Jump to content

Photo

Star Trek (2009)


  • Please log in to reply
246 replies to this topic

#1 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 January 2008 - 15:26

IMDb ~ StarTrek.Com ~ ComingSoon.Net

Release Date: December 25, 2008
Studio: Paramount Pictures
Director: J.J. Abrams
Screenwriter: Alex Kurtzman, Roberto Orci
Starring: Zachary Quinto, Leonard Nimoy, Eric Bana, Chris Pine, Karl Urban, Simon Pegg, Anton Yelchin, Zoe Saldana, John Cho, Bruce Greenwood, Winona Ryder, Rachel Nichols, Jennifer Morrison, Chris Hemsworth, Clifton Collins Jr., Ben Cross, Tyler Perry



TrekMovieReport.Com - Star Trek Trailer Online Jan 21st - New Movie Site Coming January 9, 2008

January 9, 2008

Next Friday January 18th the teaser trailer for the new Star Trek hits screens across the country in front of Cloverfield. And if you aren't headed to a theater, then according to Paramount you will have to wait until Monday the 21st to see it online. The trailer will be available at all the usual locations for trailers and a new movie website.

TrekMovie.com has confirmed there will be a new dedicated promotional website for the movie which should go live next weekend. Like with previous films, the site will be linkable off of startrek.com and have its own URL. Right now it is unclear if the site will go live on the 18th or wait until the 21st.

What will we see?
As usual details are hard to get with regards to anything Trek, but the trailer has been described to TrekMovie.com as "very much a teaser." A source says that there will be no live action shots of any of the film stars in the teaser. It has been confirmed that the Enterprise will be seen being constructed, but you will not see it in full detail.


Tyckte det var dags för filmen att få en egen tråd. :)

Edited by Georgia, 17 July 2009 - 18:42.


#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 January 2008 - 15:44

Jag tror filmen diskuterades i SFN-Nyheter forumet tidigare tror jag - men jag håller med dig. Dags för en Film:Spoiler tråd så den är enklare och hitta. :)

Edit: Hittade den!

Edited by XC, 10 January 2008 - 15:46.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 January 2008 - 15:50

Peak skapade nyheten Nya Spock rollbesatt? och den har jag mer eller mindra postat sönder med nyheter som rör casting och liknande. Jag skapade nyheten Inspelningen av den nästa Star Trek-långfilmen startar 5:e November. Sedan postade Peak nyheten Star Trek XI har fått en teaserposter!.

I dessa trådar finns det lite mera att läsa för den som är intresserad men jag tyckte att nu när en officiell hemsida och teaser trailer är på gång så passar det bättre att samla dessa och kommande nyheter i en egen tråd för filmen. :)

Det ska bli kul att få se teaser trailern, den har jag sett fram emot länge nu.

Edited by Cartman, 10 January 2008 - 15:50.


#4 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 10 January 2008 - 17:14

En fejkad trailer som passar den där beskrivningen letade sig ut på webben idag:




#5 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 January 2008 - 17:18

På vilket sett ser du att den är fejkad?

#6 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 10 January 2008 - 17:34

Killen som gjorde den trädde fram på TrekMovie och erkände. Dessutom är Nimoys monolog lyft ord för ord från slutet på Wrath of Khan och den har små skavanker här och där, som att listan över medverkande uppger en exekutiv producent som lämnade produktionen förra månaden.

Men det är ändå ett välgjort hantverk, med detaljer som Uranus lutning korrekt porträtterade. Bra teaser inför den riktiga teasern.

#7 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 January 2008 - 17:37

Såg den utan ljud så jag hörde inte ett smack. Kan ju förklara en del. Annars var den visuellt riktigt snygg som en teaser.

Vi behöver inte vänta så länge på den riktiga teaser om datumet (21/1) i min första post stämmer.

#8 cyberhof

cyberhof

    Captain

  • Members
  • 442 posts
  • Gender:Male
  • Location:Starship Enterprise

Posted 10 January 2008 - 19:09

25/12 2008 <_< då får man vänta ett tag till då med andra ord...
Jag kom bara ihåg att den skulle släppas någon gång 2008...

Men, men jag får se fram mot teasern istället. :)

#9 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 January 2008 - 20:18

Med ljud var det väldigt uppenbart rätt snabbt. Jag menar, varför skulle de använda sig av intromusiken från Generations?
Men visst, utan ljud så märker man nog inte det lika lätt.
Dock tycker jag det är en trevlig teaser inför den riktiga. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#10 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 January 2008 - 13:59

HollywoodChicago.Com - Description of Trek Trailer

January 15, 2008

CHICAGO – HollywoodChicago.com on Tuesday had a trusted source post on our message boards a description of the upcoming teaser trailer for J.J. Abrams’ “Star Trek”.

Following this post, various other movie sites IESB.Net , /Film and TrekMovie.Com have confirmed the accuracy of this information with multiple sources along with a source at Paramount Pictures. Here’s our exclusive teaser trailer description. Warning: This is full spoiler information about the teaser trailer.

