Good Taste Made Bad Taste (IMDb)
Underbar "behind-the-scenes" kring inspelningen av Peter Jackson's klassiker Bad Taste från 1987. Den har tidigare funnits med på bland annat den svenska VHS versionen av filmen samt denna DVD box.
Rekommenderas varmt. Både "behind-the-scenes" samt filmen i sig.
Finns numera att se lagligt via nzonscreen.com
Good Taste Made Bad Taste
Started by Cartman, Oct 27 2008 13:16
2 replies to this topic
Posted 27 October 2008 - 13:16
Posted 31 October 2008 - 20:09
Intressant dokumentär. Speciellt om man gillar klassiska special effekter.
Jag tror jag såg "Bad Taste" i skolan (av alla ställen) minns den som OK men inget upphetsande. (Fast å andra sidan så var jag mer inne på komedier då).
Jag tycker f.ö. att den är alldeles för bra för och gömmas i YouTube-tråden, som alla kanske inte läser utan förtjänar en egen tråd.
Litet tillägg: Dokumentären är uppdelad i 2 delar, med sluttexterna i ett 3e klipp.
Jag tror jag såg "Bad Taste" i skolan (av alla ställen) minns den som OK men inget upphetsande. (Fast å andra sidan så var jag mer inne på komedier då).
Jag tycker f.ö. att den är alldeles för bra för och gömmas i YouTube-tråden, som alla kanske inte läser utan förtjänar en egen tråd.
Litet tillägg: Dokumentären är uppdelad i 2 delar, med sluttexterna i ett 3e klipp.
Edited by XC, 31 October 2008 - 20:10.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 03 November 2008 - 13:10
Tycker denna lilla dokumentär är minst lika bra som själva filmen. Framför allt tycker jag att den visar vilket geni som PJ verkligen är och man kan se var fröet till hans framgångar såddes.