på vilka som ligger bakom hela projektet. Nu är det bara hoppas att man kan ta del av det hela via lämpligt ställe framöver. :D

#17 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 December 2008 - 14:48

Helt klart fortfarande intressant (gillar scenen i början med kniven). Hoppas men dessutom behåller 720p upplösningen. Med lite flyt borde man kunna dra ned avsnitten och konvertera dem till DVD/DivX och spara dem. :)

Edited by XC, 22 December 2008 - 14:48.

fqq5BYam.jpg

#18 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 December 2008 - 15:08

Med lite tur kan vi se serien via den officiella hemsidan trots att vi är utanför USA. Jag skulle inte sätta 500:- på det hela men jag hoppas på det bästa. Annars finns ju som tur är andra vägar att gå och skulle det gå helt åt pipsvängen får man väl köpa DVDn när den kommer ut. :)

Känns kul att ha fått se lite mer. En trevlig tidig julklapp.

Edited by Cartman, 22 December 2008 - 15:09.

#19 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 December 2008 - 15:14

Mmm. Jag har inte läst något om geoblock. Men helt säker kan man inte vara så klart.

fqq5BYam.jpg

#20 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 December 2008 - 12:42

Får vi inte se den på nätet eller annat sätt så kan vi glädjas åt att den släpps på amerikansk DVD den 7 Juli 2009. ~ Källa: AUSXIP

#21 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 30 December 2008 - 13:26

Bara och hålla tummarna att den på ett eller annat sätt når hit mao. :D

fqq5BYam.jpg

#22 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 16 January 2009 - 12:36

Serien kommer visas varje vardag med start 2 mars 2009. Totalt 10 avsnitt på 8-10 minuter har producerats och de kommer släppas som ett avsnitt på DVD sedan. [Källa]

fqq5BYam.jpg

#23 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 January 2009 - 12:41

Bara att hålla tummarna nu på att vi kan ta del av detta. Extra trevligt att det är ett avsnitt varje vardag. :D

#24 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 January 2009 - 16:47

Officiella Hemsidan för serien har blivit uppdaterad.

Vet inte om den har något geoblock för jag kan inte se dom två klipp som finns att se.

Sidan är även uppdaterad med bildgallerier.

Zoe Bell

Lucy Lawless

Ed Brubaker

Cast Photos

On The Set

#25 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 30 January 2009 - 17:01

Båda funkar för mig - men det är i IE, jag hade problem med att få Crackle och funka i FF tidigare så jag ställde in IE-tab och alltid öppna den sidan i IE.

Man har verkligen lyckats med och få Lucy se risig ut. :lol:

Edited by XC, 30 January 2009 - 17:02.

fqq5BYam.jpg

Reply to this topic