Here’s the “Star Trek” trailer description. Hope you can use it.

Slow Paramount logo.

Bad Robot logo.

Black, suddenly some sparks (very saturated [with] Michael Bay-looking cinematography).

We hear an old NASA radio countdown: “30 seconds and counting.”

Close up of a timeless guy with goggles leaning down doing some wielding and sparks flying around.

He lifts his googles. Slightly futuristic head covering. It’s not a space suit, by the way.

The dude leans down and wields some more. He’s standing on big metal.

“From director J.J. Abrams” (blue font with a nice lens flare).

Some Kennedy speech about space flight: “The eyes of the world now look to space.”

People walking around the saucer section. The wielders are everywhere – showing size.

We hear: “The eagle has landed.”

Huge overhead shot pans across [and] suddenly [shows] what looks like miles of scaffolding underneath.

Title: “The future begins”.

Really impressive shot from … people all over the ship and you can see a huge industrialized city or shipyard in the background. It’s being built on Earth [rather than] in space.

Neil Armstrong: “One small step for man…”

Camera slowly cranes up over the whole saucer section.

Then we hear Leonard Nimoy’s line: “Space. The final frontier…” and the familiar “Star Trek” theme horns.

The shot continues [and reveals] the writing on the top of the saucer – “U.S.S. Enterprise” – and these huge aircraft-like warp engines in the background. Technically, the first reveal of what we’re seeing.

Just the Starfleet log (no title).

Title card: “Under construction”.

“Christmas 2008”

Overall, really great teaser (by the definition of the term). Very industrial. I’m most intrigued by the background Earth stuff.


The teaser should be attached to the Abrams-produced “Cloverfield,” which opens this Friday.



#11 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 January 2008 - 14:22

Den officiella sidan för filmen har nu öppnat. Utöver en ny logga finns det inte mycket att se än men nör trailern väl kommer lär den finnas att se här. :)

#12 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 January 2008 - 19:15

Första bilden av det nya skeppet har läckt ut.

Posted Image

Källa

Edited by Cartman, 18 January 2008 - 13:44.


#13 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 January 2008 - 13:48

TrekMovie.Com - Review - Star Trek Teaser Trailer

Aintitcool har en Hi-Res version av samma bild. :)

Edited by Cartman, 18 January 2008 - 14:56.


#14 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 January 2008 - 17:02

Teaser trailern finns nu att se här. Eller här nedan.

Jag får gåshud. Vilken härlig teaser trailer. Wohoooo!!!! :thumbsup:



Edited by Cartman, 18 January 2008 - 17:10.


#15 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 January 2008 - 17:26

Ja, man fick gåshud i slutet där. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#16 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 January 2008 - 17:34

Jupp. :)

Det ska bli kul att få se den i bättre kvalité.

EDIT: TrekNews.De - Star Trek Movie Teaser Trailer Available Online

#17 cyberhof

cyberhof

    Captain

  • Members
  • 442 posts
  • Gender:Male
  • Location:Starship Enterprise

Posted 21 January 2008 - 20:23

Åhhh hjälp nu får jag svårt att vänta efter att ha sett den där trailern. :o

#18 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 January 2008 - 14:05

Teasern för nya Star Trek-filmen har nu dykt upp i bra kvalitet på officiella hemsidan.

Originalartikeln



Alternativa källor för trailern/teasern:
movies.yahoo.com
hd-trailers.net (Obs! döp till *.mov).


Paramount har den i HD via denna länk.

Ser betydligt bättre ut än trailern som läckte ut tidigare. Tycker att teasern är en riktigt bra teaser som kommer hålla mig på gott mod tills en ny trailer dyker upp. :thumbsup:

#19 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 22 January 2008 - 20:02

Finns även denna viralsajt, där man kan leka med frekvensinställningar till kamerorna på skeppsvarvet.

#20 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 23 January 2008 - 11:20

Finns även denna viralsajt, där man kan leka med frekvensinställningar till kamerorna på skeppsvarvet.

kollade just in den, kul sida. :lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#21 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 January 2008 - 13:11

Jo, jag såg den med. Kul att leka runt ett tag men till en början hände det inte mycket. Läste sedan en artikel via trekmovie.com som gav lite mer hjälp... :D

#22 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 23 January 2008 - 13:35

vad var det för artikel?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#23 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 January 2008 - 13:38

Click Me :)

#24 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 23 January 2008 - 15:13

kunde inte se trailern i HD. har dock quicktime. provade alla länkar. :( fick bli dålig kvalite på youtube...
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#25 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 January 2008 - 15:24

Vad var det som inte funkade?

Den finns i HD på Stage6 också. (Dvs DivX-format)
Stage6 · Star Trek 2008 Teaser - Video and Download · unimatrix105

Edited by XC, 23 January 2008 - 15:25.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)